Media

Mismaakte Humo

Ik ben Humo-abonnee. Niet omwille van de tv-programma's, maar omwille van de interviews en de reportages. Toen deze morgen de nieuwe Humo in mijn brievenbus viel, werd mijn aandacht getrokken door de aankondiging op de voorpagina: "Het politieke jaaroverzicht door Yves Leterme". Maar wat zie ik als ik de voorpagina omsla om naar de inhoudstafel te kijken? Geen inhoudstafel, maar tv-programma's. Ik kijk naar het paginanummer, en daar, helemaal aan het begin van die nieuwe Humo, zie ik paginanummer 69 staan.

Ha, die grapjassen van Humo toch, is mijn eerste reactie. Ze zetten ons weer eens op het verkeerde been, hun fratsenton is onuitputtelijk. Maar naarmate ik pagina's blijf omdraaien, en ik niets anders dan tv-programma's zie, begint het stilaan te dagen: dit is geen grap, dit is een mismaakte Humo! Bij het inbinden is er duidelijk iets fout gelopen.




De paginanummering van mijn Humo-exemplaar ziet er als volgt uit:
  • pagina's 69 tot en met 100 ( = 32 pagina's)
  • pagina's 39 tot en met 162 ( = 124 pagina's)
  • pagina's 101 tot en met 132 ( = 32 pagina's)
Ontbreken in mijn Humo-exemplaar:
  • pagina's 3 tot en met 38 ( = 36 pagina's)
  • pagina's 163 tot en met 198 ( = 36 pagina's)
Staan dubbel in mijn Humo-exemplaar:
  • pagina's 69 tot en met 100 ( = 32 pagina's)
  • pagina's 101 tot en met 132 ( = 32 pagina's)
Eerste vraag die vervolgens in mij opkomt: zou dit bij alle Humo's zo zijn, bij een gedeelte van de oplage, of heb ik een uniek exemplaar? Eerste reactie: eens gaan kijken naar de Humo-website. Daar valt geen enkele mededeling daarover te bespeuren. Tweede reactie: even naar de krantenwinkel gaan. Daar zal ik wel eens een blik kunnen werpen in een Humo, zo vermoed ik. Maar wat blijkt? De Humo's zijn, net zoals de abonneeversie, verpakt in plastic omdat er een Humo-kalender is bijgevoegd. Tja, dan zit er niks anders op dan een Humo te kopen, met het risico dat ik weer een mismaakt exemplaar te pakken heb. Maar na het openen blijkt dat deze Humo wel correct gemaakt is.

Zonet gebeld naar de abonnementendienst van Humo, waar men blijkbaar al op de hoogte was van het probleem. Er zal mij een nieuw exemplaar worden opgestuurd.

Wat doe ik nu met dit mismaakte exemplaar? Weggooien? Bewaren? Veilen op Ebay?

Wie ook nog een mismaakte Humo kreeg, hetzij als abonnee hetzij in de losse verkoop, mag dit uiteraard hier als commentaar vermelden.


Reacties

traveller

traveller  externe link

woensdag 26 december 2007 @ 15:41 CET - #57155   
Is toch normaal, alle humo's zijn "mismaakt".
Ze hebben het nu alleen duidelijker willen maken. Bewaren voor later. Ik heb nog spijt dat ik de vroegere humo's en humoradio's niet heb bewaard, ze zouden sterven van schaamte als die humo's met hun mao-praat en pedofilie excuses nu zouden getoond worden.
uw foto hier?

Rick

woensdag 26 december 2007 @ 16:03 CET - #57157   
Mijn Humo-kalender was mismaakt: met dat SPa-schepsel FVDB erop heb ik hem maar de papiermand in gekeild.
Karel Jansens

Karel Jansens  externe link

woensdag 26 december 2007 @ 16:55 CET - #57159   
Uw eerste vergissing: "Ik ben Humo-abonnee".

Ik kan best begrijpen dat ge als blog-journalist ook dingen als Humo moet lezen, maar komaan Luc! is het nu zó moeilijk om dat ding uit de rekken van de Carrefour te pikken? Twee vliegen in één klap.
uw foto hier?

Filip

woensdag 26 december 2007 @ 17:31 CET - #57162   
De mijne -die gekocht werd omdat het verrukkelijke schepsel genaamd Lien Van de Kelder op de kalender prijkt- was wel volledig.
Ook gezien hoe onze BV's op de eindejaarsvraagjes bijna unisono de schuld voor de moeilijke regeringsvorming bij de Vlamingen leggen?
uw foto hier?

