Slechts "kat-en-muisspelletjes" tijdens Gaza-betoging in Brussel?
Iedereen weet dat De Morgen een kwaliteitskrant is en daarin is Yves Desmet natuurlijk de crème de la crème. Dat wordt vandaag nog eens duidelijk bewezen met het nieuws over de betoging tegen Israël.
Vandaag schreef Yves Desmet in zijn editoriaal:
Buiten wat kat-en-muisspelletjes met de ordediensten door een aantal jongeren op het einde van de manifestatie verliep de betoging zonder het kleinste incident, niet het minst omdat de organisatoren zelf voor een goede organisatie en ordedienst hadden gezorgd.
In Het Laatste Nieuws, van dezelfde krantengroep, lezen we daarentegen:
Aanzienlijke schade bij Gazabetoging Brussel
De politie heeft vanavond in Brussel zo'n honderd administratieve en gerechtelijke aanhoudingen verricht in de marge van de betoging tegen het Israëlische offensief in de Gazastrook. (...) In de Boudewijnlaan werden verschillende winkeletalages vernield. Ook de gebouwen van de Vlaamse Gemeenschap werden geviseerd. Ook elders in de wijk nam de spanning toe. Zo moesten de ordediensten ook ingrijpen aan de Nieuwstraat. (...) Waals MR-parlementslid Richard Miller kreeg tijdens de opstootjes een straatsteen tegen het hoofd.
Ik stel voor dat De Morgen maar een klacht indient tegen HLN.be wegens leugenachtige berichtgeving. Ook klacht tegen de eigenaars van de winkelruiten die nooir vernield werden. En natuurlijk ook tegen Richard Miller die op een schandalige wijze de teksten van de crème de la crème durft tegen te spreken.
In een afzonderlijke email zal ik ook de VRT, VTM, RTBF, RTL en de politiediensten verwittigen dat de uitgezonden beelden die niet overeenkomen met "wat kat-en-muisspelletjes" eigenlijk vervalsingen zijn
Meer over de kwaliteitskrant vindt u bij Savasorda.
Rudi Roth
Reacties
chris impens
maandag, 12 januari, 2009 - 14:10Ook Associated Press verspreidt de leugenachtige boodschap dat de betoging "turned violent" (http://kdrv.com/news/nation...). Blijkbaar is "kat-en-muisspelletje", na "jongeren" en "busincident", het jongste eufemisme op het lichtend pad tot heropvoeding van de massa's.
A.Rouet
maandag, 12 januari, 2009 - 14:26@Rudi Roth
Over 'klacht indienen' gesproken, werd er van Israëlische zijde klacht ingediend tegen de foto's die eerder in een linkse vod als The Times verschenen en waaruit het gebruik van fosforbommen in Gaza is gebleken?
Zo'n leugens ontmaskeren komt m.i. de Joodse zaak meer ten goede dan zich druk te maken over een vernielde menora (al keur ik dit laatste ten zeerste af).
@ allen
Wie durft volgende stelling hier beamen? Zionistische en Hamas haviken zou het goed uitgekomen zijn moest er het voorbije weekend, tijdens een betoging in West-Europa, een synagoge zijn in brand gevlogen.
Ik vlieg op Barcelona.
Cogito
maandag, 12 januari, 2009 - 15:02Dat er een moskee in brand zou vliegen, daar hoeft daarentegen niemand bang voor te zijn.
A.Rouet
maandag, 12 januari, 2009 - 15:21http://lvb.net/item/6935#74040
altijd blij als ook de laatste kan volgen
Cogito
maandag, 12 januari, 2009 - 16:18Met mijn eenvoudige protologica kan ik Uw complexe hoogontwikkelde logica niet volgen A'tje en heb ik een hint nodig.
pepperjack
maandag, 12 januari, 2009 - 16:52Richard Miller had ongelijk zijn bloed te wassen eb zich te laten omzwachtelen. Bloed in de face werkt politiek immers carrièrebevorderend. Toen Alain Zenner klappen kreeg van vakbonder D'Orazio & C°, werd hij immers bekend, be-ocharmed, en gekatapulteerd naar een post boven zijn niveau. Onbekende MR'tist Miller heeft nog niet de goede reflexen.
