De verdeling van de opbrengsten van de Nationale Loterij
De ministerraad is het dinsdag eens geraakt over de verdeling van de subsidies van de Nationale Loterij voor 2008. Het gaat in totaal om 225,3 miljoen euro. Eerder bestond daarover onenigheid, onder meer over de middelen bestemd voor het Federaal Impulsfonds voor het Migrantenbeleid (...)
Van de 225 miljoen gaat 153 miljoen euro naar posten die bij wet zijn vastgelegd. Het gaat om Ontwikkelingssamenwerking (bijna 70 miljoen euro), het Belgisch Overlevingsfonds (17,3 miljoen euro), het Rampenfonds (4,3 miljoen) en de deelstaten (36,8 miljoen voor Vlaanderen, 24,52 miljoen voor de Franse gemeenschap en 521.000 euro voor de Duitstalige gemeenschap).
Daarnaast zijn er een reeks specifieke dotaties. Die zijn goed voor 29 miljoen euro. Het gaat onder meer om de Koning Boudewijnstichting (12 miljoen), het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding (4,5 miljoen) of het Paleis voor Schone Kunsten (2,5 miljoen). Een reeks ministers krijgt verder een bepaald bedrag ter beschikking om aan bepaalde doeleinden te besteden. Zo krijgt de minister van Werk 7 miljoen euro en de minister van Sociale Integratie 4,75 miljoen euro. In totaal slorpt deze post 16 miljoen euro op. (...) Naar renovatie- en restauratieprojecten gaat 12 miljoen euro. Projecten "voor maatschappelijke participatie" krijgen 3,76 miljoen euro. Voor evenementen zoals Europalia wordt 1 miljoen euro uitgetrokken. Projecten "van nationale prestige" krijgen 9 miljoen euro.
Tot slot wordt 850.000 euro van de Nationale Loterij gebruikt om de vrijwilligersverzekering te betalen die vrijwilligersorganisaties sinds begin 2007 moeten afsluiten voor eventuele schade die de vrijwilligers veroorzaken.
Belga-bericht, 22 juli 2008



Reacties
Briggs
woensdag, 23 juli, 2008 - 15:02Mentale nota: Nationale lotterij bij de belastingsdruk rekenen.
Karl
woensdag, 23 juli, 2008 - 15:11Repressie van CGKR is belangrijker dan Rampenfonds.
Cogito
woensdag, 23 juli, 2008 - 22:55Ik speel alleen op Euromillions.
joe
woensdag, 23 juli, 2008 - 23:38En hoeveel krijgen Marc Sergeant en Cadel?
ik speel op niks. nooit gedaan. erger me wel aan die lottoverslaafden in de krantenwinkel die me laten wachten voor ik mijn lectuur kan afrekenen.
EricJans
donderdag, 24 juli, 2008 - 00:32[JA TREKKEN MAAR AAN DIE STEKKER, MARIANNE!]
@ Joe:
Inderdaad, daar erger ik me ook aan.
Cogito
donderdag, 24 juli, 2008 - 06:23who TF is Marianne, EJ?
joe
donderdag, 24 juli, 2008 - 08:11Ja, wie is die Marianne uit EJ's mantra?
Het symbool van de Franse republiek, voor haar buste werden de vormen genomen van o.a. Mireille Mathieu, BB, C. Deneuve en L. Casta ?
Of Marianne Faithful?
Of zijn dokteres?
Cogito
donderdag, 24 juli, 2008 - 10:46Zijn elektriekster?
EricJans
donderdag, 24 juli, 2008 - 11:31@ Cogito & Joe:
Je hebt de woordspeling bijna te pakken, Joe. Marianne staat inderdaad symbool voor het recht dat Fransen zich (terecht) voorhouden een republiek te zijn. Waarom wordt ons dat recht op een verkozen staatshoofd ontzegt?
Daarnaast is er ook deze: http://www.mariannethyssen....
Ik zou zeggen; vergeet haar niet te mailen:
[email protected]
Boodschap: <<TREK DE STEKKER UIT, MARIANNE!>>
Wij hebben een staatshoofd dat (zij het officieel) zomaar een beslissing van een regering weigert: op naar de orde van de dag, na een investering van een ruim jaar onopgeloste discussies. Inacceptable!