Rick

woensdag 26 december 2007 @ 20:15 CET - #57177   
Nee, Filip, 't is allemaal de schuld van Bush...
Benny Marcelo

Benny Marcelo  externe link

woensdag 26 december 2007 @ 22:00 CET - #57185   
Zulke fouten gebeuren meestal in de verzamelstraat in de drukkerij.
Behalve als het drukken en vouwen in één lijn gebeuren. Bij een offsetrotatie is het mogelijk om platen op een verkeerde positie te zetten op de pers. Dat dient opgevangen te worden bij een eerste "goed voor druk". Toen ik nog op de krant werkte als drukker heb ik toch meegemaakt dat een krant met twee x dezelfde blz is doorgegaan. (al was dat zeer beperkt)

Tijdschriften met enige oplage worden meestal op helio gedrukt, waarna de vellen in een verzamelstraat terecht komen. Een drukpers bestaat uit verscheidene drukgroepen met elk een drukcilinder. Naargelang de pagina moet men dus bepalen op welke positie van de cilinder van welke drukgroep deze moet geplaatst worden..
Gelet op het feit dat je een aantal blz niet hebt en een aantal dubbel, vermoedt ik dat ze op twee drukgroepen dezelfde cilinder geplaatst hebben. (bij grote oplage in helio wordt er een reservecilinder gemaakt.)

Dat zulke fout tot bij jou is geraakt bewijst dat ze zijn beginnen drukken, zonder fiat, de fout hebben opgemerkt maar niet alle foutgedrukte exemplaren hebben onderschept.

Jouw Humo is het resultaat van heu... een slordige manier van werken. Bijhouden dus!
Benny Marcelo

Benny Marcelo  externe link

woensdag 26 december 2007 @ 22:04 CET - #57186   
Ik zou van zoiets een kwisvraag maken Luc:
is deze fout veroorzaakt door:
a) rechts
b) Bush
c) het vlaams belang
uw foto hier?

OutlawMike

woensdag 26 december 2007 @ 23:29 CET - #57193   
L...lu...lu...luc???????????? teniwaar toch???? GIJ??? Humo-abonnee????

(loopt hoofdschuddend naar de keuken om zich een kop sterke koffie te zetten, onderweg de kat van ergernis een stamp gevend dat ze tot in de living vliegt)

Benny, b.) natuurlijk. Flauwe plezante. Als mijnen brander in de kelder in gang schiet ruikt mijn vraw de rookgassen als de dampkap opstaat, en achter ne radiateur in de living heb ik een vochtprobleem. Beide fenomenen zijn door deductie onweerlegbaar terug te voeren op Bush.
uw foto hier?

Rick

donderdag 27 december 2007 @ 00:15 CET - #57199   
Vergiftigd kado voor Lvb tijdens het bloggersdiner: een levenslang abo op Humo!

Gisteren nog ter rechterzijde, nu in extase voor de TV-programma's van Humo!: Elvébé!! Pak't em vast en...speelt er mee!

Vandaag nog in de ban van de Humofratsen, morgen de kop diep in de wok: Lvb!

En:
"Wat doe ik nu met dit mismaakte exemplaar? Weggooien? Bewaren?"

't Is Kerstmis: geef het aan Joe.
luc

luc  externe link

donderdag 27 december 2007 @ 00:36 CET - #57203   
Luister eens hier mensen, ik behoor niet tot de categorie van oogkleppendragers die alleen maar die publicaties lezen die hun eigen meningen, hun eigen vooroordelen, of hun elitaire visie over de zogenaamde "kwaliteitspers" bevestigen.

En tot spijt van wie 't benijdt: ik lees Humo met veel meer plezier dan Knack, waarop ik trouwens niet geabonneerd ben.
uw foto hier?

Rick

donderdag 27 december 2007 @ 00:46 CET - #57204   
@ LVB: OK.

Maar: het tegenovergestelde van Humo heet niet noodzakelijk Knack.
(http://en.wikipedia.org/wik...)
mrtos

mrtos  externe link

donderdag 27 december 2007 @ 01:15 CET - #57206   
Ik heb ook een tijdje een abonnement gehad op Humo, en vond de politieke interviews steeds interessant en de BV interviews vaak amusant.
Uiteindelijk heb ik het opgezegd omdat ik me teveel begon te ergeren aan de politieke stellingnames, vaak vermomd als humor, waarmee men tracht het jonge volkje te beinvloeden - en dat wou ik niet langer sponsoren.
Echt veel spijt heb ik nog niet van gehad van mijn opzegging. Alleen veel snailmail spam of ik toch alsjeblieft geen nieuw abonnement wou nemen.
johan vandepopuliere

johan vandepopuliere - jvdp (at) hotmail (dot) com

donderdag 27 december 2007 @ 02:02 CET - #57208   
Ik ben nog geabonneerd geweest op de partijkrant van het VB (20 jaar geleden!), tot mijn moeder mij vroeg om de schande uit te wissen, want de postbode zou eens moeten roddelen. Ik vond het namelijk wat gemakkelijk om een partij te verketteren zonder kennis te nemen van haar standpunten.

