Belgische actualiteit

Mark Peeters: "De Kleine Beer is vermoord door een Pool-ster"

Zoals jullie onderhand wel weten ben ik een fan van Mark Peeters, de ruimtevaart-negationist die intussen ook zijn eigen Wikipedia-pagina heeft. Niet omdat ik zelf zou vinden dat ruimtevaart fake is. Integendeel, ik ben al sinds mijn tienerjaren een ruimtevaart-fan, en als vooruitgangsoptimist zou ik niet aarzelen om naar de planeet Mars te verhuizen om die te koloniseren, mocht de technologie al voldoende zijn gevorderd, quod non. Nee, ik ben een fan van Mark Peeters, ten eerste omdat hij een excentrieke, deviante mening weet te verheffen tot op een creatief en quasi-artistiek niveau, en ten tweede omdat hij er ons met zijn optredens blijft aan herinneren dat ons wereldbeeld, dat vol veronderstellingen en voor-onderstellingen zit, op ieder moment moet kunnen onderworpen worden aan de falsifieerbaarheidstest. Ja, een maatschappij moet haar excentriekelingen koesteren.

Als hij het niet heeft over ruimtevaart of het niet-bestaan van ruimtevaart, dan heeft Mark Peeters het over de actualiteit, waarbij hij ogenschijnlijk losstaande feiten, namen en data uit het nieuws aan elkaar rijgt tot een weefsel van verbanden, parallellen en synchroniciteit. Zonet ontving ik van Mark de volgende mail.


From: Mark Peeters
To: Luc Van Braekel
Date: 1:01 AM
Subject: De KLEINE BEER is NIET MEER, maar vermoord door een POOL-ster

Blijkbaar is de dood van de POOLSE PAUS op 2-4-2005 rechtstreeks gekoppeld aan 'onze APRIL-GRAP'... die gebaseerd was op de zogezegd eerste vlucht van JOE-RI GAGA-RIN op 12-4-1961 en de eerste SPACE-SHUTTLE op 12-4-1981...

En dus nu het vervolg met de moord op JOE op 12-4-2006....

Op 2-4-2005 stierf de POOLse Paus. Volgens de JULI-aanse Kalender is 12-4-2005 dus ook gelijk aan 2-4-2005. EEN jaar later sterft JOE door de hand van een POOL ...., exact op 12-4-2006.
De Totem-naam van JOE vanHOLs-beeck bij de zee-scouts was 'KLEINE BEER'. (vanHOL=vanGAT=DU-TROUX)
We zijn ook 10 jaar na het begin van het DUTROUX-verhaal in 96....

Op 23-4-1998 was er de beruchte ontsnapping van Marc Dutroux....

Op 23-4-2006 was er de STILLE MARS, die ging van het Pachecolaan naar het KONINGS-plein! Er waren verwijzingen naar de WITTE MARS...en bovendien werd Nihoul, die een goede vriend was van koning ALBERT, dan vervroegd vrijgelaten!

De hoofd-ster van de 'kleine beer' is de 'POOL-STER'...

Mogelijk moeten we DIE PARALLELLEN eens uitvoerig uitwerken en er een LVB.NET-artikel van maken....

Hoogachtend,
Mark Peeters alias Mark De MAAN-Man


Heerlijk! En de eerste die nu het woord "dwangbuis" of "pillekes" uitspreekt, krijgt het met mij aan de stok!


Reacties

uw foto hier?

Mike Reys  externe link

woensdag 26 april 2006 @ 02:01 CET - #19463   
suppositoirs!
uw foto hier?

El Hombre  externe link

woensdag 26 april 2006 @ 03:22 CET - #19464   
Mark Peeters is inderdaad een fenomeen!

Peeters-kenner Walter Baeck heeft ondertussen een uitgebreid archief opgebouwd van diens 'flyers' en brochures, dat hij dringend eens online zou moeten zetten. Zie ook:
http://www.geocities.com/Ca...
http://www.geocities.com/Ca...

De gevorderde Peeters-amateur kan waarschijnlijk tevens het oeuvre van Wessel di Wesseli smaken - die andere Vlaamse artiest-zonderling (met perpetuum mobile waanideeen)...
uw foto hier?

