Over de opvolger van Donald Rumsfeld
De bijnaam van Bobby Gates bij de CIA was The Little Prick. Hij is een pompeuze, onbekwame, opgeblazen, dwaze nietsnut. Hij is totaal de marionet van de kliek van James Baker en Brent Scowcroft die buitenlandse zaken op een rampzalige manier hebben geleid voor GW's papa. Zo iemand aan het hoofd plaatsen van het Pentagon - het laatste bastion van pro-Americanisme dat nog overblijft in ons establishment dat het buitenlands beleid bepaalt - is niets minder dan een ramp. (...) Het Pentagon overlaten aan kleine Bobby garandeert dat de oorlog verloren is en dat Iran en Syrië zullen winnen. (...)
Conservatieven kunnen opnieuw een rol gaan spelen door deze afschuwelijke benoeming te blokkeren. Ze zijn er bij Harriet Myers in geslaagd, het kan opnieuw gedaan worden met kleine Bobby. (...) Je zal dus binnenkort conservatieven zien die eisen dat Bush de benoeming van Gates intrekt, en ze vervangt door die van ... Rick Santorum. (...)
Dit moet de eerste strijdkreet worden van Rechts, en ze moet gevolgd worden door vele andere: de eis dat we de oorlog winnen, dat we de onderhandelingen met Iran stopzetten, dat we in plaats daarvan dat land destabilizeren, en dat we hetzelfde doen met Syrië.
Jack Wheeler in To The Point News, 8 november 2006




Reacties
mrtos
zaterdag, 11 november, 2006 - 02:38Ik lach niet vaak luidop voor mijn computerscherm, maar dit was toch wel een uitzondering. Rick Santorum, for crying out loud! Hier ziet iemand roze olifantjes, en ik ben het niet.
Nicolas Raemdonck
zaterdag, 11 november, 2006 - 02:56Wie is toch deze Jack Wheeler? Je post wat je wil maar ik vind het nu niet echt een bron van objectieve berichtgeving of zelf gematigde republikeinse.
Outlaw Mike
zaterdag, 11 november, 2006 - 14:06Ik ken die Gates niet maar wat Rumsfeld betreft, is zijn ontslag zonder meer een ramp voor Amerika en het Westen. Hij is een uiterst bekwaam en intelligent politicus met veel kennis van zaken in militaire kwesties. In feite was hij het, en niet beroepsmilitairen, die het plan ontwierp om Irak met slechts vier divisies en een brigade te bevrijden, hetgeen inderdaad lukte in de belachelijk korte tijdsspanne van drie weken.
Nu wordt hem natuurlijk voor de voeten geworpen dat voor het bewaren van de vrede in Irak een half miljoen man nodig waren, maar dit is een schandalig oneerlijk argument... om de eenvoudige reden dat voor een half miljoen man ter plaatse je een staand leger van 1,5 miljoen man nodig hebt om een voor de soldaten draaglijke rotatie te waarborgen. Denk maar aan ons Belgisch "leger", 42000 man "sterk" dat met nog geen 2000 man overzee aan de grens van zijn kunnen zit volgens Flahahaut.
Welnu, die 1,5 miljoen man grondtroepen zijn er gewoon niet. Er zijn om en bij de 400.000 man grondtroepen plus misschien 70.000 Mariniers, zegge en schrijve iets minder dan een half miljoen. Of... ongeveer driemaal wat in Irak zit. Dus net genoeg voor een afwisseling om het jaar. Rumsfeld heeft eens gezegd dat je ten oorlog trekt met het leger dat je hebt, en niet met het leger dat je zou willen, en dat is precies wat hij heeft gedaan.
Als mens is hij naar het schijnt een arrogante zak en ongenietbaar, maar dat doet niet ter zake als er een oorlog moet gewonnen worden. Patton sloeg in 43 in Sicilie een soldaat die aan shellshock leed, hem verwijtend een lafaard te zijn. Hoe onmenselijk zo'n gedrag ook is, dat doet niets af aan het feit dat Patton een essentiele oorlogsleider was in de strijd tegen de Nazi's, en de mentale gezondheid der bevolking was in die tijd nog wel zodanig dat hij toegestaan werd de Nazi's verder onder hun kloten te geven, tot ons aller profijt.
Heden ten dage wordt een uiterst efficient oorlogsleider als Rumsfeld naar huis gestuurd wegens feiten die veel minder zijn dan Pattons akkefietje, en zij die zich daarover verkneukelen mogen zich verheugen in het gezelschap van Nasrallah, Zawahiri, Bin Laden en Ahmadinejad.