En dat gaat dan over een partijkrant in tempore suspecto. Gek genoeg lees ik Humo nu al lang niet meer, al treur ik terstond om alle gemiste RV's.

't Is koddig hoe een weblog die de open discussie propageert net een horde rechtse wolven aantrekt op zoek naar nestwarmte. 'k Zal hier dus maar verder het schaap uithangen.
Benny Marcelo

Benny Marcelo  externe link

donderdag 27 december 2007 @ 07:56 CET - #57212   
Wij hebben hier een abonnement op Humo en op 't Pallieterke. De strekking van een blad is niet altijd te herkennen aan de inhoud, maar zeker aan de lezersbrieven.
Vandaar dat ik ook weet dat Kamagurka een zwaar overroepen "humorist" is. Het enige dat ik hem kan toedichten is dat hij links is, das alles.
uw foto hier?

joe

donderdag 27 december 2007 @ 08:11 CET - #57213   
Eindelijk is het hier eens goed gezegd door Luc: oogkleppendragers! en ik voeg er aan toe (en heb dit eerder al dikwijls gezegd) : zwartwitte schuifjesdenkers! Zelfs traveller doet hier aan mee ("mao-praat, pedofilie excuses").

Ik met relatief veel plezier, zij het niet meer zoals vroeger. Ik heb soms last met een bepaalde naiviteit en een gewilde-maar-niet-gekunnen grappigheid van sommige schrijvers die niet met door Guy Mortier op hun vingers kunnen getikt worden. Waarmee ik niet wil zeggen dat Mortier God is. Maar alleszins vier klassen hoger dan hun nieuwe hoofdredacteur. Toen ik gisteren die vervelende cellofaan rond de Humo losmaakte en het nieuwjaarskaartje getekend "Jörgen Oosterwaal, hoofdredacteur" zag, begonnen mijn tenen te krullen. Denkt die chef dat mensen dat op hun bureau gaan zetten? (misschien enkel die sukkelaars van het eenzame-harten-buro die nooit een kaartje krijgen) Want zo'n papierverspilling is toch de reinste anti-Gore? En dan die kalender. Hebben die Sanoma-boys misschien een markonderzoek gedaan dat aantoont dat de gemiddelde Humo-lezer zich afrukt of vingert met een foto van een Freya VDB, Sabine Haagdooren, Annelies de doorgestoken winnares van DeSlimsteMens of die andere zogezegde sexy mannen die ik van haar nog pluimen ken?
Het boekske is er op achteruitgegaan, maar in VL kent het nog altijd in de verste verte zijn gelijke niet. Ik moet maar naar Knack van veraf kijken en mijn eten komt boven.
uw foto hier?

joe

donderdag 27 december 2007 @ 08:21 CET - #57214   
Benny: ik vind Kamagurka ook een zwaar overroepen "humorist". Die nog altijd aan de oude afgesjokte Hara-kiri papfles hangt en zich niet vernieuwt. Herr Seele vind ik ook een one-trick pony. Maar samen zijn ze wel af en toe tot iets zeer grappigs in staat. En weer moet ik met een herhaalde zin afkomen: net zoals Humo kennen ze in dit landsgebied hun gelijke/betere niet.
Of er ooit in VL iemand van het niveau Ricky Gervais - Stephen Merchant of Michael Palin gaat opstaan? Eerder een mak leger van zielige Raf Coppensen en Heert Gostes vrees ik....
raf

raf  externe link

donderdag 27 december 2007 @ 08:52 CET - #57216   
'een horde rechtse wolven aantrekt'

En ik stond net klaar om geschoren te worden...
Benny Marcelo

Benny Marcelo  externe link

donderdag 27 december 2007 @ 09:28 CET - #57217   
De oproep van de koning tot verzoening en wederzijds respect heeft blijbaar gewerkt joe want ik merk dat we het hierover dapper eens zijn.
Af en toe grappig: als je duizend grappen op iemand afvuurt moet er al wel eens een goei tussenzitten. Dat vind ik helemaal geen prestatie..

Wat Raf Coppens en Geert Hoste betreft: idem dito.

Raf Coppens heb ik al een aantal keren persoonlijk ontmoet en ik kan alleen maar zeggen dat ik het een triestige vent vind. En presenteren kan hij ook niet. Hier in Belsele heb ik hem een paar keer bezig gezien en als hij niet meer weet wat zeveren, dan heeft hij zo van die humor: wat ist madammeke, is uwe schoonheidsspecialist dood. 't ja... bij gebrek aan beter...