Ayatola Hombre

woensdag 26 april 2006 @ 05:05 CET - #19465   
Voor zover ik weet dook Mark Peeters plots op begin juni 1994 tijdens den blok van mijn laatste jaar aan de KUL. Hij belde toen elke avond naar 'Blok 5', het sekretariaat van VTK, de kring van burgie studenten, omdat hij dacht daar een luisterend oor te vinden voor zijn pseudo-wetenschappelijke argumenten.

En gelijk had hij! Tijdens den blok zoekt toch elke student naar manieren om niet me studeren bezig te moeten zijn.

In die tijd was hij nog uitermate voorzichtig omdat de CIA achter hem aanzat wegens het blootleggen van de maanlandingsleugens. Enkel bellen uit publieke telefooncellen en zo. Op een bepaald moment zijn we toch nog met 2 collega-studeerders met de VTKar Leuven gaan rondrijden op zoek naar bezette telefooncellen. :-)

Waar is de tijd...
uw foto hier?

Jöe

woensdag 26 april 2006 @ 08:50 CET - #19466   
1 woord voor dit, of liever 2 : absolute bullshit.
uw foto hier?

Mike Reys  externe link

woensdag 26 april 2006 @ 09:03 CET - #19467   
Met Wessel di Wesseli nog ettelijke uren in de Shamrock aan de toog gehangen... schitterende kerel en een echte spraakwaterval. Zijn argumenten hielden geen steek, maar qua entertainment kon dit toch wel tellen
uw foto hier?

Pieter P.

woensdag 26 april 2006 @ 10:32 CET - #19475   
Hij is zo ooit een oefenzitting Algebra binnengevallen die ik aan het geven was. Toen ik zijn argumenten pareerde met de mededeling dat ik hetzelfde als hem geloofde stond hij met zijn mond vol tanden...

een heugelijk moment...
Cogito

Cogito - brrevensky (at) hotmail (dot) com

woensdag 26 april 2006 @ 10:54 CET - #19477   
Maan-man. Maan-ziek zal hij bedoelen.
Cogito

Cogito - brrevensky (at) hotmail (dot) com

woensdag 26 april 2006 @ 10:54 CET - #19478   
Maan-man. Maan-ziek zal hij bedoelen.
uw foto hier?

dof

woensdag 26 april 2006 @ 10:57 CET - #19479   
"Volgens de JULI-aanse Kalender is 12-4-2005 dus ook gelijk aan 2-4-2005."

Wat een onzin!

In 1582 was het verschil 10 dagen, dus nu is dat meer dan 13 dagen.
uw foto hier?

wza  externe link

woensdag 26 april 2006 @ 11:42 CET - #19481   
Ah de vrijheid van de gekte, en de gekte van de vrijheid. Ik ben er soms jaloers op.
uw foto hier?

Herman  externe link

woensdag 26 april 2006 @ 12:50 CET - #19485   
Peeters doet niets anders dan gebruik maken van de wet op de grote getallen. Wie naïef genoeg is om hem te geloven (LVB, van jou had ik dit niet verwacht), moet dit maar even lezen:

http://nederlands.skepdic.c...
luc

luc  externe link

woensdag 26 april 2006 @ 13:01 CET - #19487   
@Herman: heb ik dan beweerd dat ik Mark Peeters "geloof"? Ik zeg alleen dat ik zijn schrijfsels apprecieer. Fantastisch! Ik wil geen enkel bericht van hem missen!
luc

luc  externe link

woensdag 26 april 2006 @ 13:10 CET - #19488   
Nog een reden waarom ik Mark Peeters zo fantastisch vind, is de reactie van mensen als Herman Boel, Cogito en Joe op zijn schrijfsels. Ik vrees dat het kind in jullie dood is, mannen. Als de sprookjes van Mark Peeters jullie irriteren in plaats van jullie te verwonderen of te verrassen, als jullie bij het lezen van iets alleen maar binair kunnen reageren tussen "waar, dus OK" en "niet waar, dus onzin", dan zegt dat vooral iets over jullie. Worden jullie ook zo op stang gejaard door Repelsteeltje, Roodkapje en Klein Duimpje?