Het Westen pleegt zelfmoord.
BtB
zaterdag, 11 november, 2006 - 18:53Het toelaten en impliciet ondersteunen van foltering en schenden van mensenrechten is een "veel minder" belangrijk feit dan Patton die één (1) soldaat op de kaak slaat?
Het zijn eerder mensen die dat soort gedachtengang volgen die passen in "het gezelschap van Nasrallah, Zawahiri, Bin Laden en Ahmadinejad".
mrtos
zaterdag, 11 november, 2006 - 19:06Ach BtB, een mensenrecht, wat betekent dat tegenwoordig nog? Nog even, en een gsm bezitten wordt een mensenrecht. Hetzelfde met het begrip foltering: volledig uitgehold. Vroeger moest je nog vingernagels uittrekken om een folteraar te zijn, tegenwoordig is het genoeg als de temperatuur in de cel niet tussen de 20° en 22° C is.
Wat er in Abu Ghraib gebeurd is was allemaal niet erg koosjer en wees op een structureel probleem(pje) binnen de Amerikaanse troepenmacht in Irak, maar Rumsfeld nu persoonlijk verantwoordelijk houden voor foltering en schending van mensenrechten...sorry, daar kan ik alleen maar om lachen. Eigenlijk viel het totale misbruik nog heel goed mee, als je ziet hoeveel soldaten er wel niet zitten hun tijd te verdoen in Irak, en hoezeer bijna de volledige journalistenkaste op deze aarde erop gebrand was om elk misstapje tot een groot schandaal uit te smeren.
Outlaw Mike
zaterdag, 11 november, 2006 - 19:37mrtos, ben ik het mee eens.
Wat in Abu Ghraib onder de Amerikanen gebeurd is, is belachelijk vergeleken met wat er gebeurde onder SH. Het is nog veel belachelijker als men het vergelijkt met wat op hetzelfde moment elders ter wereld gebeurt. Wees ervan overtuigd dat je gemiddelde beul in Saudi-Arabie, Turkije of Syrie zich een breuk lacht telkens hij op het nieuws hoort over het zgn. Abu Ghraib schandaal.
BtB en zijn soort hebben elke credibiliteit verloren. Het is dat soort gasten dat zit te kankeren over 500 klootzakken die in Hotel Gitmo de kilo's opstapelen onder het lezen van Harry Potter boeken maar hun taartgat gesloten houden als het gaat om de meer dan 10.000 gewone burgers die, OP HETZELFDE EILAND NOTABENE, zuchten in Castro's kerkers.
ivan
zaterdag, 11 november, 2006 - 19:55Christopher Hitchens heeft denk ik een rake karakterisering van Rumsfeld: http://www.mirror.co.uk/tm_...
En dit is de zin die moeilijk te weerleggen valt: "his breezy refusal to face facts had come to symbolize an Administration that did not learn from its mistakes."
ivan
zaterdag, 11 november, 2006 - 19:56Met als gevolg overigens dat Bush zich nu laat adviseren door Henry Kissinger, de man waar neoconservatieven zich zo - en terecht - tegen hebben afgezet.
ivan
zaterdag, 11 november, 2006 - 19:59"Wat in Abu Ghraib onder de Amerikanen gebeurd is, is belachelijk vergeleken met wat er gebeurde onder SH. Het is nog veel belachelijker als men het vergelijkt met wat op hetzelfde moment elders ter wereld gebeurt. Wees ervan overtuigd dat je gemiddelde beul in Saudi-Arabie, Turkije of Syrie zich een breuk lacht telkens hij op het nieuws hoort over het zgn. Abu Ghraib schandaal."
Eén, dit is cultuurrelativisme van het ergste soort. Zij doen het, dus wij Amerikanen mogen het ook (een beetje..hoeveel is een beetje dan totdat het de grens overschrijdt vraag ik het mij af).
Twee, Saudi-Arabie, ah, is dat geen door de Amerikanen gesteund regime? Worden ze dan niet een beetje medeplichtig aan het gedrag van die beul?
ivan
zaterdag, 11 november, 2006 - 21:51@nicolas: in de begindagen kantten de neoconservativen zich vooral tegen de "appeasement"-politiek van Nixon en Kissinger tegenover de Sovietunie. Voor hen stond Amerika voor het goed en kon er dus overeenkomst gevonden worden met het het kwase Sovietrijk. Een van de exponenten van deze anti-Kissingerhouding was senator Henry Jackson. Zijn belangrijkste medewerker was ene Richard Perle.