Een tip: Canary Piet, Quirit, Griet en de jammer genoeg reeds overleden Brasser, we hebben in Vlaanderen talent genoeg.
Benny Marcelo

Benny Marcelo  externe link

donderdag 27 december 2007 @ 09:30 CET - #57218   
Raf, ik ben al geschoren: heb twee belastingsbrieven mogen betalen dit jaar. Dit heerlijke België toch!
uw foto hier?

joe

donderdag 27 december 2007 @ 09:31 CET - #57219   
Waar een koning al niet goed voor kan zijn.... Eat your hearts out, EricJansen op deze wereld!
traveller

traveller  externe link

donderdag 27 december 2007 @ 09:34 CET - #57220   
@ joe

Een ogenblikje jongen, heb ik ergens gezegd dat je Humo niet mag lezen? Vrije meningsuiting is voor mij heilig en daar ga ik niet van af. Dat ik bij elke Humo die ik toevallig in mijn handen nog krijg binnen de 5 minuten begin te vloeken betekent niet dat ik zoiets wil verbieden, integendeel, vrij is vrij voor mij.
ivanhoe

ivanhoe  externe link

donderdag 27 december 2007 @ 09:53 CET - #57221   
"'t Is koddig hoe een weblog die de open discussie propageert net een horde rechtse wolven aantrekt op zoek naar nestwarmte."

Quote van het jaar wat mij betreft! Applaus voor die man!
StefkeDB

StefkeDB - stefaan (dot) db (at) gmail (dot) com

donderdag 27 december 2007 @ 10:48 CET - #57228   
Kijk, ik ben op De Standaard, Knack en Humo geabonneerd. Ik lees de Humo véél liever dan de Knack, niettegenstaande de permanente linkse propaganda en het opzetten tegen alles wat maar van ver naar rechts ruikt. Ik was trouwens van zin om mijn abo op Knack niet te verlengen. Soms vind ik in de Knack maar 1 à 2 artikels die mij interessseren. In tegenstelling tot de Humo.
luc

luc  externe link

donderdag 27 december 2007 @ 11:27 CET - #57231   
@joe: ALS je op iemand die zegt dat hij 't Pallieterke leest of naar Fox News kijkt NIET dezelfde reactie hebt als de reactie van Outlaw Mike op iemand die zegt dat hij geabonneerd is op Humo, DAN ben je inderdaad zelf geen oogkleppendrager.
Willy

Willy  externe link

donderdag 27 december 2007 @ 11:44 CET - #57233   
Mijn jeugd ging samen met veel leeshonger. Het weinige zakgeld dat ik kreeg was toch nog genoeg om mijn wekelijkse HUMORADIO te betalen, vooral omwille van de cartoon op de voorpagina en de rubriek FVDFVDW, samen met de eerste lezersbrievenrubriek "Open Venster". Voor zover mijn geheugen het toelaat was daar een vele weken durende reportage van ene Alain de Prelle "met 1000 BFr de wereld rond", wat bij mij de eerste kiem legde op de weg naar de journalistiek. Later aangevuld met Paris Match en Pourquoi Pas ? Verkeerd ingebonden lektuur is niets nieuws, dat gebeurt zelfs met dikke naslagwerken. Verkopen als uniek exemplaar zal moeilijk zijn, dat gaat veelal met postzegels of bankbiljetten, en dan nog...
Wie Humo leest is daarom niet links, Knack niet rechts, of HLN geen liberaal. Enkel politiekers krijgen kosteloos lektuur, als we de belastingbetalers niet meerekenen.
Nicolas

Nicolas  externe link

donderdag 27 december 2007 @ 13:27 CET - #57236   
Ik lees geregeld De Morgen en The Guardian (online). Humo spreekt me niet echt aan. Neen, ik ben geen oogkleppendrager
uw foto hier?

A.Rouet

donderdag 27 december 2007 @ 13:51 CET - #57237   
@luc
Ik vrees dat we allen 'airbag-oogkleppen" op onze ogen hebben ingebouwd staan. De mijne springen open als ik nog maar een neo-conservatief ruik of een ultra-nationalist vermoed. Anderen overkomt dat dan weer als ze de vakbongden of creationisten bezig horen en zien.
Ik vrees dat we allen een beetje 'Outlaw Mike' zijn, gelukkig maar een beetje.
luc

luc  externe link

donderdag 27 december 2007 @ 14:16 CET - #57240   
@A.Rouet: Foute interpretatie of analogie. Ik had het niet over het bestrijden van ideeën. Ik had het over het veroordelen van mensen omwlle van wat ze lezen. En over de mentaliteit van mensen die alleen die publicaties lezen die hun meningen bevestigen.