ARouet: uw Barcelona-noot begrijp ik ook niet, maar uw laatste alinea klopt natuurlijk. Daarnaast heb je tot nogtoe consequent standpunt ingenomen tegen islaamidiotie en in redelijk consequente mate tegen vernieling en geweld, maar je zou je toch eens moeten afvragen of uw vergoeilijking of minimaliserende duiding niet gevaarlijk is, en of de norm van wat 'klein' is bij incidenten niet steeds verder opschuift. Er wordt vergeleken met 'andere keren' ipv hoe het zou moeten. Ik denk dat 300.000 witte-marsers het fatsoenlijker hielden.
A.Rouet
maandag, 12 januari, 2009 - 18:07@ pepperjack
Ik ben de neef van een duivenmelker die al eens 'op Barcelona vloog'. Weet je, haviken genoeg op lvb.net, maar jou blijf ik, net als mezelf, een duif vinden. Hebbes?
Met Patrick Janssens blijf ik zeggen dat de Gaza-oorlog niet in onze straten dient te worden beslecht. Ik blijf elke vorm van geweld veroordelen, zelfs het in brand steken van autobanden door stakingspiketten.
'Vergoelijken' lees jij? Integendeel pepperjack, ik zeg dat die 100 klootzakken de zaak van die 29900 anderen ongelooflijk verpesten. Deden ze dat niet dan zou havik Rudi Roth het hier over cluster- en andere fosforbommen moeten hebben. Wat denk je nu dat ik verkies?
kurt
maandag, 12 januari, 2009 - 19:34@A.Rouet
Volgens mij mag een land fosfoor gebruiken om een rookgordijn te creeëren voor troepenverplaatsing.
kurt
maandag, 12 januari, 2009 - 19:43Jane's Weapons Technology Analyst commented on the discussions surrounding white phosherous, "The round so far specified as being fired are the M825A1 which is purely an air-burst white phosherous smoke projectile. It's construction and function is highly elaborate and I would say deliberately so to make it inappropriate for anti-personnel use. It is not a ground or low level burst conventional white phosherous filled round of dual use as smoke screen or as a potential weapon. Its primary function is for the rapid creation of a highly effective, but short lived visible and infrared smoke screen."
A.Rouet
maandag, 12 januari, 2009 - 22:48@kurt
Israël mag dan de middelen hebben om mist te spuiten, ook zijn vierde versie van het bombardement van de VN-school blijft doorzichtig.
Overigens wordt in het leger met een bajonet wel eens een appel geschild.
Onthoud wie ik ben
maandag, 12 januari, 2009 - 22:56een appel schillen met een bajonet ? Gaat dat dan even goed als met een balpen ?
Cogito
maandag, 12 januari, 2009 - 23:14Het getuigt van slechte wil om een beschaafd volk als Israëlieten ervan te verdenken scholen of ziekenhuizen te bombarderen. De Aelen zullen zich verkneukelen om Arouette's own goals. toch één idiotutile op lvb zullen ze denken.
oxbow
dinsdag, 13 januari, 2009 - 00:36Ik dacht eerst dat die foto van die man gewoon een betoger was met één of ander "Arabisch" potske op (omdat er nergens enige uitleg bij de foto te zien was in de krant), nu blijkt dat een verband te zijn :/
Over de rest van de 'kwaliteitsmedia' gesproken:
Zijn dit van die scholen waar zich géén Hamasstrijders zouden bevinden?
https://www.youtube.com/watc... (8 jan 09)
https://www.youtube.com/watc...
Nu weet iedereen wel ondertussen hoe de pers dit verhaal 'ingekleurd' heeft.
Gisterenavond op het radionieuws hoorde ik nog zeggen dat Israël een ziekenhuis had platgebombardeerd. Nergens maar dan ook nergens heb ik daar nog iets over teruggevonden.
Ook een bericht op HLN.be viel mij op: twee Noorse dokters in Gaza beweren dat Israël "een weinig bekend" wapen gebruikt. Alhoewel het bericht 'verwijderd' is kan ik er prat op gaan dat die twee dokters dezelfde zijn als diegenen die druk besproken worden in onderstaande link:
http://littlegreenfootballs...
Nog iemand propaganda? Iemand?
Tot slot: alles valt live te bekijken en te beluisteren via deze Gaza Live Cam: http://www.amisdegaza.ch/ga...
Ik zie hier deze nacht toch serieus wat kogels vliegen
Briggs
dinsdag, 13 januari, 2009 - 01:27Een appel schillen met een bayonet gaat gemakkelijker dan met een balpen.