Hoever moet het allemaal nog gaan?
EricJans
donderdag, 24 juli, 2008 - 11:34d, verdomme.
joe
donderdag, 24 juli, 2008 - 13:38aaaah!
ik had inmiddels ook al Marianne Rosenberg (Ich bin wie doe-oeh!) in gedachten.
EricJans
donderdag, 24 juli, 2008 - 13:44STEVIG TREKKEN, MARIANNE, DIE STEKKER VOLGT WEL!
@ Joe:
Nein Johann, ich bin jedenfalls niecht wie du-u-u.
Trouwens: zeg je dat misschien om Karl-Heinz Lambertz een plezier te doen?
't Is ver gekomen dat de Walen de Duitsers nodig hebben om hun problemen op te lossen. Tjongejonge.
A.Rouet
donderdag, 24 juli, 2008 - 14:00'it's time that we began
to laugh and cry and cry and laugh
about it all again'
So long, 19-10-08 Vorst-Nationaal
EricJans
donderdag, 24 juli, 2008 - 17:00@ A. Rouet:
<<Vaclav Klaus, destijds een van de hoofdrolspelers in het splitsingsproces en vandaag president van Tsjechië, heeft steeds beweerd dat de splitsing verrassend gemakkelijk was. Het moeilijkste punt in het splitsingsproces, zo zegt hij in een interview met Knack, was het vermijden van “de onuitvoerbare projecten – ‘de derde wegen’, de gemengde oplossingen, de pogingen om half-zwanger te zijn… Noem maar op”. Zoiets als ‘confederalisme’ waarvan sommigen de jongste weken in dit land de mond van vol hebben.
Maar, zo voegt Klaus eraan toe, “onze positie was duidelijk: of… of…” En hij geeft ons de raad hetzelfde te doen. Gevraagd naar zijn mening over de Belgische situatie en mogelijke parallellen met het Tsjechoslovaakse verleden, antwoordt de Tsjechische president onomwonden: “Ik zie de diepe verdeeldheid, als het al geen diepe loopgraven zijn, binnen de Belgische maatschappij. Mijn aanbeveling zou luiden: volg vlug ons voorbeeld: of… of.” >>
Ik wens je een fijne vakantie en - wie weet - een behouden terugkeer in de Republiek Vlaanderen.
See you in Brussels DC, European and Flemish Capital.
joe
donderdag, 24 juli, 2008 - 17:06Reeds daalt de nacht als een donkere vogel
Met schuimende wieken in zee
Maar ik blijf wachten
Zingend de naam.....
Norbert Hey Klub, Moerkerkse Steenweg 59, St. Kruis Brugge, 7/12/74
Cogito
donderdag, 24 juli, 2008 - 17:09De Geit van Leterme?
Cogito
donderdag, 24 juli, 2008 - 17:12https://www.youtube.com/watc...
joe
donderdag, 24 juli, 2008 - 17:15"JA TREKKEN MAAR AAN DIE STEKKER, MARIANNE!"
over die stekker bestaat geen twijfel: dat is EJ's eigenste roede
Nicolas -(uitgelogd)
donderdag, 24 juli, 2008 - 21:51Eens kijken of EJ dit aan kan: http://www.boobsforbelgium.be/
EricJans
donderdag, 24 juli, 2008 - 21:53'T IS GOED GEWEEST, BART... STOP ER MAAR MEE!
@ Joe:
Wel, als dat die Franse marianne zou zijn... lucky me!
Was je zo jaloers, Joe?
Maar om je gerust te stellen: 't gaat om de stekker die het schemerlampje van Verlichte belgicistische despootjes zoals u nog doet branden. Die moet er dus uit.
EricJans
donderdag, 24 juli, 2008 - 21:57@ Nicolas:
Oooohoohohohhh... wat ben ik ge chocqueerd!
Tevreden?
Allez vooruit... weer iemand gelukkig gemaakt vandaag.
(ik zie trouwens niet in waarom diezelfde boobs niet 'for Flanders' zouden kunnen.
