Technologie

Mark Peeters gelooft niet in ruimtevaart

Mark PeetersDetailopname marsbodem
Terwijl de kleurenbeelden van de Amerikaanse marslander Spirit binnenlopen, verklaart ene Mark Peeters: "Juist op het moment dat men op zoek gaat naar LEVEN en WATER op de bodem van Mars, de Rode Planeet... vinden 148 mensen de DOOD in het WATER en de bodem van de Rode Zee..." Mark Peeters is niet alleen meester in het leggen van verbanden tussen zaken die geen verband met elkaar houden, hij ontkent ook het bestaan van ruimtevaart en de mogelijkheid om de geluidsmuur te doorbreken. Eén van zijn klassieke uitspraken is "durf u er uw leven op inzetten dat de maanlanding echt heeft plaatsgevonden?" Het fenomeen Mark Peeters werd reeds uitvoerig beschreven in het Leuvense studentenblad Veto (jaargang 22, jaargang 29) en het Gentse studentblad Schamper. De eerste sporen van het fenomeen Mark Peeters op het internet zijn te vinden in een nieuwsgroepartikel van Walter Baeck uit februari 1995. Mark Peeters heeft een webstek, maar ook andere webpagina's besteden aandacht aan Mark Peeters, zoals deze Morons of the Web.

Er bestaan ook geluidsopnames van de uiteenzettingen van Mark Peeters: hier en hier, en foto's van hoe hij af en toe uiteenzettingen van universiteitsprofessoren onderbreekt om zijn theorieën te kunnen verkondigen: hier en hier.

Het grappigst is Mark Peeters wanneeer hij verband legt tussen ongerelateerde zaken. Dan worden zijn pennevruchten echte kunstwerkjes. Wat dacht u van volgend stukje:

Jean-MARIE DeDecker kwam vorig jaar in de kijker met een bezoek aan Dutroux en zette dit jaar een campagne op over "hoge boetes in HET GAT van de staat". Deze overgang is blijkbaar logisch want.... Du-TROUX= van het GAT "=GATZ sven". Het is dan ook zeer logisch dat het DIK GAT van MARGRIET HERMANS en de "GROTE AARS" van WALTER GROOT-AERS mee-deden met deze "gat"-campagne!
(het volledige verhaal vindt u hier)

O ja, voor wie denkt dat de maanlandingen fake waren: hier, hier en hier vind je de weerlegging van de weerlegging van de maanlanding.

De prachtige foto's vanop Mars spreken natuurlijk ook voor zichzelf:

Mars



Reacties

mark peeters

mark peeters

zondag 11 april 2004 @ 23:56 CET - #784   
Ik heb sterk de indruk dat ook U niet meer gelooft dat ze echt op de maan hebben gestaan (op 21-7-69)...,
maar blijkbaar kan U dat niet toegeven...

Heb je schrik dat men "uw twijfel" zal "bestraffen" of ben je zelf zo bang, dat je deze kwestie uit de weg zal gaan?
uw foto hier?

Michaël Daenen

donderdag 12 augustus 2004 @ 20:25 CET - #1318   
Lol
uw foto hier?

Stuvio

zondag 29 augustus 2004 @ 21:17 CET - #1398   
Ik steun mark. Alles is te vaag, ruimtevaart is een illusie!
uw foto hier?

tettenzot

maandag 30 augustus 2004 @ 14:33 CET - #1400   
ik geloof dat de ruimte bestaat uit tetten
die witte bollekes da zijn geen planeten
maar tetten

miljoene tetten

die vragen om naar hun te komen
Wouter Amez

Wouter Amez

woensdag 01 september 2004 @ 23:35 CET - #1410   
Er zit een gat in je theorie waarin je bewijst dat niks de geluidssnelheid kan onderbreken.
Je gebruikt de stelling van behoud van impuls: Impuls= snelheid x massa

Je start met de massa van een foton te vermenigvuldigen met zijn snelheid (300000km/s) om een bepaalde impuls te behouden en dan bereken je de snelheid die met die impuls mogelijk is voor een gewicht van 1 kg.

Wat je echter vergeet is dat de massa van een voorwerp toeneemt naar mate zijn snelheid stijgt. Dit gebeurd met een 4de machts dus enkel merkbaar bij grote snelheden en bereikt zijn limiet bij de lichtsnelheid.
formule:
m=m0/(1-v²/c²)1/2



m = massa bij snelheid v

m0 = massa bij stilstand

v = snelheid

c = lichtsnelheid (300000km/s)

Dit is de reden waarom niks sneller kan dan het licht omdat je dan een oneindig grote heoveelheid energie nodig hebt om een oneindig grote masse te versnellen.
Waar het in feite op neer komt is dat de impuls van een foton bij de lichtsnelheid GIGANTISCH groot is... meer dan genoeg om 1 kg sneller dan het geluid te laten halen.