Later kantten de neoconservatieven als Wolfowitz zich tegen wat zijn zagen als de "cynische machtspolitiek" van Kissinger. Nee, zij waren niet gekant tegen Amerikaanse ingrijpen overal in de wereld, maar dan wel om de zaken ten goede te veranderen.
Dat is het zo een beetje in een notedop.
Outlaw Mike
zaterdag, 11 november, 2006 - 22:04"Zij doen het, dus wij Amerikanen mogen het ook"
Ik ben het met Ivan eens dat dit culturrelativisme van de ergste soort is. Martelingen door Amerikanen = martelingen door Syriers, Saoedi's, Russen etc. Hetgeen uiteraard klinkklare onzin is. Onder Saddam werden mensen o.a. in plastic shredders gestopt. Waar het op neerkomt is dat Amerikanen een gamma tactieken hebben om de ondervraagden psychologish af te matten om tot bekentenissen te dwingen, maar al bij al kom je, als je braaf bent, vrij als een mens. Als je door de fijne regimes die ik daar opnoem gemarteld wordt, en je overleeft het als bij wonder, ben je op zijn best een wrak.
Waar Ivan zich aan schuldig maakt is een soort equitisme a la Irene Khan, een stomme kont van Amnesty International, die Hotel Gitmo "de gulag van onze tijd" noemde. ELKE PROPORTIE IS ZOEK. Ik ben 20 jaar lid geweest van AI en heb veel brieven geschreven, maar zo'n 2 jaar geleden ben ik er uit gestapt omdat ik het anti-Amerikanisme me deed kotsen. Ik was heel opgelucht dat ik geen lid meer was ten tijde van het Irene Khan-schandaal.
ivan janssens
zaterdag, 11 november, 2006 - 22:26Wel ik ben nooit lid geweest van AI, ik had hun anti-Amerikanisme direct door hoor. En ik heb in mijn blog hun cultuurrelativisme ook sterk veroordeeld: http://www.ivanjanssens.be/...
De link moet je bekent voorkomen Outlaw.
Outlaw Mike
zaterdag, 11 november, 2006 - 22:42Ja? Dus je punt is?
Dat je hun anti-Amerikanisme direct doorhad komt wellicht omdat je jonger bent dan ik Ivan. In de tachtiger jaren en de eerste helft van de negentiger jaren viel het best mee. Kritiek op de VS betrof toen uitsluitend de doodstraf, waar ik wel voorstander van ben, maar zolang het daarbij bleef wilde ik hun dat best vergeven.
Filip
zondag, 12 november, 2006 - 02:40Ook John Bolton zou wel eens kunnen vervangen worden:
http://www.hln.be/hlns/cach...
Outlaw Mike
zondag, 12 november, 2006 - 10:25Tja. Zowat de enige man die de ballen heeft om luidop te zeggen wat een hoerenkot de VN geworden zijn. In 2004 werd Soedan benoemd tot lid van de VN-comissie mensenrechten. Kofi Annan die zijn tijd mocht uitdoen ondanks hte Oil-For-Food schandaal en de betrokkenheid van zijn zoon Klojo, heu, Kojo. Dat soort toeren dus.
Op die HLN-link valt me nog een andere op: een naar een artikel waarin staat dat Bush even populair is als Kim-Jon-Il and Ahmadinejad. Je moet niet verder kijken om te begrijpen hoe ziek onze tijd is.
Cogito
zondag, 12 november, 2006 - 16:45Ik herken wat Outlaw Mike zegt. Ik was in de negentiger jaren nauwelijks met politiek bezig, en was bij 911 werkelijk ONTHUTST door de anti-amerikaanse reacties in West-Europa. Ik heb de Amerikanen altijd als onze beste vrienden beschouwd, een idee die in onze familie met een witte grootvader die Engelse piloten op de Spanje-route onderdak verschafte, sterk was. Reagan en Thatcher waren voor mij helden en met hun succes in de jaren tachtig én de ondergang van de politieke correctheid in 1989 was ik er vrij gerust in dat de wereld op de goede weg was. Ik was dus echt o-n-t-h-u-t-s-t toen het Beest na zijn dodelijke wonde na korte tijd terug uit de zee herrees.
ivan
zondag, 12 november, 2006 - 18:31911: anti-Amerikaanse reacties...
Kun je daar voorbeelden van geven Cogito? Met uitzondering misschien als mensen zoals Michael Moore en Noam Chomsky, maar zijn dat zelf geen Amerikanen? Waren er dat nu echt zoveel om over onthutst te zijn?
Met Irak is dat veranderd, toegegeven, maar rond 9/11?