Dat u neo-conservatieven of ultra-nationalisten bestrijdt is een eerbaar standpunt (waarmee ik het uiteraard niet eens hoef te zijn). Maar u hebt tenminste nog de openheid van geest om hier neoconservatieve of ultranationalistische meningen te komen lezen en te komen tegenspreken. Wat dat betreft hebt u dus GEEN oogkleppen. Waar ik in mijn commentaar hierboven tegen opkom, dat zijn de mensen die zouden zeggen: maar A.Rouet toch, lees jij LVB.net? Hoe is het mogelijk, ben jij dan zo'n reactionaire kwiet?

Op dezelfde manier keur ik ook iedereen af die aan een discussiedeelnemer zou zeggen: wat kom jij hier eigenlijk doen?

Oogkleppen, dat heeft niks te maken met wat je denkt, maar met wat je niet WIL vernemen, ideeën waar je niet eens kennis van WIL nemen. Dat lijkt me trouwens een zwakke opstelling. Is men soms angstig dat men zou bezwijken voor die foute ideeën?

Nee, om mentaal weerbaar te zijn tegen bepaalde denkbeelden, MOET men regelmatig het contact opzoeken met die denkbeelden.

Men moet inderdaad af en toe een vakbondsblaadje lezen of een creationistische publicatie, om te weten wat men precies verwerpt in hun ideeëngoed. En om de eigen denkbeelden te toetsen aan de argumenten van de tegenstander.

Maar ik denk dat we het wat dat betreft wel eens zijn, A.Rouet, want wat zou jij hier anders komen zoeken? We zijn het wel oneens over de wijze waarop men argumenten aanvoert en verdedigt.
uw foto hier?

joe

donderdag 27 december 2007 @ 14:16 CET - #57241   
@ traveller:
een ogenblikje meneer, heb ik ergens gezegd dat jij ergens gezegd zou hebben dat je Humo niet mag lezen? Pearle Pearle Pearle!
m claerhout

m claerhout - mclaerhout (at) versateladsl (dot) be

donderdag 27 december 2007 @ 14:26 CET - #57245   
Voor mij is er geen enkel probleem. Ik lees den Humo, Knack en gans den battaclan in de gemeentelijke bibliotheek. Ik heb wel een abonnement op 't Pallieterke, voor mij nog steeds het beste neutraal blad. Ik spaar met deze handelwijze de sponsering van weekbladen die ik niet genegen ben maar wel interessant vind om deze in te kijken.
uw foto hier?

joe

donderdag 27 december 2007 @ 14:40 CET - #57248   
Luc,

ik zal me nooit zo erg opwinden zoals Mike deed. Mike doet dit uit teleurstelling en frustratie omdat zijn idool plots niet meer in dat schuifje past waar hij je had ingestoken. Een schuif waar er geen plaats is aan plezier beleven aan Humo. Zijn eigen gecreëerd schuifjesuniversum is nu beschadigd, maar hij kan het niet heropbouwen en uit frustratie moet de kat er dan maar aan geloven.

Zo zit ikzelf ook bij de binaire zwartwitdenkers in een welbepaald schuifje dat ze gemakkelijkheidshalve "links" noemen (sommige EricJansen stoppen me zelfs in het belgiscistisch royalistisch schuifje) en die primitieven denken dan dat ik bijvoorbeeld alles slik wat Humo schrijft en wat Kamagurka tekent, dat ik alle marokkanen omhels, dat ik zelf een steuntrekker ben of aan de staat werk en dergelijke. Ze doen maar!

Nu, ik heb natuurlijk wel mijn gedacht over de fans van Foxnews, vooral als ze die zender serieus nemen. Idem met Pallieterke. Ik weet al sowieso dat ik het op een aantal punten met hen niet eens ben, maar als ze me komen zeggen dat ze graag luisteren naar JJ Cale of eens een boek van Philip Roth ter hand nemen zal ik daarom uit onmacht mijn huisdieren niet gaan molesteren.
Benny Marcelo

Benny Marcelo  externe link

donderdag 27 december 2007 @ 15:25 CET - #57256   
m claerhout: van zodra ik kon lezen ben ik begonnen met de pallieter te lezen, eerst met de mopkes natuurlijk, later de rest. Dus lees ik de pallieter al zo een 46 a 47 jaar. Hoe graag ik hem ook lees, ik zou toch nooit durven beweren dat het bladje met een goed hart en een slecht karakter neutraal is.
Dat hoeft ook niet; een krant, een tijdschrift, ze hoeven helemaal niet neutraal te zijn. Als een artikel vanuit een bepaald standpunt geschreven wordt heb je de mogelijkheid dat naar waarde te schatten.
Tegenwoordig komt "neutraal" teveel overeen met "regime". Dat is, vrees ik, de wortel van de dictatuur.
uw foto hier?