Mark Peeters is pure kunst, wat niet kan gezegd worden van de echt schadelijke conspiracy-theorieën van onze tijd, zoals "het was geen Boeing die op 11 september op het Pentagon neerstortte" of "de vliegtuigen die insloegen op het WTC werkten met afstandsbediening".
uw foto hier?

dof

woensdag 26 april 2006 @ 13:23 CET - #19489   
"Mark Peeters is pure kunst"

Die du-troux kon ik wel apprecieren, maar een kunstwerk is vooral een geheel, niet een serie losse flarden. De misser over de Juliaanse kalender is voor mij een serieuze valse noot die afbreuk doet aan het geheel.
uw foto hier?

Herman  externe link

woensdag 26 april 2006 @ 13:29 CET - #19492   
@ Luc:

Ik ben het niet met jou eens. Bij sprookjes hebben mensen meteen door dat het om fictie gaat. Bij wat Peeters schrijft zijn er ongetwijfeld een hoop mensen die dat niet door zullen hebben. Dat kan in sommige gevallen zelfs gevaarlijk zijn.

Net daarom kan ik de door jou vernoemde sprookjes wél zeker appreciëren (het mooiste sprookje is en blijft overigens "Het meisje met de zwavelstokjes"), maar niet het hierboven geciteerde schrijfsel.

Het kind in mij is lang niet dood. Gelukkig maar ;-)
Cogito

Cogito - brrevensky (at) hotmail (dot) com

woensdag 26 april 2006 @ 13:46 CET - #19496   
...komt zeker door die zure aap die mijn avatar is...moet `ns een vriendelijker beest kiezen om mijzelf te representeren...
Cogito sed neque nihil teneo

Cogito sed neque nihil teneo - brrevensky (at) hotmail (dot) com

woensdag 26 april 2006 @ 13:57 CET - #19498   
Zal ook mijn alias relativeren...
luc

luc  externe link

woensdag 26 april 2006 @ 14:01 CET - #19499   
@dof: wat die "pure kunst" betreft, het ligt natuurlijk voor een groot stuk "in the eye of the beholder". Als een kakmachine of mestkevers die tegen een plafond geplakt zijn tegenwoordig ook al kunst zijn, waarom zou Mark Peeters dan geen kunst mogen zijn?
Eric Jans

Eric Jans - eric_jans001 (at) hotmail (dot) com

donderdag 27 april 2006 @ 00:08 CET - #19527   
Een gezond dorp heeft nood aan een dorpsgek. Hij heeft een belangrijke functie. Hij bindt mensen. Hij is misschien gek, maar wel 'onze' gek.
Parijs heeft zijn clochards. Raak niet aan de clochards. Zij zijn een wezenlijk deel van de stad, de cultuur, het patrimonium. Parijs is Parijs niet meer zonder Ijfeltoren of zonder... clochards.

Op dezelfde manier vind ik ik Peeters belangrijk tussen de 'intellectuelen', of beter nog in 'Bloggersdorp'.
We hebben recht op iemand die niet mag tegengesproken worden zoals we recht hebben op vrije meningen.
De dorpsgek van Bloggersdorp... mijn respect!
uw foto hier?

John Fleming(de lvb-gek)

donderdag 27 april 2006 @ 00:14 CET - #19528   
@Eric:"Parijs is Parijs niet meer zonder Ijfeltoren of zonder... clochards."
Zoals Diksmuide zonder Eizertoren!
Eric Jans

Eric Jans - eric_jans001 (at) hotmail (dot) com

donderdag 27 april 2006 @ 00:34 CET - #19529   
@ John Fleming:

Hier maak ik een onderscheid. Aan die toren zit politieke en zelfs religieuze symboliek vast.
Vooral dat religieuze aspect betreur ik een beetje: ik ben niet zo'n bedevaartganger.
Het mooie aan dorpsgekken is toch dat iemand die niets is toch zeer belangrijk kan zijn.
Gekken zijn belangrijk, John! Maar een gek mag zichzelf wel nooit ontmaskeren door zichzelf gek te noemen. Neen, hij elk woord dat hij uitspreekt oprecht geloven. Dat maakt hem waardevol en herkenbaar.

