Citaat

Tobback over paars, Verhofstadt en de VLD

Paars blijft voor mij een poging om water en vuur te verzoenen, maar ik stel met plezier vast dat de Verhofstadt van nu niet meer de man van de Burgermanifesten is, die ik in de jaren '90 heb bestreden. Hij is veranderd in een loyale partner die streeft naar compromissen. Er is in Vlaanderen een grote groep die het beleid van Verhofstadt veel te soft vindt en snakt naar een centrumrechtse regering die er de bijl in zet. Die groep beschouwt Verhofstadt als een verrader en de PS als publieke vijand nummer één. De waarheid komt uit de mond van een kind of een dronkaard, zegt men, maar dit soort waarheden - rechtse praat die verstandige mensen niet luidop durven vertellen - komt tegenwoordig uit een megafoon. En neen, ik kleef daar geen naam op. Dat moet u zelf maar doen. De VLD heeft hetzelfde probleem als de VVD in Nederland: ze bestaat maar voor een deel uit liberalen, het andere deel bestaat uit neoconservatieven.

Louis Tobback, geïnterviewd door Jan Segers in Het Laatste Nieuws van 3 juni 2006



Reacties

Cogito

Cogito

zaterdag 03 juni 2006 @ 15:07 CET - #21292   
We hebben het elkaar al dikwijls gezegd: met zulke liberalen heb je geen socialisten meer nodig.
yupie

yupie

zaterdag 03 juni 2006 @ 15:26 CET - #21295   
Wel gemakkelijk, nietwaar, meneer Tobback, om meningen waar u het niet mee eens bent, af te doen als "rechtse praat die verstandige mensen niet luidop durven vertellen."
Als volgens Lanoye een bevolkingsgroep er al in geslaagd is om van "allochtoon" een scheldwoord te maken, dan is een andere bevolkingsgroep er zéker in geslaagd om dat van "rechts" te maken.

Verder bewijst dit inderdaad dat Verhofstadt de perfecte windhaan is geweest, als zelfs een politieke tegenstander niets meer vindt om het met hem oneens te zijn.
ivan

ivan

zaterdag 03 juni 2006 @ 18:28 CET - #21304   
Neen yupie het scheldwoord tegenwoordig is niet rechts maar "neoconservatief".

Ik ken de VLD toevallig maar veel neoconservatieven ben ik er nog niet tegengekomen. Neoliberalen zijn er nog wel maar die hebben niet veel met neoconservatisme te maken, tot spijt ongetwijfeld van de heer Tobback.
luc

luc  externe link

zaterdag 03 juni 2006 @ 18:49 CET - #21306   
Zou Tobback wel weten wat "neoconservatief" precies betekent?

Ik durf beweren dat Herman De Croo een grotere neocon is dan Jean-Marie Dedecker (en ik bedoel dat positief voor HDC, want ik ben het niet eens met JMDD's standpunten op het vlak van buitenlandse politiek).

http://lvb.net/item/541
http://www.nieuwsblad.be/GT...
Eddy Burke

Eddy Burke

zaterdag 03 juni 2006 @ 20:41 CET - #21308   
Ocharme Verhofstadt. Zo een complimenten krijgen van Tobback. Je zou voor minder van schaamte in de grond kruipen: " een loyale partner" ... (van de PS dus (!)) "die streeft naar compromissen" ... (en we weten wat DAT betekent voor Vlaanderen, namelijk toegeven).
Tjonge, wat is die man laag gevallen.
uw foto hier?

Cogito

zaterdag 03 juni 2006 @ 23:50 CET - #21321   
Ja daar moet je laag voor vallen om als liberaal tijdens je findecarriere gehagiografeerd te worden door socialisten.
uw foto hier?

Koen Godderis

zondag 04 juni 2006 @ 22:27 CET - #21376   
Ja, niet alleen in Vlaanderen is VHS laag gevallen, maar ook in het buitenland heeft hij afgedaan.
http://lvb.net/item/2885
uw foto hier?

Peter Fleming  externe link

dinsdag 06 juni 2006 @ 09:20 CET - #21470   
"rechtse praat die verstandige mensen niet luidop durven vertellen"

"neoconservatieven"

is er nog iemand die hiervan onder de indruk is en beschaamd in een hoekje wegkruipt
Eric Jans

Eric Jans

woensdag 07 juni 2006 @ 03:13 CET - #21509   
... en die Verhofstadt gaat intussen maar door. Net als België, overigens.
Is daar dan écht niks aan te doen?

Voeg reactie toe

:

:
:



Verwijzers ("TrackBack")

TrackBack is een weblog-mechanisme dat aangeeft welke andere weblogs of websites dit artikel citeerden, er zich op inspireerden of ernaar verwezen. Sommige weblog-software laat verwijzers toe om hun log zelf toe te voegen aan de trackback-lijst. In andere gevallen voegen we de verwijzer zelf toe, op basis van de informatie over doorverwijzers ("referrers") in onze logbestanden.
DISALLOWED (TrackBack)