Cogito
donderdag, 24 juli, 2008 - 23:11't is de verzameling ex-lieven van Laurent...
Nicolas -(uitgelogd)
donderdag, 24 juli, 2008 - 23:20Een beetje ironie is u vreemd, EJ?
Cogito
vrijdag, 25 juli, 2008 - 06:15Ik weet wie Marianne is!
De Franse Marianne die kennen we allemaal.
Awel, het Vlaams equivalent daarvan heet ook Marianne.
joe
vrijdag, 25 juli, 2008 - 08:09Dus met de Franse Marianne bedoel je Carla Bruni.... het Vlaams equivalent is dan de vrouw van Kris Peeters. Die is ook al zo'n ex-glamourfiguur: Norma Hendy. Right?
EricJans
vrijdag, 25 juli, 2008 - 08:39@ Nicolas:
<<Een beetje ironie is u vreemd, EJ?>>
Neen hoor... ik vond het alleen geen ironie. Ik vond het daarvoor te goedkoop, te doorzichtig en te makkelijk.
Wél mooie borsten. Tevreden?
EricJans
vrijdag, 25 juli, 2008 - 08:40@ Cogito:
Welke Marianne bedoel jij? (en zeg nu niet die van cd&v, hé)
EricJans
vrijdag, 25 juli, 2008 - 08:43TREK UIT DIE STEKKER, MARIANNE!
@ Joe:
Bedoel je die met de knalrode gummiboot? Is dat de vrouw van Krios Peeters? Echt? Dat wist ik niet. Mogen we dan voortaan van Kapitein Peeters spreken?
joe
vrijdag, 25 juli, 2008 - 08:44Heb je het nu NOG niet door, EJ?
http://www.studiomarianne.c...
joe
vrijdag, 25 juli, 2008 - 08:46"Mogen we dan voortaan van Kapitein Peeters spreken"
Nee, Kris laat zich met ADMIRAAL Peeters aanspreken.
(van "Koning, Keizer, Admiraal: Popla gebruiken ze allemaal)
Leo Norekens
vrijdag, 25 juli, 2008 - 11:05@Joe: Nu niemand enig bezwaar schijnt te maken tegen de aanhoudende Off topic-commentaren hierboven: Schitterend nummer! Je maakt mij wel echt nieuwsgierig. Was je daar die zaterdag 7 december 1974? In welke hoedanigheid? Eén van de Hey-meisjes?
(Ik doe niet graag mee aan het spelletje om commentaarschrijvers te 'ontmaskeren', maar onlangs gaf iemand jou hier een tweede naam, die ik vanzelf associeer met de hemelse Mary-Ann, icoon uit mijn kindertijd, die mij moeiteloos kippevel bezorgt.... Toeval?)
EricJans
vrijdag, 25 juli, 2008 - 11:30@ Joe:
Haaahahahaa! Ah zo... de meesteres! Ja sorry, daar ben ik niet zo mee vertrouwd als jij. Ik laat me dan ook minder graag onderdrukken en probeer daar ook niet cynisch om me toch een zeker vrijheiodsgevoel aan te praten. Onderdrukken is ondrdrukken... of het nu meesteressen of Belgicisten zijn... ik word er niet heet van en loop er ook niet warm voor. Jij bent thuis in de branche?
A.Rouet
vrijdag, 25 juli, 2008 - 12:27'Ik doe niet graag mee'
Hoezo Leo, jij gaf hier in het verleden toch een aantal keren blijk niet vies te zijn van enig speurwerk?
(Die Brugse zanger trouwens was snel vergeten, had maar voor een manager als Lotti moeten kiezen.)
Leo Norekens
vrijdag, 25 juli, 2008 - 12:43Wat Norbert betreft vergis je je.
Wat Hollevoet betreft: het ging hier om iemand die geen moeite deed om zijn identiteit te verbergen, tot bleek dat hij een stadsambtenaar was die op kosten van de belastingbetalende Bruggeling speur- en schrijfwerk deed door Blokwatch, en dan maar in paniek beweerde: "IK ben IK niet". Zoals ik destijds zei: "Een ander kindje heeft in m'n broek geplast".