Voor je nog eens een theorie uitbrengt, zorg ervoor dat de eerste de beste die wat van Einsteins relativiteits theorie kent je niet kan verbeteren.

(ps ik ben gn universitair genie, ik ben een simpel ingenieurke in de bouw)

groetjes
uw foto hier?

mark peeters

dinsdag 21 september 2004 @ 17:09 CET - #1622   
Ken je een wetenschappelijk experiment waarbij blijkt dat een aards voorwerp van minstens één kilogram al ooit sneller is gegaan dan 20.000km/u, bvb in een luchtledige buis?

Dirk Frimout zei dat hij zo GEEN wetenschappelijk artikel kende...

Frank DeWinne zei dat er zo GEEN wetenschappelijke publikatie was, maar zei hij:'Ik ben er geweest...'

En ik repliceerde:'Ja, je bent er geweest (zoals bij de maffia), als je de waarheid zegt...' en hij liep weg...
Prins filip

Prins filip

vrijdag 29 oktober 2004 @ 17:19 CET - #2322   
Onder het motto 'ZELF na-rekenen en dan bent U een echte wetenschapper (citaat van Mark Peeters)' ben ik tot de volgende verassende conclusie gekomen:

* aarde draait rond zon

* gemiddelde afstand aarde-zon : 150 miljoen km

* tijd nodige voor 1 omwentelling : 365,25 dagen

* totaal afgelegde weg tijdens 1 omwenteling (omtrek cirkel) : 150000000 . 2 . Pi = 942477796 km

* afstand afgelegd door onze eigenste aardkloot in 1 uur : 942477796km / (365,25 . 24) = 107588 km
CONCLUSIE :

Onze aarde, met alles erop en eraan, beweegt zich voort met een snelheid van meer dan 100.000km/u
Dus ben ik als het ware het levende bewijs van het feit dat een aards voorwerp van minstens 1 kg al ooit sneller is gegaan dan 20.000km/u (ik weeg namelijk 71 kg).

Met hoogachting,
Prins Filip
uw foto hier?

mark peeters  externe link

dinsdag 16 november 2004 @ 21:05 CET - #2784   
Ik geef 100.000 euro als een aards voorwerp van minstens één kilogram een snelheid haalt van meer dan 20.000km/u ten opzichte van de aarde, want men moet een snelheid halen van 28.000km/u 'rond de aarde' om in een ruimte-baan rond de aarde te 'blijven' vallen....
uw foto hier?

NASA

zaterdag 20 november 2004 @ 21:22 CET - #2824   
NASA dankt u voor uw gulle schenking, meneer Peeters.
uw foto hier?

johnhan

dinsdag 30 november 2004 @ 20:17 CET - #2982   
Marc peeters is de messias, Jezus was fake.
uw foto hier?

Freddy Peeters

dinsdag 30 november 2004 @ 20:23 CET - #2983   
Let op mijn woorden, Mark Peeters wordt groter dan Mick Jagger, Elvis, de paus en Abou Jaja samen!
uw foto hier?

johnhan

dinsdag 30 november 2004 @ 20:26 CET - #2984   
is hij dat niet al? Volgens mij is mark peeters de eerste man die sneller dan het geluid kan lopen. Conclusie: hij is ofwel god, ofwel de aarde, maar nog logischer is het aan te nemen dat hij de maanlanding zelf is...
uw foto hier?

Freddy Peeters

dinsdag 30 november 2004 @ 20:27 CET - #2985   
Dus Mark Peeters is de aarde, en sinterklaas de maan, en daarom is Tupac Shakur neergeschoten?
uw foto hier?

johnhan

dinsdag 30 november 2004 @ 20:31 CET - #2986   
juist 911911 dagen na kennedy... Om stil van te worden
uw foto hier?

Koekie

woensdag 15 december 2004 @ 13:15 CET - #3346   
Wanneer komt de serie van deze discussie op DVD uit?
uw foto hier?

johnhan

zaterdag 18 december 2004 @ 12:21 CET - #3383   
DVD? da besta ni...
uw foto hier?