OutlawMike  externe link

donderdag 27 december 2007 @ 15:31 CET - #57258   
Zeg Joe, ik was daar ook maar ten dele wat aan het zwanzen hee. Ik lees zelf nog wel eens de Humo, als ik er over struikel bij de kapper of de tandarts. Overigens ben ook ik geabonneerd op een links weekblad, namelijk Time Europe, al moet ik toegeven dat ik meerdere keren op het punt gestaan heb om het abonnement op te zeggen, gezien de onvoorstelbare linkse bias. Ik heb het dan uiteindelijk niet gedaan, PRECIES OM NOG EENS EEN ANDERE KLOK TE HOREN.

Je stelt daar dat Luc mijn idool is. Absoluut niet waar. Ik vermoed dat ik het met Luc over een serieus aantal dingen oneens ben. Maar ik apprecieer het open intellectuele klimaat hier geweldig, en doordat hij dat hier rigoureus in stand houdt heb ik een hoge pet van hem op, dat wel.
uw foto hier?

joe

donderdag 27 december 2007 @ 15:31 CET - #57259   
Jaja, de Pallieter. Ik heb er zelf ook nog in gestaan, en hoe! Toen heb ik ze goed bij hun klein pietje genomen.
uw foto hier?

joe

donderdag 27 december 2007 @ 15:34 CET - #57260   
@Mike: ik hoop dat je mijn zwansgehalte ook even goed kunt evalueren :-)
Benny Marcelo

Benny Marcelo  externe link

donderdag 27 december 2007 @ 15:39 CET - #57262   
Tussen de mopkes zeker Joe?
uw foto hier?

joe

donderdag 27 december 2007 @ 15:46 CET - #57263   
het was op zichzelf wel een mopke, Benny, maar ik (en ook Luc) waren degenen die lachten.
uw foto hier?

Rick

donderdag 27 december 2007 @ 15:46 CET - #57264   
In de aanloop naar het ondertussen razend populaire bloggersdineeke schijnt het me toe dat nogal wat fans van het eerste uur hun onvoorwaardelijke liefde aan Luc menen te moeten betuigen.

Niet dat hij het niet verdient, verre van. Luc is inderdaad "goe bezig" (voilà, 't is eruit!)

Zijn sommige apostelen hier bezig met een plaatsje aan de eredis op te eisen?

Nu, ik wil wel naast Joeken zitten, waarom niet.
If it's the price of a pint that he needs...

:-)
uw foto hier?

joe

donderdag 27 december 2007 @ 15:51 CET - #57266   
Maar met je handen van onder mijn rokje blijven hee, Rick.
uw foto hier?

Rick

donderdag 27 december 2007 @ 15:55 CET - #57268   
I only have eyes for Outlaw, Pallieterjoe!
uw foto hier?

joe

donderdag 27 december 2007 @ 15:58 CET - #57269   
jaja, your eyes on outlaw, but your hands under my roksken, voyou!!!
Nicolas

Nicolas  externe link

donderdag 27 december 2007 @ 19:22 CET - #57288   
Ons held, A.Rouet, is toch weer schattig, is hij niet?
uw foto hier?

joe

donderdag 27 december 2007 @ 19:31 CET - #57290   
iets gedronken, Nicolas?
Nicolas

Nicolas  externe link

donderdag 27 december 2007 @ 19:49 CET - #57291   
Neen, het was eigenlijk ironisch bedoeld. Ik vond dat A.Rouet zich hier weer als wereldverbeteraar nummero uno voorstelde.
uw foto hier?

Rick

donderdag 27 december 2007 @ 20:17 CET - #57292   
Omen est nomen
Edward

Edward  externe link

donderdag 27 december 2007 @ 20:55 CET - #57293   
Joe in de Pallieter ? onder '50 fr. voor kindergeluk' dan waarschijnlijk.

als ik dit of vorig jaar één ding ingezien heb danzij Luc dan is het wel 'ik lees graag dingen waar ik het NIET mee eens ben'.

thanks Luc, je hebt gelijk.
Edward

Edward  externe link

donderdag 27 december 2007 @ 20:56 CET - #57294   
@Rick : vaas teveel in't Paleitje ? de uitdrukking is 'Nomen est Omen' ;)
uw foto hier?

Rick

donderdag 27 december 2007 @ 21:23 CET - #57295   
Edwaaaaar, Wardjen.

Ba nenk.

http://nl.wikipedia.org/wik...