@Oxbow: Je bedoelt 'DIME'-wapen en het volgende bericht:
http://www.zita.be/nieuws/b...
'Aangetaste slachtoffers' kregen ze niet te zien. DIME is ontwikkelt om een krachtige explosie in een kleinere blast radius te bekomen, zou collateral damage moeten verminderen. ( http://www.globalsecurity.o... ) Mogelijk geïntegreerd in de Small Diameter Bomb die Israël ook boven Gaza zou gebruiken.
Mensen stellen zich vragen over DR. Mads Gilbert ( http://www.camera.org/index... ).
@Kurt: De M825A1 artilleriegranaat heeft een predetermined fuse die bepaalt wanneer de submunitie (fosfor) uitgeworpen en geactiveerd wordt. As such denk ik dat men kan vastleggen dat de submunitie op lage hoogte gedropt kan worden waardoor het mogelijk is dat fosfor brandend de grond raakt. Dat wil niet zeggen dat de Israëli's dat gedaan hebben of dat ze het momenteel ook doen.
joe
dinsdag, 13 januari, 2009 - 07:17"Het getuigt van slechte wil om een beschaafd volk als Israëlieten ervan te verdenken scholen of ziekenhuizen te bombarderen."
weer zo eentje om in te kaderen
EricJans
dinsdag, 13 januari, 2009 - 09:08@ Joe:
Inderdaad: de Israëlieten leefden in de oudheid en haden van explosieven waarschijnlijk geen weet. Je kanze dus bezwaarlijk van bombarderen beschuldigen.
Cogito
dinsdag, 13 januari, 2009 - 10:51Inderdaad Joe, en boven je bed hangen zodat je het niet vergeet.
Antisemiet.
Avondlander
dinsdag, 13 januari, 2009 - 11:28Elke granaat op een ziekenhuis of een school is pech voor Israel en een succes voor Hamas. Hamas weet dat het zuiver militair nooit op kan tegen Israel en voert een propaganda-oorlog. Israel weet dát dan weer op zijn beurt.
Israel is er dus geenszins op uit burgerslachtoffers te maken en dat is een moeilijke opgave. Het is veel makkelijker en minder gevaarlijk voor de eigen militairen om wél burgerslachtoffers te maken.
Israel heeft nergens in een programmapunt staan dat het uit is op de vernietiging van de Palestijnen, het zou dat militair wel kunnenrealiseren. Hamas stelt dat wel ten opzichte van Israel maar kan dit militair niet realiseren.
TVDD
dinsdag, 13 januari, 2009 - 12:33Mensen zijn sociale wezens die zich in een sociale context plaatsen. Globale massamigratie heet op economisch vlak een economisch-financiële bijdrage te leveren, en op sociaal vlak een multiculturele verrijking te zijn. Te grote groepen die te ver van ons afstaan segregeren en integreren niet. Ze plaatsen zich in een andere sociale context dan ons. Het is dan ook niet te verwonderen dat conflicten op duizenden kilometers afstand hier geïmporteerd worden.
De vraag is natuurlijk: waarom laten wij dit allemaal toe?
oxbow
dinsdag, 13 januari, 2009 - 12:59Volgens HLN hebben de qassamraketten slechts voor 7 doden gezorgd in tien jaar:
http://hln.be/hln/nl/1281/I...
Kunnen de leugens nog groter in Belgische pers?
anoniem
dinsdag, 13 januari, 2009 - 15:25Het wordt hoog tijd dat Christian Van Thillo zijn linkse stallen uitmest en zorgt voor een nieuwe frisse rechtse wind.
En zeg niet dat die man een links profiel heeft. Vader Van Thillo woont al lang om fiscale redenen in Zwitserland.
A.Rouet
dinsdag, 13 januari, 2009 - 18:59'Kunnen de leugens nog groter in de Belgische pers?'
Waaruit ik besluit dat oxbow wél het exacte slachtofferaantal van die Qassamraketten kent. Toch eigenaardig dat hij dan nalaat ze ons hier mee te delen. Ikzelf heb gehoord dat er de afgelopen 7 jaren in Israël 22 dodelijke Qr-slachtoffers zijn gevallen. Mijn bron is de VRT, dus niet meteen een referentie voor de meesten hier.