mark peeters

woensdag 29 december 2004 @ 23:37 CET - #3707   
Ik ben een gigantische zeveraar...........
adriaan

adriaan

donderdag 20 januari 2005 @ 14:52 CET - #4343   
ik vind u nog erger dan ne zeveraar,
uw manier van links leggen is ronduit belachelijk,
ipv fysica te gaan studeren had je beter ergens de fylosoof uit gehangen.
en altijd dieje zever van uw babbeltje met frank dewinne en zijne 'ik ben er geweest'.
denkte nu echt dat iemand die met f16's mag vliegen, speciaal naar rusland gaat om ne fake-cursus te volgen om dan effe nep in een filmpke te bellen naar aarde e.d.
denkte nu echt da ze niet kunnen bewijzen met telescopen dat er satelieten draaien rond de aarde (hoe zouden die daar gekomen zijn? met een raket tiens!) gij zou beter is terug wa gaan studeren, in plaats van u bezig te houden met zever filosofie'en!
'k bedoel wa staat gij daar wa mé papierkes en flyerkes op werchter te doen, en dan de gewone mens wa lastig vallen met formules die niet eens correct zijn.. of misschien wel correct zijn, maar totaal uit zijn context gehaald zijn!
van zo'n mensen gelijk u, meneer mark, die enkel uit zijn op 'speciaal zijn/anders zijn dan de massa' krijg ik gewoonweg het schijt!
deze woorden uitkotsend zeg ik u vaarwel
uw foto hier?

elvis

donderdag 20 januari 2005 @ 15:02 CET - #4345   
http://users.skyn...
sorry mark, maar 't is zo
luc

luc  externe link

donderdag 20 januari 2005 @ 15:39 CET - #4346   
Mijn mening: Mark Peeters is geen zeveraar, maar een kunstenaar. Van sommige van zijn teksten kan ik werkelijk genieten. Beter dan Geert Hoste, en of hij het zo bedoelt of niet, doet weinig terzake.

@Adriaan: "van zo'n mensen gelijk u, meneer mark, die enkel uit zijn op 'speciaal zijn/anders zijn dan de massa' krijg ik gewoonweg het schijt!". Niet mee eens. Excentriciteit is de basis van vooruitgang. Excentriciteit moet in een vrije samenleving gerespecteerd en zelfs gekoesterd worden. Wie daar geen respect voor heeft, legt de kiem voor een totalitaire samenleving. Ik ben er nog niet uit of ik dat nu fascisme of communisme moet noemen, maar 't komt wellicht toch op hetzelfde neer.
uw foto hier?

Neverbeendead Religion

vrijdag 21 januari 2005 @ 00:42 CET - #4352   
Tja,de maan blijft interessant.

http://users.pand...
uw foto hier?

Kauwgum

maandag 18 april 2005 @ 15:37 CET - #7404   
HAHAHAHAHAHAHAHA !!!

God schiep de mens en daar zijn en heel wat exemplaren van.

Waarom geen Mark peeters als we zelf opgezadeld zitten met een Prins Filip of erger nog, Bert Anciaux, Bart Somers en Elio Du Rupo !!!

Die meneer Mark Peeters laat ons dan nog eens gezond lachen, die ander mannen... Dat is pas erg...
uw foto hier?

Ruben Veger  externe link

donderdag 23 juni 2005 @ 12:23 CET - #10141   
Ik heb een vraagje. Als ik mij in de ruimte begeef dan is mijn massa naar mijn weten 0 en als mijn snelheid dan ook 0 is, en als ik daar de de stelling van behoud van impuls overheen haal dan blijft mijn massa 0, waar ligt dan het probleem, ik was echt niet van plan om met de snelheid van het licht te gaan op aarde.

Vervolgens kan je in de ruimte toch een virtuele zwaartekracht creeeren d.m.v. de tol techniek ? Dan kan je ook een virtuele snelheid van b.v. 20 km/h maken d.m.v. een tol techniek, en als de ruimte om mij heen een massa van 0 heeft, en die ruimte haalt de snelheid van het licht, met welke problemen krijg je dan nog te maken ?
luc

luc  externe link

donderdag 23 juni 2005 @ 12:26 CET - #10142   
@Ruben Veger: in de ruimte is uw massa niet nul, maar plusminus dezelfde als wanneer u zich op aarde bevindt.

Massa is niet hetzelfde als gewicht. Uw gewicht hangt af van de aantrekkingskracht van de aarde, uw massa niet.
uw foto hier?

haedesch  externe link

donderdag 23 juni 2005 @ 13:23 CET - #10146   
Ruben, als een lichaam, dat zich met een snelheid die in de buurt van de lichtsnelheid is beweegt, versneld wordt dan neemt de massa toe tot uiteindelijk oneindig, waardoor het lichaam niet meer versneld kan worden. Dat is dus een probleempje.
Maar ik moet toegeven dat ik uw vraag niet helemaal begrijp...
uw foto hier?

Ruben Veger

vrijdag 24 juni 2005 @ 11:16 CET - #10197   
Als je een tol hebt die draait op de snelheid van het licht, dan zal alles wat binnen die tol blijft toch niet eens te maken krijgen met de impuls theorie ?
eva

eva

vrijdag 15 juli 2005 @ 13:13 CET - #11738   
blub
uw foto hier?