PS. Anti-amerikaanse reacties graag niet verwarren met kritiek op Bush.
ivan janssens
zondag, 12 november, 2006 - 19:14Bolton weg? Ach dat zal wel meevallen.
De V.S. heeft vandaar alweer als enige een resolutie over Israel tegen gehouden. Maar dat hebben ze altijd al gedaan, Bolton of niet. Weinig kans dus dat dat gaat veranderen.
Cogito
zondag, 12 november, 2006 - 20:36Ivan:
anti-bush IS anti-amerika, aangezien de Dems geen amerikanen zijn.
Veel anti-amerikaanse reacties die ik bedoel kwamen van(overwegend franstalige) collega's op het bedrijf waar ik toen werkte, nota bene een Amerikaans bedrijf. Dat gebeurde op 911 zélf, de kreten "dat komt ervan, het is hun eigen schuld" waren niet van de lucht. Ik aanhoorde het met open mond (van verbazing welteverstaan).
En in die tijd heeft ook de toenmalige minister Michel zijn best gedaan zich als anti-amerikaan te laten gelden. Ook was toen het genocidewetschandaal aan de gang, en de partijdigheid van de VRT was gènant. Ook vergeet ik nog wat dingen.
Outlaw Mike
zondag, 12 november, 2006 - 20:43"met hun succes in de jaren tachtig én de ondergang van de politieke correctheid in 1989 was ik er vrij gerust in dat de wereld op de goede weg was."
Wel, Cogito, een van de grootste blunders die de rechterzijde toen gemaakt heeft is de linksen ermee te laten wegkomen. Van nature uit zijn wij vergevensgezind en in 1989 hebben wij bij wijze van spreken de sossen een teken gegeven: OK, jullie waren straal verkeerd maar de spons erover hoor makkers! Iedereen kan er wel eens naastzitten nietwaar??? Er breekt nu een nieuwe tijd aan van vrede en voorspoed voor iedereen en kumbaya kumbaya etc etc etc
Outlaw Mike
zondag, 12 november, 2006 - 20:53Maar stel je eens de hypothetische situatie voor dat het socialisme als winnaar van de Koude Oorlog uit de bus was gekomen, en dat kapitalisme dan toch niet zou gewerkt hebben. Jongens, WIJ zouden het geweten hebben! Ze zouden het ons beslist wel onder onze neus gewreven hebben!
Outlaw Mike
zondag, 12 november, 2006 - 20:54Het resultaat van onze lankmoedige houding is dan ook dat in plaats van het socialisme en communisme als een gieter te doen afgaan, het vandaag sterker is dan ooit tevoren. Onze jeugd, geïndoctrineerd door zowel geschreven als gesproken pers en televisie, weet niet beter of die muur, ach ja, die was gewoonweg omvergevallen omdat hij op een blauwe maandag in de jaren zestig door mannen uit het derde arbeidscircuit aaneengemetseld was. Dat is het gewoon he. Het probleem van de rechterzijde hier is dat WIJ geen PR of infokanalen hebben. WIJ hebben spijtig genoeg de middelen niet om uit te bazuinen dat Pol Pot getraind is geweest door de Franse communistische partij, of dat Gerhard Schroeder ooit nog gelukwensen stuurde aan Egon Krenz, laatste DDR-dictator, met zijn "verkiezing" (nou ja) in de Volkskammer, of dat er warme contacten waren tussen de westerse socialistische partijen met hun kompanen aan de andere kant van het Ijzeren Gordijn.
Outlaw Mike
zondag, 12 november, 2006 - 21:03Ik koester het sterke vermoeden dat deze discrepantie in de beschikbaarheid van propagandakanalen tussen links en rechts inherent is aan de natuur zelve van aanhangers der beide politieke vleugels. Ik ben een "rechtse", maar wat doe ik? Ik verkies grof geld te verdienen i.p.v. een rechtse gazet uit de grond te stampen, een werkske waarvoor hier, in de Unie van Socialistische Sovjet Repoeplikken, Sisyphus zaliger zelve zou bedanken. Een "linkse" heeft doorgaans, niet verwonderlijk eigenlijk, twee linkerhanden en nestelt zich in beroepen waarvoor je geen nagel in de muur moet kunnen slaan maar waar je wel de kans krijgt om met je warme luie gat op een rode pluchen stoel gezeten je boodschap te verkondigen - bijvoorbeeld bij de VRT, of in een kantoorken bij De Stavda. Immers, linksen weten immers wat goed is voor de mensen nietwaar?