Dat uit Joodse hoek hierover geen cijfers komen zou kunnen betekenen dat......maar nee, laat ik maar geen voorbarige conclusies trekken. Laten we het hier gewoon aan een 'specialist terzake' als Rudi Roth vragen. Breng jij klaarheid Rudi?
Johan B
dinsdag, 13 januari, 2009 - 20:36"Waaruit ik besluit dat oxbow wél het exacte slachtofferaantal van die Qassamraketten kent."
Logica is duidelijk niet de sterkste kant van onze centrumfiguur. Oeverloos leuteren daarentegen...
Belgica Dividenda Est
dinsdag, 13 januari, 2009 - 21:5122?
Dan telt de VRT ook de mortierdoden er bij.
HLN heeft met haar 7 doden juist die mortierdoden alleen geteld.
Beide cijfers zijn al ietwat achterhaald. Het moet zijn 17 Qassamdoden + 8 mortierdoden = 25 doden in totaal.
http://www.theisraelproject...
A.Rouet
dinsdag, 13 januari, 2009 - 23:04@BDE
Bedankt voor jouw toelichting en betrouwbare bron!
Elk van ons kan nu voor zichzelf uitmaken of er van 'buitensporig geweld' kan gesproken worden wanneer 25 doden op 7 jaar dienen gewroken te worden door 980 doden op minder dan 3 weken.
oxbow
dinsdag, 13 januari, 2009 - 23:34@A.Rouet: nooit van google gehoord? Het zijn er 19.
http://www.guardian.co.uk/w...
Die qassamraketten zijn ideaal om een terreurklimaat te scheppen; wat méér impact heeft dan dat er enkele doden ermee vallen.
En de rest van de honderden doden van oa zelfmoordbrigades en andere aanslagen; die tellen niet mee in jouw berekening van het 'wraak'vraagstuk? De aanhoudende regen van Qassams waren slechts 'de' druppel die de Israëlische emmer liet overlopen.
Trouwens, hoeveel Hamasextremisten zitten inbegrepen in die 980 doden? Want alles wordt maar op één hoopje gegooid zodat het steeds lijkt alsof het 980 onschuldige burgers zijn.
A.Rouet
dinsdag, 13 januari, 2009 - 23:50@oxbow
19 dus, als jij het zegt geloof ik dat graag.
'Googlen', in tegenstelling tot tellen, is inderdaad niet mijn sterkste punt. Vindt men er totaalcijfers over doden en gewonden in het Midden-Oosten? Kan jij me in dit verband helpen de Palestijnse en de Israëlische dodenaantallen van de afgelopen decennia te vergelijken? Waarvoor dank.
Belgica Dividenda Est
woensdag, 14 januari, 2009 - 00:04@ à Rouet
Vreemd taalgebruik: "doden wreken".
Jij gaat er dus van uit dat het louter om wraak gaat en dan wel enkel om wraak voor de dodelijke slachtoffers als gevolg van de raket- en mortierbeschietingen. Een beetje simplistisch als analyse, niet?
Wat mij betreft is er inderdaad sprake van buitensporig geweld, maar dan wel van Hamas door haar tactiek om zo veel mogelijk slachtoffers onder haar eigen burgerbevolking te veroorzaken. http://www.theisraelproject...
Ik ben benieuwd hoe betrouwbaar die bron nu nog voor jou zal zijn.
Afwachten of die smeerlappen ooit eens voor een internationaal tribunaal terecht zullen staan voor al hun misdaden tegen de menselijkheid.
Benny Marcelo
woensdag, 14 januari, 2009 - 05:12Dat er relatief weinig slachtoffers vallen door die qassamraketten ligt aan het feit dat ze niet erg efficiënt zijn, niet aan de intenties van Hamas. Hoeveel doden die maken doet er niet toe, het feit dat er constant geprobeerd wordt er doden mee te maken rechtvaardigt zelfverdediging. Volgens Rouette mogen de Israeliërs zich enkel verdedigen door onder de grond te kruipen, of in zee te springen; zoals Hamas het wil.
dendof
woensdag, 14 januari, 2009 - 07:08Nog een geluk dat de Verenigde Staten zich niet heeft gehouden aan Blubber-Rouet's "eerlijke oorlog" doctrine tijdens WO II, of de nazis waren hier nog de baas.