Zangetsu

dinsdag 30 augustus 2005 @ 21:48 CET - #13232   
Mark, ik ken niet veel van fysica (ik heb maar 2 jaartjes wetenschappen wiskunde gedaan), maar ik weet wel dat u "theorie" compleet verkeerd is. en natuurlijk dat u de grootste randdebiel bent op deze "aarde" (of bestaat de aarde eigelijk niet en is het ook maar zo'n kartonnen verzinsel)
uw foto hier?

fluffymoe

donderdag 22 september 2005 @ 19:32 CET - #14175   
hahahaha mongooooool
Mark, als je nog is zo'n onzin verzint dan lanceer ik je theorie met een snelheid van meer dan 28.000 km per uur in je hol...
uw foto hier?

JoFramboos  externe link

woensdag 26 oktober 2005 @ 00:52 CET - #15288   
De echte randdebielen zijn zij die alles slikken zoals het komt. Het feit dat je iets wat algemeen aanvaard is in twijfel durft trekken getuigt van veel moed. Of het de waarheid is of niet, daar kan ik niet over oordelen. Maar wat betreft de laatste 2 en sommige andere reacties, die getuigen pas echt van laag bij de gronds gedrag.

Respect Mark
Geert

Geert

donderdag 29 december 2005 @ 14:49 CET - #16643   
Inderdaad, zonder moedige mensen als Mark dachten we nog altijd dat de aarde plat was. Mensen die niet gezond kunnen discussiëren houden beter helemaal hun mond.

Respect Mark
uw foto hier?

Rick

donderdag 29 december 2005 @ 17:42 CET - #16656   
@ mark peeters

Groot gelijk, man.

Het wiel werd trouwens ook nog niet uitgevonden.

Voor wanneer een wet dat dit soort "negationisme" verbiedt???
uw foto hier?

anoniem

zondag 16 april 2006 @ 15:14 CET - #19100   
kgeloof niets van wa daj gij al zegt
ge verdomme zelf fake!
uw foto hier?

Vaginalebloederectie

maandag 11 december 2006 @ 18:49 CET - #33142   
Mark is een prachtig voorbeeld van mensen die geen leven, geen verstand en geen nut hebben.

Trouwens, mark, internet bestaat ook niet.
Joost de Roode

Joost de Roode

vrijdag 22 december 2006 @ 07:40 CET - #33759   
Uw verhaal is leuk, maar niet op feiten gebasseerd.
Als je nou eens een goeie kijker koopt, of tijdens een sterre-kijk-avond. Zoom dan in op de maan en kijk rechts onder de krater copernicus. Daar staat hij: de Amerikaanse vlag. Alle vage verhalen uit de wereld...Een beetje geloof in onze medemens, geeft vertrouwen en liefde terug.
Tip: neem een GROTE vergroting
uw foto hier?

strakkeuh

zondag 02 september 2007 @ 18:12 CET - #48054   
dag mark,

heb gisteren met jou staan praten op laundry day samen met een vriendin van me.
nu heb ik je flyer gelezen en ik moet zeggen, ik heb er werkelijk van genoten! ik zeg zeker en vast niet dat ik akkoord ga of geloof wat er in staat, maar ik vond het aangenaam praten met je en vind hetgeen je schrijft erg boeiend :)
ik bewonder je doorzettingskracht, maar ik betwijfel je schrijfsels.

groeten

jan
tom bonte

tom bonte

maandag 10 december 2007 @ 20:09 CET - #56020   
Misschien is Mark een geheime ruimtevaartfanaat en denkt hij dat Nasa hem uiteindelijk een reisje met de space shuttle cadeau zal doen om te bewijzen dat het allemaal wel degelijk kan.
Goeie tacktiek Mark!
uw foto hier?

revealer

donderdag 15 mei 2008 @ 17:39 CET - #63591   
Ik ben Mark daarjuist tegengekomen in de Plateau, en nu weet ik het zeker. Hij is een geniale psycholoog die met dit experiment wil aantonen dat wie de grootste zever vertelt, het meeste aandacht krijgt!
Geef toe, als je echt geloofwaardig wil overkomen draag je toch geen knalgele korte broek uit de mode van 50 jaar geleden, een T-shirt die eruit ziet alsof die al 50 jaar dagelijks gewassen is en om het beeld compleet te maken nog een scheve pet.
Duidelijk een poging om als een dorpsgek over te komen als je het mij vraagt...
Sorry Mark, maar je bedoelingen zijn zo klaar als pompwater!
uw foto hier?