Verder citeer ik even mezelf (03.09.2007) : "Ik hoop ook dat het geen trend wordt om de ware identiteit, met naam en adres, van medediscutanten (VH, Cogito, Joe, Ivanhoe, Briggs, Melodius, dendof, A.Rouet, Eric Jans, Outlaw,...) op te sporen en te onthullen." http://lvb.net/item/5267#48067
joe
vrijdag, 25 juli, 2008 - 18:21Leo: ik was niet DE Norbert, en ook niet een van de Hey-meisjes, die mij overigens wel enigszins konden bekoren. is het niet goed dat af en toe hulde kan worden gebracht aan een van onze iconen? dankzij EricJans! (ik wacht vol ongeduld op zijn volgende STEKKER-mantra maar dan met HUGO erin, zodat we het kunnen hebben over Hugo Dellas).
joe
vrijdag, 25 juli, 2008 - 18:25@Ericjans:
"Jij bent thuis in de branche?"
jaja, ik heb een s&m club called "les maîtresses belges" (vroeger was dat een matrassenwinkel "les mattrasses belges", ik moest dus niet veel bijschilderen)
"ik word er niet heet van '
waar word jij dan wel heet van, als we dat mogen weten?
EricJans
vrijdag, 25 juli, 2008 - 20:11@ Joe:
Ik word heet van gesluierde vrouwen! Hoe gesluierder ze zijn, hoe heter ik er van word. Om maar te zeggen dat de Koran niet voor iedereen 'het boek de Waarheid' kan zijn, hé.
Bij mij pakt het helemaal fout uit. Het maakt een man alleen nieuwsgieriger volgens mij en werkt dus contraproductief, om zo te zeggen.
Toch ben ik gehuwd met de vrouw die me ongesluierd wist te verleiden. Dat was - wat mij betreft - de grote uitdaging!
(Ik zou gek worden in Afghanistan, denk ik.)
Enfin: er moet véél gebeuren vóór ik in een naaktsauna opgewonden geraak. En dan nog: voor één dame van 'Good Year' lopen daar minstens 30 modellen van Michelin. Dan koel je vanzelf wel af, niet?
EricJans
vrijdag, 25 juli, 2008 - 21:48@ Joe:
'Les maîtresses Belges'... tja... dat is wel treffend. Eens ja aan de prostitutie begint raak je er niet gauw uit. Eigenlijk is er maar één methode die helpt: korte metten mee maken. Rood lampje? Gewoon de stekker uittrekken, dus. Ik zei het toch al?!
Cogito
vrijdag, 25 juli, 2008 - 22:05EJ, vertel ons nu aub wie Marianne is. Ik kan aan niks anders meer denken, ik ga ermee slapen en sta ermee op en zing heel de dag O Marianne, O Marianne, hoe kan ik jou hart verdannen...
Benny Marcelo
zaterdag, 26 juli, 2008 - 09:20Wordt dan lid van de CD&V Cogito, dan zult ge Eric zijn Marianne misschien leren kennen; ze is daar nl. voorzitster van :-)
EricJans
zondag, 27 juli, 2008 - 08:55Uitgetrokken, Marianne?
@ Benny Marcelo:
<<Eric zijn Marianne>>
Gaat het een beetje?
Hoewel ik het best wel eenkrenige dame vind voor haar leeftijd.
EricJans
zondag, 27 juli, 2008 - 08:57krAenige
EricJans
zondag, 27 juli, 2008 - 08:58-e, dzjiezes! 't is nog vroeg.
Cogito
zondag, 27 juli, 2008 - 08:59Die lijkt me alleszins wel stekkerig genoeg om stekkers uit te trekken, ja.
joe
zondag, 27 juli, 2008 - 10:08"Hoewel ik het best wel eenkrenige dame vind voor haar leeftijd"
maar EJ toch, qua leeftijd zou jij haar vader kunnen zijn!