A.Rouet
woensdag, 14 januari, 2009 - 10:12Ook al maken die ' driepikkel-raketten ' amper een viertal dodelijke slachtoffers per jaar, ik wil de terreur van hun dagelijkse dreiging niet onderschatten. Evenmin mag de wanhoop worden onderschat van wie daar in het getto van Gaza op één hoopje zit samengeperst.
Extremisten van beide kanten zullen het bovenstaande voor de helft ' geleuter ' vinden. Aan enige vorm van weerlegging van zoveel redelijkheid wagen zich enkel de haviken (wat zijn ze hier stil) en/of de dommeriken (hieraan geen gebrek).
Laat eens "iets" zien Obama.
Belgica Dividenda Est
woensdag, 14 januari, 2009 - 10:37@ à Rouet
"Ook al maken die ' driepikkel-raketten ' amper een viertal dodelijke slachtoffers per jaar, ik wil de terreur van hun dagelijkse dreiging niet onderschatten."
Juist, waarvan akte.
"Evenmin mag de wanhoop worden onderschat van wie daar in het getto van Gaza op één hoopje zit samengeperst."
Inderdaad.
"Aan enige vorm van weerlegging van zoveel redelijkheid wagen zich enkel de haviken (wat zijn ze hier stil) en/of de dommeriken (hieraan geen gebrek)."
Aan verwaandheid nog geen gebrek bij à Rouet.
"Laat eens 'iets' zien Obama."
Change...? What change? It's the economy you stupid. Buitenlandse zaken is voor Hillary, want die is toch zo'n goede fantast. Dus: "Laat eens 'iets' zien Hillary."
Belgica Dividenda Est
woensdag, 14 januari, 2009 - 10:48@ Dendof
Juist.
Wanneer je à Rouet's redenering zou toepassen, kan je je even goed afvragen of men WO2 überhaupt wel had mogen starten om Danzig? Was dit geen "buitensporig geweld" rekening houdend met:
1) het feit dat Polen toch nog een doorgang had tot de Baltische zee (nieuwe haven Gdynia of zo) en dat Danzig een stad was met een overgrote Duitse meerderheid;
2) De Britten die de Polen hadden opgestookt om niet toe te geven aan Hitler's eisen met betrekking tot Danzig, militair absoluut niet van plan waren om de Polen door middel van een offensieve tweefrontenoorlog te hulp te komen en dus perfect wisten dat Polen hoe dan ook een vogel voor de kat was;
3) De Britten het restant van de Poolse staat na afloop van WO2 onder het Sovjetjuk lieten verkommeren?
Kaal
woensdag, 14 januari, 2009 - 11:19Even ter info : fosforgranaten behoren tot de categorie conventionele munitie. Ik heb in het Belgisch leger nog onderricht gekregen over hun gebruik. Het spul dient inderdaad om rookgordijnen te trekken maar ook om brand te stichten. Het effect kan inderdaad verschrikkelijk zijn, namelijk als je een scherf diep binnen je lijf krijgt.
Fosfor behoorde tot ver in de jaren 90 tot het basic load van elk Belgisch artilleriestuk. Nu dat de stukken verkocht werden heeft ons land zich ontpopt tot een antifosfor kampioen. De landen wiens legers echter regelmatig in zware gevechten gewikkeld zijn willen graag fosfor blijven gebruiken.
Briggs
woensdag, 14 januari, 2009 - 11:45@Kaal: Is de HAFLA nog in gebruik?
kurt
woensdag, 14 januari, 2009 - 12:30Hebben de Belgen dan alleen maar een rookgordijn voor het zichtbare spectrum?
Cogito
woensdag, 14 januari, 2009 - 12:49"En de rest van de honderden doden van oa zelfmoordbrigades en andere aanslagen; die tellen niet mee in jouw berekening van het 'wraak'vraagstuk?"
Teuor.A zal in zijn proportionaliteitsdoctrine vinden dat Israël die zelfmoordaanslagen moet beantwoorden met euh zelfmoordaanslagen zeker?
oxbow
woensdag, 14 januari, 2009 - 23:49@A.Rouet:
U vraagt, wij vinden:
http://www.swivel.com/graph...
(broninfo: http://www.btselem.org/Engl...)
Daar staan meerdere grafieken op die website; ik hoop da'k de juiste heb uitgekozen :)
A.Rouet
donderdag, 15 januari, 2009 - 11:24@oxbow
bedankt voor die cijfers