mark peeters

donderdag 15 mei 2008 @ 18:29 CET - #63592   
mannekes, kheb hier uit m'n nek zitten kletsen, natuurlijk is de ruimtevaart echt, ik geef 100 euro aan elke persoon waar ik ooit tegen zei dat ruimtevaart fake is

groeten mark peeters
sadam hoessein

sadam hoessein

zaterdag 17 mei 2008 @ 16:29 CET - #63662   
noob, mamapakkeur
XD
uw foto hier?

alheersende planeet

zaterdag 17 mei 2008 @ 16:33 CET - #63663   
ou moeder!!!!!!!!!!!!
reatheart!!!!!!!!!!

de welwillende alheersende planeet
averechtse met gezond verstand

averechtse met gezond verstand

maandag 09 juni 2008 @ 02:41 CET - #64538   
lol mark peters is da die niet uit familie...bosman he...
meneer peeters,ik ben nu ook nie bepaald nen meeloper van de grote massa mensen die aan struisvogelpolitiek doen en alles klakkeloos aan nemen...maar de manier waarop gij redeneert... dat is gewoon de andersdenkende mens int belachelijk trekken niet meer of minder...ik heb altijd logisch leren denken...
moest ik van u zijn zou ik me toch eens grondig laten onderzoeken.
en schijnbaar is dat uw echte naam niet...dat zegt dan ook al meer over u dan over anderen...
uw foto hier?

Stanny

dinsdag 12 mei 2009 @ 22:02 CET - #80429   
Mark ... derstrak waart gij bij ons op univ, en ge zei daar toen iets van "gelooft gij dan alles van op tv" ... dan ging het over de LIVE-beelden van de maanlanding
En een minuut of twee later ging het over de draadloze verbinding tussen Europa en Amerika die gemaakt werd door Marconi in 1901 ... en dat had u van het internet ...

Dus kan ik daaruit besluiten dat het internet zoveel betrouwbaarder is dan TV ??
Cogito

Cogito  externe link

dinsdag 12 mei 2009 @ 22:39 CET - #80431   
Mark, als gij in de ruimte hangt, zo ergens tussen Mars en Venus, en ik kom tegen U duwen met een kracht gelijk aan Uw gewicht, versnelt gij dan met 1 G of niet?
uw foto hier?

Mark Peeters  externe link

woensdag 08 juli 2009 @ 19:31 CET - #84629   
Ik vind merk-waardig dat sommige mensen het nodig vinden om mijn naam "valselijk" te gebruiken...
http://lvb.net/item/273#63592
http://lvb.net/item/273#3707

Ben ik anders te geloofwaardig?
uw foto hier?

mark peeters hater

woensdag 15 juli 2009 @ 12:10 CET - #84951   
welke marginale dude ben je eigenlijk mark, je ziet overal complotten en hebt duidelijk geen enkele intelectuele capaciteit, dat de eerste maanlanding niet echt was, wie weet. maar dat we niets de ruimte in kunnen sturen is volkomen belachelijk. ik geef je 100 euro vome je mond te houden en 100 euro aan gelijk wie op uw mond slaat. ps ik den k dat een lief en vrienden je misschien uit deze situatie kunnen helpen , alhoewel dat ik denk dat je zon stomme fack bent dat eigenlijk niemand je graag heeft zelfs je eigen moeder niet, spijtig dat er bij jou geen abortus was gepleegd, dan had ik me vandaag niet moeten iriteren aan je stomheid psps naar de p schrijven om je goed te voelen is stupide , jij eenzame stomme idiote zak groetjes van iemand die wel vrienden heeft en niet moet betalen voor seks, kiezak psps je kan me altijd opzoeken in de charlies checkpoint in brugge dan sla ik wel zefls op je mond 100 euro uitgespaard.
uw foto hier?

mark peeters hater

woensdag 15 juli 2009 @ 12:12 CET - #84952   
jij bent de reden dat hitler voor een dag mag terugkomen met zijn tentenkamp
traveller

traveller  externe link

woensdag 15 juli 2009 @ 13:54 CET - #84958   
@ mph

Als er hier één is die beter zijn mond houdt ben jij het wel.
Mark is onschadelijk maar jouw uitlatingen zijn degoutant
uw foto hier?

Luna

vrijdag 09 oktober 2009 @ 15:21 CET - #88739   
@ mark peeters hater: als je zijn stellingen dan toch zo idioot vind en je genoeg vrienden hebt, vind ik het belachelijk dat je je op die manier uitlaat over mark. Ik vind het trouwens niet meer dan normaal dat iedereen een eigen mening heeft en dat anderen die respecteren ook al ben je er geen voorstander van.