Ik zie jou niet als de lvb-gek, dus.
(Wil iemand de bal in open goal trappen... dit is je kans!)
uw foto hier?

VHfc  externe link

donderdag 27 april 2006 @ 03:02 CET - #19534   
Dof, ben je ermee gestopt? Ik zie geen bolletje meer draaien naast je naam. ;-)
uw foto hier?

Mike Reys  externe link

donderdag 27 april 2006 @ 08:53 CET - #19539   
@LVB

ne levensgroot vliegtuig op afstandsbediening, welk kind droomt daar niet van ?!
uw foto hier?

Rick

donderdag 27 april 2006 @ 12:19 CET - #19555   
Wessel di Wesseli zijn perpetuum mobile, Merk Peeters zijn perpetuum imbecile.

Geen van beiden lijdt pijn.
En de mensheid vaart er wel bij.
uw foto hier?

dof

donderdag 27 april 2006 @ 12:47 CET - #19559   
gewoon het http veldje vergeten...
uw foto hier?

Jöe

donderdag 27 april 2006 @ 21:16 CET - #19585   
Wat een tijdverpruts aan die nihil-getalenteerde gek. Iemand die ik niet echt als "onze gek" (dixit Eric Jans) wil adopteren, dank u.

Telkens als ik iets over hem hoor denk ik aan dit liedje:
http://www.lyricsdownload.c...
uw foto hier?

Neverbeendead Religion  externe link

vrijdag 28 april 2006 @ 16:14 CET - #19618   
Dat is dan allemaal nog steeds afkomstig van de naam mark peeters zelf.
De peeters code vind je door de naam om te draaien. Dan krijg je sreteep. Dat splits je in 2 en dan krijg je de s.r.e. teep of de Short radio emission tape.
Waar is die tape dan ondertussen nog steeds en wat staat daar op?
Daar staat een scene op uit de film man on fire waarin de hoofdrolspeler een man confronteert met zijn missie terwijl de muzieksoundtrack een short emission uit een plaat van nine inch nails laat horen. En die noemt The mark has been set.
En ik die dacht dat de hoofdrolspeler het hard speelde als harde in verband met de harde situaties die zich hier op deze planeet zoal afspelen.
uw foto hier?

Neverbeendead Religion  externe link

vrijdag 28 april 2006 @ 16:21 CET - #19619   
Hier vind je dan al wat further info
http://www.imdb.com/title/t...
uw foto hier?

Mark Peeters

vrijdag 28 april 2006 @ 22:18 CET - #19625   
@Dof

>Die du-troux kon ik wel apprecieren, maar een kunstwerk is
>vooral een geheel, niet een serie losse flarden. De misser
> over de Juliaanse kalender is voor mij een serieuze valse
> noot die afbreuk doet aan het geheel.

Vind je dat 12-4-2006 dan overeenkomt met 1-4-2006?
Een april-grap?

Moet men dan de media-hype dat de daders (op 12-4-2006) Marokkanen waren, dan ook zien als een 'april-grap'?

Is de actie van GAGA-rin op 12-4-I96I en de Space-Shuttle op 12-4-I98I... dan voor U ook een april-grap?

'De speciaal-geplande' posting van vorig jaar op "01-04"
werd dus ook speciaal door LVB geplaatst om "01.04u"...

MP(3)
Edwer Thissel

Edwer Thissel - edwerthissel (at) yahoo (dot) com

vrijdag 28 april 2006 @ 23:37 CET - #19626   
Doet mij denken aan Marc Baert, de hoofdredacteur (en enige redacteur) van "Licht". Heeft iemand dat blad ooit gelezen?
Marc Baert colporteerde zijn blad in Antwerpen. Hij was ook de enige kandidaat van zijn één-mans partij KAGANOVEMUS, die jarenland opkwam bij de verkiezingen en nog heel wat stemmen haalde ook. Let ook op de voornaam: Marc: dezelfde als die van Mark Peeters, zij het met één letter verschil en dat is ook betekenisvol! ;-)
uw foto hier?