P.S.: ge moe van Santal afbluvv'n wè!
Edward

Edward  externe link

donderdag 27 december 2007 @ 21:54 CET - #57296   
mo rikn zè, zi zukne swkonen balkong !
uw foto hier?

joe

donderdag 27 december 2007 @ 22:04 CET - #57297   
Edward: (sorry ikzelf spreek geen swahili, ik hoop dat je geen bezwaar hebt dat ik gewoon AN schrijf)
ik weet niet onder welke rubriek ik in het Lapieterke stond, ik lees dat boekske nooit en ken hun indeling niet. Ik heb het artikel over mij van Luc ontvangen. Er volgde ook nog een tweede artikel. Wat een eer! en wat een afgang voor hen!
Edward

Edward  externe link

donderdag 27 december 2007 @ 22:19 CET - #57298   
Joe, ik weet echt niet waar je het over hebt, maar misschien refereer je aan je feestdag morgen, wat mij eerder waarschijnlijk lijkt. (probable cause, my friend)
Nicolas

Nicolas  externe link

donderdag 27 december 2007 @ 22:20 CET - #57299   
Stond Joe in de Pallieter??? Waarom? Persoonlijk lees ik nooit Pallieterken.
luc

luc  externe link

donderdag 27 december 2007 @ 22:36 CET - #57301   
Benny Marcelo

Benny Marcelo  externe link

donderdag 27 december 2007 @ 22:40 CET - #57302   
Van Luc weet ik dat hij ooit in 't Pallieterke heeft gestaan, vermeld in een artikel van Paul Beliën. Van Joe weet ik niks. Jammer ik lach ook eens graag.
Nicolas

Nicolas  externe link

donderdag 27 december 2007 @ 22:47 CET - #57303   
Is Joe een zij?
Koen Godderis

Koen Godderis - koen (at) koengodderis (dot) be

donderdag 27 december 2007 @ 23:35 CET - #57307   
Het inhoudelijke is al jaren een misbaksel. Het inbinden is dat nu ook. Zorgen voor de nimmer grappige kaviaarsocialist Mortier.
uw foto hier?

OutlawMike  externe link

vrijdag 28 december 2007 @ 00:06 CET - #57309   
Die Lena Johanson haar blog, dat was toch ook maar een doodgeboren kindje hee? Zeg, is die Mortier nu NOG ALTIJD hoofdredacteur van Humo?
Nicolas

Nicolas  externe link

vrijdag 28 december 2007 @ 00:20 CET - #57310   
Neen Mike, al lang niet meer.
uw foto hier?

joe

vrijdag 28 december 2007 @ 08:33 CET - #57322   
Mijn Humo is ook mismaakt !!! "ff" is overal systematisch vervangen door " ". Een voorbeeld : op p. 22 halverwege de rechterkolom waar Leterme het heeft over Brouwers staat er "een opdo er van formaat". Is dat bij jullie ook? Of heb ik ook zo'n uniek exemplaar voor eBay?

Nicolas: Guy Mortier is nu "creatief directeur" van Humo. Wegens pensioenleeftijd mag hij niet meer als loontrekkende op de loonlijst van Sanoma staan, nu is hij een (hopelijk) goedbetaalde freelancer.

Luc: wat ga je nog allemaal onthullen zonder mijn toestemming? ;-) Bewaar die zaken liever voor tijdens het dineetje.
Benny Marcelo

Benny Marcelo  externe link

vrijdag 28 december 2007 @ 09:37 CET - #57328   
"(hopelijk) goedbetaalde freelancer."
Tss...tss...tss... wat een kapitalistische praat!
uw foto hier?

joe

vrijdag 28 december 2007 @ 09:40 CET - #57329   
past dat niet in het schuifje waar je mij had ingelegd, Benny?
luc

luc  externe link

vrijdag 28 december 2007 @ 13:13 CET - #57343   
@joe: Die ff-en ontbreken ook in het goede exemplaar dat ik in de winkel gekocht heb. In het mismaakte exemplaar heb ik de ff-en nog niet nagekeken.

Zou het iets met "ligatuur" te maken hebben, die anders ingesteld was in de tekstverwerker en in de zetmachine? In die mate dat de zetmachine niet over de juiste lettertekens beschikte? Benny?

Het exemplaar dat Humo mij beloofd had op te sturen, is vandaag nog niet aangekomen.
Nicolas

Nicolas  externe link

vrijdag 28 december 2007 @ 13:13 CET - #57344   
Joe: maar hij is GEEN hoofdredacteur meer, hé.
Briggs

Briggs  externe link

vrijdag 28 december 2007 @ 15:11 CET - #57357   
hmm. What ever happened to Lena Johanson, feitelijk?
uw foto hier?

joe

vrijdag 28 december 2007 @ 16:13 CET - #57360   
Briggs: Lena had tijdsbestedingsprioriteiten die zwaarder doorwogen.