Ik persoonlijk geloof ook niet in de maanlanding.
De reden daarvoor zijn de vele fouten in de beelden (schaduwen, voetstappen, elke keer dezelfde stenen ook als ze ineens een paar km verder stonden), die door sommigen op een wel heel slappe manier worden verdedigd. Ook het feit dat president Kennedy al heel zijn leven droomde over een maanlanding en dat dan ineens een paar jaar later dit werkelijkheid wordt... En als het dan toch kon toen, waarom niet nog eens terug gaan naar de maan. Er zijn daar nog zoveel dingen te ontdekken en te bestuderen. En ook aangezien ze 40 jaar geleden op de maan konden wandelen, zou het nu toch al wel mogelijk moeten zijn om op Mars te wandelen.
Het was trouwens de Koude Oorlog: Amerika deed alles wat ze maar konden om de USSR voor te zijn en ze gebruikten alle middelen, dus ook het bedriegen van hun eigen volk
uw foto hier?

Michel Vuijlsteke  externe link

vrijdag 09 oktober 2009 @ 18:47 CET - #88746   
@Luna: ze zijn echt geen kilometers ver gewandeld hoor. Hier zie je een kaartje van hoe ver ze precies wandelden, in vergelijking met een voetbalveld: http://strangemaps.files.wo...
Cogito

Cogito  externe link

zaterdag 10 oktober 2009 @ 06:42 CET - #88762   
Indien de maanlandingen fake waren geweest, was de overheid ermee doorgegaan en zouden op dit moment veel overheden dat doen, want is er een mooiere manier om belastinggeld te graaien dan voor een project dat zogezegd miljarden kost maar eigenlijk niet meer kost dan een B-filmpje?
Karl

Karl  externe link

zaterdag 10 oktober 2009 @ 07:40 CET - #88763   
@Luna: de maanlandingen waren niet fake. Maar dat er een filmstudio klaar stond, daar ben ik wel van overtuigd. Alleen maar voor het geval de maanstappers plots op groen mannekes zouden gestoten hebben; de US overheid zou dat nooit brutweg uitgezonden hebben. War of the Worlds nog vers in het geheugen.
Bovendien denk ik dat er ook goede aanwijzingen zijn dat er op de maan meer gevonden is dan wat publiek vrijgegeven is. En daarmee bedoel ik artefacten & bouwwerken afkomstig van ? (kies maar: aliens of vroegere aardse civilisatie?) Het is voor de aardse toeschouwer natuurlijk niet makkelijk om zo scherp naar de maan te kijken, en ook het uitvissen van nasa beeldmateriaal (waarop werd geretoucheerd, ge-airbrushed) van ter plaatse blijft in grote mate giswerk. Dus totdat nasa zelf zegt of het zo is, blijft het heel erg schemeren.

Denk ook aan de fameuze bijstelling van de mars kleuren. Mars moet er rood en doods desolaat uitzien, terwijl de (dunne) mars atmosfeer wel degelijk blauw is, vanop het oppervlak gefotografeerd.

Vergeet niet dat nasa direkt onder de VS president ressorteert en kan data achterhouden als het vindt dat het algemeen belang daardoor belaagd wordt. Nasa is een geheime dienst met een vorm zoals een ijsberg-in-water publieke functie. Ze werd trouwens bij haar oprichting voor een groot stuk door ex-nazi wetenschappers bevolkt. Nas(z)a(i)? Toegegeven, in de VS zijn ze als de dood voor nazi's, maar het waren wel ex-nazi's die de VS haar ruitmtevaartprogramma gegeven hebben.

Maar zoals in den beginne geschreven, zo maar de ontdekking van groen mannen op het publiek loslaten is not done, begrijpelijk. En zo maar zeggen, ach we hebben aanwijzingen dat er voor ons ook geavanceerde beschaving(en) hebben bestaan, zet heel de theorie over onze geschiedenis op losse schroeven. Dan moeten een heel deel wetenschappers met schaamrood op de wangen al hun met de natte vinger bijgeflanste theorieën uit al die lijvige boekwerken zien te schrappen. En daar worden ze niet blij van. En Jan met de pet, wat kan die zich dat bommen?
Karl

Karl  externe link

zaterdag 10 oktober 2009 @ 07:43 CET - #88764   
@MV. Ja, maar met hun autootje, meerdere volgende maanlandingen, zijn ze toch een ritje gaan maken hoor. Van de andere kant, als je je maanlander ergens neermikt, zorg je ervoor dat je geen honderd km te ver van je geplande landingsplaats af zit. Moet je ook geen daguitstappen doen.
Cogito

Cogito  externe link

zaterdag 10 oktober 2009 @ 08:41 CET - #88765   
Allo meneer doktoor?
Karl

Karl  externe link

zaterdag 10 oktober 2009 @ 18:40 CET - #88772   
Dwaze opmerking Cogito.
Corse

Corse

woensdag 14 oktober 2009 @ 20:48 CET - #88865   
De VS neoliberale economie is gefundeerd op vijf principes:

1. Neoliberalisme:
Het voorvoegsel ‘neo’ betekent hier:
Een verslechtering van kwaliteit, kwantiteit en herverdeling voor wat betreft de vooruitgang van de wereldsamenleving en beschaving, een totalitair systeem dus.
De grote nood en honger naar grondstoffen, wetenschappers, technologie enz, deze kan niet meer op een vredelievende manier worden bekomen.
De motor van de VS economie is vernieling, heropbouw en plundering van grondstoffen of bodemschatten.
Het is daardoor noodzakelijk om conflicten op wereldschaal uit te lokken om zo aan deze behoeften te kunnen voldoen.
Daarvoor is een wapenindustrie gecreëerd die alle verbeelding tart.
De neoliberale economische politiek - op ethisch en maatschappelijk vlak gekoppeld aan een neoconservatief beleid - leidt tot een groeiende kloof tussen de ‘haves’ en de ‘have nots’.
Het neoliberalisme is een aberratie van het liberalisme.
Liberalen hebben steeds gepleit voor een combinatie van vrijheid en rechtvaardigheid.
De ‘onzichtbare hand’ mag immers niet verglijden tot een ‘duistere klauw’, maar moet ervoor zorgen dat mensen steeds de kans krijgen om hun talenten te maximaliseren.
De vrijheid is voor liberalen veel meer dan economische vrijheid.
Het gaat niet alleen om de bescherming van eigendommen, maar ook om de bescherming van de menselijke waardigheid van individuen.
Het gaat om democratie en het wegnemen van hindernissen die de mens belemmeren om vrij te zijn.
Het gaat ook om rechtvaardigheid teneinde het welzijn van de minst begunstigden te bevorderen.
En dat kan alleen als een overheid het nodige doet om mensen in staat te stellen hun eigen levensplan in te vullen.
De VS en haar neoliberale en neoconservatieve waarden worden als superieur beschouwd en wil deze opleggen aan anderen. http://www.youtube.com/watc...
De advocaten van het neoliberalisme gedragen zich als hogepriesters die hun ideologie beschouwen als een seculiere religie met het marktfundamentalisme als het centrale geloofspunt dat geen toetsing of alternatief verdraagt.

2. Vijand creëren:

Om oorlog en vernietiging te kunnen creëren moet er in de eerste plaats een nieuwe vijand gecreëerd worden. http://www.deepjournal.com/...
De kennis om deze nieuwe vijand te creëren komt natuurlijk uit de koude oorlog en is zeer eenvoudig.
Manipulatie door media, wapensteun aan rivaliserende troepen, bemoeienissen van inlichtingendiensten, religievertegenwoordigers, goedbetaalde oproerkraaiers betaald door wapenhandelaars of drughandelaars, bemoeienissen uit de goede oude trukendoos dit om agressie te creëren, ervaring is voldoende aanwezig in dit spel!
De soevereiniteit van andere landen wordt op een zeer discrete manier aangetast, kan dit niet door plan A dan moet het maar met plan B.
Stilaan worden we gemanipuleerd om deze nieuwe vijand te herkennen, in het huidige geval een religieuze of andere vijand.

3. Vernietiging, de oorlogsindustrie.

Uit een Duitse studie blijkt dat 95% van alle lokale en wereldconflicten van welke aard ook, enkel en alleen kunnen uitbreiden door inmenging van de wapenindustrie, het zijn de handelaars in oorlog en de dealers in de dood.
Het reclame instrument van de wapenindustrie is het best georganiseerde en het meest efficiënte ter wereld.
Op wereldschaal wordt jaarlijks 650 miljard Euro besteed aan wapens, 40% door de U.S.A.

4. Heropbouw, de wereldbank.

De wereldbank bestaat uit een aantal onderdelen:
De International Bank for Reconstruction and Development (IBRD) is het oudste deel en is bedoeld voor de wederopbouw.
Deze diende in aanvang (1945) om de Europese markt weer op te bouwen, als afzetgebied voor de Amerikaanse economie en zo werkt het nog steeds.
De wereldbank investeert, de heropbouw door vele V.S bedrijven kan beginnen en de V.S economie draait terug op volle toeren, zo lossen we de problemen van een vastgelopen neoliberale V.S economie op.