Benny Marcelo
zondag, 27 juli, 2008 - 11:17Sorry hé Erik, ik wil hier geen huwelijken opblazen.
joe
zondag, 27 juli, 2008 - 11:23't is wel meer dan een gerucht dat er tussen cd&v-partijleden nogal wat afgekeesd wordt, dus zo'n partijkaart (zoals benny suggereert) heeft nog z'n voordelen.
traveller
zondag, 27 juli, 2008 - 13:55@ joe
Allez, niet racistisch doen hé, alsof de rode, blauwe of groene(alhoewel met Vogels en Aelvoet???) niet kezen. Geef die mensen ook wat.
joe
zondag, 27 juli, 2008 - 14:10prachtig verwoord, traveller. zo wordt weer bevestigd dat ze bij VB en LDD niet weten wat kezen is.
Cogito
zondag, 27 juli, 2008 - 14:47Joe verwart zich met aftsjeven. Da's wat anders dan afkezen.
't Gaat al lang niet meer over de Lotto hé. Ik denk dat we weer wat citaatjes en/of artikeltjes nodig hebben.
EricJans
zondag, 27 juli, 2008 - 15:40TIP VAN HET JAAR: trek op 1 augustus de stekker eruit, Marianne... dan hoef je niet langer bang te zijn van je eigen Belgische schaduw.
@ Joe:
"Hoewel ik het best wel eenkrenige dame vind voor haar leeftijd"
Joe, je verwart 'behoudsgezind' met 'ouderdom' en - wat onze overjaarse pubers van mei '68 zo graag als gedachte 'voeden' - je verwart systematisch 'beginselloos progressistisch' met 'jong'.
Maar ik verwar 'nihilisme' daarom nog niet met 'jong', hé. Je nihilistische sarcasme is zo oud als de wereldgodsdiensten, Joe!
En dan volgt nu een reactie van jou over 'hoe ver ik het wel ga zoeken'.
Of waar leid je anders uit af dat ik Marianne haar vader zou kunnen zijn? Mmm. Hoe dom.
EricJans
zondag, 27 juli, 2008 - 15:43Joe, ik reageer hierboven op: <<maar EJ toch, qua leeftijd zou jij haar vader kunnen zijn!>>
EricJans
zondag, 27 juli, 2008 - 15:55@ Joe:
Dacht je dat mensen minder (eventueel seksuele) driften hebben omdat ze in God (zeggen te) geloven?
Het chistendom is nog ooit in polygame gemeenschappen ontstaan... dus waar heb je 't eigenlijk over?
Een 'gelovige christelijke mens' (als je zo wil) zou de eerste moeten zijn om te beseffen dat hij/zij geen haar beter is dan een ander.
Ik kan het ook niet helpen dat er gondsdienstwaanzinnigen zijn die zich uit eigen kracht 'beter' of 'heiliger' achten dan anderen. Ik bekijk de dingen niet zo.
En dat een resem pausen van die rare seks-encyclieken hebben afgekondigd... waarin ze een relatie/huwelijk de status van een '(in haast alle gevallen onherroepelijk) sacrament' hebben gegeven. Daar kan ik ook niks aan doen, hé.
Je lacht met een zelf gecreëerde karikatuur van 'de christelijke politicus', niet met de 'christelijke politicus' an sich. Voor zover cd&v-ers zichzelf als 'christelijk' bschouwen, tenminste.
traveller
zondag, 27 juli, 2008 - 16:07@ joe
Wij kezen met onze vrouw of lief, moet je eens proberen het valt mee.
joe
zondag, 27 juli, 2008 - 16:30over EJ: 1 woord hebben ze nodig die gasten en ze zijn vertrokken
@traveller & cogito: over wat ging de statement in #66639 dan?
EricJans
zondag, 27 juli, 2008 - 17:21@ Joe:
Zo is het. Zéker dat éne woord teveel.
joe
zondag, 27 juli, 2008 - 19:51EJ: ik vraag me dan af welk woord het deze keer was. zelfs al laat ik het woord "slachtafval" vallen begin je nog over Belgiscisten, Humo, en een onafhankelijk vlaanderen. moest je mijn beste vriend zijn ik gaf je een telefoonnummer.
Cogito
zondag, 27 juli, 2008 - 22:34Joe, probeer 'ns met "epibreren".
joe
zondag, 27 juli, 2008 - 22:42is dat met zo'n epilateur die tegelijk ook vibreert?