Jöe

zaterdag 29 april 2006 @ 07:52 CET - #19630   
Mark: mijn kat had op 12-04-2006 diarree en heeft haar lading gelost op het (ongeplastifieerde) parket. Dat was voor mij geen april-grap. Eerder iets tragisch. Haar naam is jedoch "Joke", maar je spreekt het uit als "jo-ke" en niet als "dzjook"...
uw foto hier?

Nicolas Raemdonck

zaterdag 29 april 2006 @ 11:50 CET - #19633   
Joë, uw kat is wrsch een samenzweerder met de NASA. Deze data kunnen niet toevallig zijn.
uw foto hier?

Jöe

zaterdag 29 april 2006 @ 13:21 CET - #19634   
Nicolas, ik weet het, ik weet het. Ze houdt ook altijd vol dat ze op 9 november is geboren, zelfs als ik haar afdreig met vermeende vivisectie. Dus geboren op 9-11, straf hee!
Johan in de wereld

Johan in de wereld - johan (dot) in (dot) de (dot) wereld (at) gmail (dot) com

maandag 01 mei 2006 @ 00:32 CET - #19685   
Mark Peeters is inderdaad een artistiek fenomeen, alleen weet hij het zelf niet. Hij maakt dat wel goed door de aandacht die hij nodig heeft om geen zelfmoord oid te doen. De aandacht die hij zoekt heeft hij psychologisch broodnodig.

Een gesprek met de man ontaardt steevast in een pracht van een concatenatie van gebeurtenissen. Paranoia dacht ik dat ze dit noemden. Een paar zomers geleden heeft hij mijn gezelschap van 5 personen 4 uur lang onderhouden met verbindingen tussen personen en gebeurtenissen van de aard zoals gesteld door LVB.

Jeej voor Mark!
uw foto hier?

Jöe

maandag 01 mei 2006 @ 14:06 CET - #19704   
"Een paar zomers geleden heeft hij mijn gezelschap van 5 personen 4 uur lang onderhouden"

Masochisme kent geen grenzen....
J. Cuyvers

J. Cuyvers - john (dot) cuyvers (at) versateladsl (dot) be

maandag 01 mei 2006 @ 23:22 CET - #19717   
Op donderdag 4 mei,
Soms zijn getallen toch merkwaardig maar hebben ze niets te maken met de maan of de sterren maar aan toeval. zoals op die beruchte 4 de mei'snachts Ik ontving dit bericht per email van een gebuur.

om twee minuten en drie seconden na
1:00 uur 's morgens, zal de tijd en datum
als volgt zijn:

01:02:03 04-05-06

Dit zal nooit meer gebeuren !!!
luc

luc  externe link

maandag 01 mei 2006 @ 23:33 CET - #19718   
@J.Cuyvers: Ja, die kende ik al, en ik heb hem zelfs doorgemaild naar Mark Peeters, ter inspiratie.

Maar je schrijft: "dit zal nooit meer gebeuren". Toch wel! Op 4 mei 3006 om 01:02:03 uur. Over duizend jaar, dus.
uw foto hier?

Bert

donderdag 04 mei 2006 @ 18:12 CET - #19807   
@luc: duizend jaar ? 100 jaar is genoeg, toch ? 4 mei 2106 om 01:02:03 ...
luc

luc  externe link

donderdag 04 mei 2006 @ 18:29 CET - #19808   
@Bert: ja, werd gisteren rechtgezet op http://lvb.net/item/2730
Advertentie

Voeg reactie toe

:

:
:



Verwijzers ("TrackBack")

TrackBack is een weblog-mechanisme dat aangeeft welke andere weblogs of websites dit artikel citeerden, er zich op inspireerden of ernaar verwezen. Sommige weblog-software laat verwijzers toe om hun log zelf toe te voegen aan de trackback-lijst. In andere gevallen voegen we de verwijzer zelf toe, op basis van de informatie over doorverwijzers ("referrers") in onze logbestanden.
DISALLOWED (TrackBack)