5. Gevolgen: het bekomen van grondstoffen door chaos en plundering.

Het oude Irak had een staatseconomie en geen privaateconomie, dus zonder private eigenaars.
Alle grondstoffen en bodemschatten waaronder petroleum gehoorde de staat toe, dus de Irakese gemeenschap.
Na het grote bankbedrog worden wereldwijd gemeenschapsparticipaties doorgevoerd, het Irakese systeem was dus toch niet slecht.
Volgens de neoliberale of marktfundamentalistische principes is een dictator een persoon die de bodemschatten van zijn land niet verkoopt.
Na een militaire machtsovername, zonder enige vorm van vergoeding werden en worden deze grondstoffen de Irakese bevolking ontnomen.
De zogenoemde “easy oorlogsvergoeding” buitgemaakt van een staatseconomie is pure diefstal en plundering.
De militaire teruggave van een land wordt liefst zo lang mogelijk tegengehouden, dit door het land bewust te destabiliseren, parlementair, militair en door chaos en wanorde te stichten, al deze om zo de plundertijd te kunnen verlengen.
Rivaliserende groepen worden opgehitst en bewapend door speciaal opgeleide inlichtingendiensten, dit om ondertussen petroleum en andere bodemschatten of grondstoffen te kunnen stelen m.a.w: (iets zonder toestemming wegnemen), zich toe-eigenen of plunderen, een oude truc uit de neoliberale trukendoos.
Na deze plundering, of wanneer deze uit de hand loopt, worden enkele nieuwe bevriende oliesjeiks (volgens de privaat eigendom principes) aangeduid of aan de macht gebracht. (vb.Saoedi-Arabië) (de gemeenschap wordt op deze manier uitgesloten van bodemschatten participaties)
Op deze manier wordt een nieuwe plundereconomie legaal, de weg naar goedkope olie en bodemschatten is nu open.
De betalingen betreffende deze uitverkoop van grondstoffen geschieden uiteraard via de neoliberale bank van Amerika.

De slechte tijd voor de oliesjeiks komt uiteraard ook, dit door technologische en milieu veranderingen, en de voornaamste factor, het volk (de gemeenschap) van deze petroleumlanden zullen hun eerlijk deel opeisen, wat normaal is, de bodemschatten behoren de gemeenschap toe en niet enkele privaat eigenaars.
De weg naar een eerlijke en degelijke gemeenschapsparticipatie in de rijkdom van de bodemschatten zal nog lang duren en zal nog veel oorlogen en terrorisme met zich meebrengen.

Besluit:

De slachtoffers van dit oorlogje zijn snel vergeten, en nu snel op weg naar het volgende oorlogje!
Dit zijn gewetenloze praktijken en neoliberale spelregels, een alledaags oorlogje om bestwil, geen probleem.
Indien dit spel uit de hand loopt, dan verwijzen de verkoopsvoorwaarden achteraan naar de Verenigde Naties.
Mensenrechten, wereld oorlogstribunaal, concentratiekampen en milieu wetgeving gelden enkel voor andere, niet voor de V.S.
Amerika, maar ja, het zijn onze bondgenoten en ze hebben ons verlost van de nazi’s, moeten we hen daar niet eeuwig dankbaar voor zijn, moeten wij hen niet, “vooral blindelings volgen” in alles wat ze doen???
De VS heeft een neoliberale economie opgebouwd die niet zonder oorlog kan.
De mens, door zijn extreme instincten en driften gedreven zal altijd weer opnieuw redenen genoeg vinden om oorlog te maken.
Problemen laten zich niet met oorlogen oplossen, maar wel met traditionele diplomatie, dialoog, consensus, handel, wetenschap, technologie en degelijke ontwikkelingshulp, zelfs na een oorlog kunnen we niet anders dan deze factoren gebruiken, daarom is oorlog zinloos!!
De huidige geschillen en oorlogen tussen de Islam en het Westen zijn het gevolg van wederzijdse provocaties waarvan de oorzaken te vinden zijn in neoliberaal fundamentalisme en het Islamfundamentalisme.
De onderdelen van deze wederzijdse provocaties (door oorlog enerzijds, terrorisme anderzijds) zijn: 9/11(onzeker), Cartoons, bombardementen op Irak en Afghanistan, religie-extremisme, grondstoffen enz.
Onwetendheid is als een drug, we mogen blij zijn dat niet iedereen er aan verslaafd is!
God save our world from crazy America!
Cogito

Cogito  externe link

zaterdag 17 oktober 2009 @ 21:23 CET - #88919   
Allo Meneer Doktoor?
Dorpsidioot

Dorpsidioot

donderdag 22 oktober 2009 @ 18:56 CET - #89091   
Mark Peeters trapt door. En wij genieten.

Voeg reactie toe

:

:
:



Verwijzers ("TrackBack")

TrackBack is een weblog-mechanisme dat aangeeft welke andere weblogs of websites dit artikel citeerden, er zich op inspireerden of ernaar verwezen. Sommige weblog-software laat verwijzers toe om hun log zelf toe te voegen aan de trackback-lijst. In andere gevallen voegen we de verwijzer zelf toe, op basis van de informatie over doorverwijzers ("referrers") in onze logbestanden.
DISALLOWED (TrackBack)