Nicolas: GROOT gelijk! Maar mocht ik even een nadere toelichting geven? :-)
Briggs

Briggs  externe link

vrijdag 28 december 2007 @ 17:11 CET - #57363   
Joe: en jij weet dat, hoe?
uw foto hier?

joe

vrijdag 28 december 2007 @ 19:33 CET - #57372   
Kom jij naar het blog-diner, Briggs? Daar zal je er meer over vernemen....
Nicolas

Nicolas  externe link

vrijdag 28 december 2007 @ 20:05 CET - #57377   
NATUURLIJK Joe.
Briggs

Briggs  externe link

vrijdag 28 december 2007 @ 20:09 CET - #57378   
Nope, ik heb examen. Komt ze dan misschien? :)
uw foto hier?

joe

vrijdag 28 december 2007 @ 20:16 CET - #57380   
haar geest zal onder ons zijn.....
Briggs

Briggs  externe link

vrijdag 28 december 2007 @ 20:48 CET - #57387   
Is ze dan dood?
Nicolas

Nicolas  externe link

vrijdag 28 december 2007 @ 21:23 CET - #57395   
De Zweedse was Joe's alter ego.
uw foto hier?

joe

vrijdag 28 december 2007 @ 21:39 CET - #57396   
nice try, Nicolas
Briggs

Briggs  externe link

vrijdag 28 december 2007 @ 22:25 CET - #57399   
I need spies...
Briggs

Briggs  externe link

vrijdag 28 december 2007 @ 22:26 CET - #57400   
Tenzij Joe Lena heeft weten te strikken...
Nicolas

Nicolas  externe link

vrijdag 28 december 2007 @ 22:29 CET - #57401   
Tzal dat wel zijn ;)
Briggs

Briggs  externe link

vrijdag 28 december 2007 @ 22:36 CET - #57404   
Nicolas, hou uw ogen wijd open :)
Nicolas

Nicolas  externe link

vrijdag 28 december 2007 @ 22:45 CET - #57405   
Waarom zou ik dat nu moeten doen?

Maar even terug op de mismaakte Humo (anders maken we van de blog eerder een chattopic en dat is nu niet de bedoeling) maar dergelijke misprints komen wel meer voor bij kranten en tijdschriften. Zo loopt de productie van de Tijd vaak scheef. Als abonnee ontvang ik vaak enkel het laatste stuk alleen. Waar de rest gebleven is, is mij een raadsel, vooral omdat de kranten in de kiosk de zelfde fout hebben.
Benny Marcelo

Benny Marcelo  externe link

zaterdag 29 december 2007 @ 16:29 CET - #57454   
@Luc: dat het aan de ligaturen zou liggen of zelfs nog maar aan het zetten van de tekst lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Bij ons op het bedrijf is het al gebeurt dat ligaturen als een spatie worden weergegeven omdat het nieuwe programma deze niet kent. Wij drukken (niet altijd zetten) toestanden voor gans de wereld, in alle talen en alle soorten geschriften. rarara :-)

Bladzijden die op een verkeerde plaats staan kunnen ook het gevolg zijn van een foutieve vorminslag. D.i. de plaatsbepaling van een blz in functie van het vouwschema. Dan heb je bvb twee blz die op een verkeerde plaats staan of één die dubbel voorkomt en een andere helemaal niet.

Dan heb je ook nog eens situaties waarbij het met katernen misloopt. Dat kan in de verzending gebeuren, als het bvb kranten (meestal offset gedrukt) met meerdere katernen betreft. Een aantal katernen kunnen op voorhand gedrukt zijn en door elkaar geraken bij het verzenden.

Ook als het vouwen en verzamelen off-line gebeurt kan er een "mix-up" plaatshebben.

Veel grote rotaties werken echter in-line. Zo één helio-cilinder (indien in helio gedrukt uiteraard) bevat in de meeste gevallen een volledige katern. Het verkeerd monteren van zo een cilinder in de pers gooit dan wel de paginavolgorde overhoop. Als je dan ook nog een twee keer dezelfde cinlinder (een reserve bvb) gebruikt op een verschillende drukgroep krijg je (denk ik) wat jij daar in handen hebt. Vormislag is trouwens niet zo simpel. Ergens hier in huis heb ik nog een handboek liggen uit mijn schooltijd; geen dun boekske!

@ Joe, waarom zou ik je in een schuifje willen plaatsen; mijn schuiven zitten al vol. Ik mag toch ook eens zwanzen zeker of is dat ook al een privilege?
Advertentie

Voeg reactie toe

:

:
:



Verwijzers ("TrackBack")

TrackBack is een weblog-mechanisme dat aangeeft welke andere weblogs of websites dit artikel citeerden, er zich op inspireerden of ernaar verwezen. Sommige weblog-software laat verwijzers toe om hun log zelf toe te voegen aan de trackback-lijst. In andere gevallen voegen we de verwijzer zelf toe, op basis van de informatie over doorverwijzers ("referrers") in onze logbestanden.
DISALLOWED (TrackBack)