Cogito
zondag, 12 november, 2006 - 23:085 beroepen hebben ze gekozen:
Advocaat
Rechter
Politieker
Leraar
Journalist.
en daarmee hebben ze de controle over de maatschappij vergaard terwijl wij ons met normale dingen bezighielden. Een rechtse is bijna per definitie slechts zijdelings geïnteresseerd in politiek, omdat dat zijn maatschappij niet is. Voor linksen is het juist andersom: de politiek IS de maatschappij voor hun. Niet voor niets was één van de slogans van '68: "we kunnen de markteconomie afschaffen via de democratie". En daarom, Ivan, zijn de dems geen amerikanen.
Outlaw Mike
maandag, 13 november, 2006 - 01:36Typo Cogito: dat vijfde beroep moet je spellen "hoernalist", zoals in Marc Reynebeau.
peter winterson
maandag, 13 november, 2006 - 11:02Ach, de ultrarechtse VS-verering staat hier weer kniehoog.
Lastig om door te waden en zinloos bovendien lijkt me.
Toch 3 puntjes :
1. Rumsfeld's ontslag werd al jaren geëist door zowat alle
generaals (actief en op pensioen) wegens verregaande en abjecte incompetentie.
Lees misschien eens The Navy Times of the Airforce Times van 4/11/2006. Het editorial : "Rumsfeld Must Go!"
2. Rumsfeld himself heeft geen ENKELE militaire ervaring en heeft consequent geweigerd om een effectieve en duidelijke strategie op te bouwen om het land te managen na de theatrale 'overwinning'. Kritikasters uit militaire kringen werden in sommige gevallen ontslagen.
3. Rumsfeld werd na zijn ontslag onmiddelijk aangeklaagd, in Duitsland dan nog wel, wegens oorlogsmisdaden waarvoor hij uiteindelijk verantwoordelijk was.
Momenteel zit het er niet echt in dat hij ooit terecht zal staan maar hope springs eternal, nietwaar...
ivan janssens
maandag, 13 november, 2006 - 12:48Cogito, ik vroeg om anti-Amerikanisme niet te verwarren met kritiek op Bush en jij komt met de stelling dat dems geen Amerikanen zijn. Zelfs als die stelling klopt, wat nog te betwijfelen valt, dan nog zie ik niet wat ze te maken heeft met mijn opmerking.
Je moet geen "Dem" zijn om kritiek te hebben op Bush. Veel conservatieven hebben ook kritiek, harde kritiek zelfs. Ook geen Amerikanen dan? Libertairen vaak nog meer...ook geen Amerikanen dan?
Je mag perfect geloven dat Dems geen Amerikanen zijn maar dat maakt nog altijd niet dat kritiek op Bush (wat nog altijd iets anders is dan anti-Bush) gelijk staat met anti-Amerikanisme. Want dat betekent dat kritiek op Bush zijn programma van "big government" ook anti-Amerikanisme is. En dat lijkt me toch wel sterk eerlijk gezegd.
Govaert Jan
maandag, 13 november, 2006 - 13:52Rumsfeld or not Rumsfeld …
Alle amerika-bashing en vreugde hier in Europa voor de congreswinst van de Democrats ten spijt en ondanks de retoriek van deze laatsten tegen de oorlog in Irak, en tegenwoordig handig ontweken door hen met de eeuwig terugkerende vluchtheuvel van de milieuproblematiek,
zijn de Democrats maar wat blij dat ze de gruwelijke mess van 9/11 niet hebben moeten opkuisen.
Notabene een gruwel waarvan ze goed beseffen dat ze was
gepland en voorbereid onder de Clinton administration
terwijl die met zijn sigaar aan het spelen was en de CIA
van weeromstuit in slaap gedommeld een slaap die af en toe
slechts onderbroken werd voor feestgedruis.
Dit is een harde les dat een democratie altijd alert moet blijven en nooit mag denken dat de vrijheid for granted is.
Als ik de toekomst zie dan lijkt mij dat de conventionele
oorlogen van landen of naties onderling meer en meer zullen verdwijnen ten voordele van zelfmoordterrorisme en dito aanslagen direct of indirect gesteund door anoniem blijvende landen.
Met als noodzakelijk alibi de misschien dan nog enige overblijvende conventionele en duidelijk zichtbare oorlog van wellicht Israël tegen zijn buurlanden of een andere
solitaire conventionele oorlog.
Het kan pessimistisch klinken wat de verre toekomst betreft maar ik vermoed dat we in ieder geval de huidige generatie
van zelfmoordterroristen volledig zullen moeten uitzweten.
A.Rouet
maandag, 13 november, 2006 - 13:55@Outlaw (32055)
Als een man zoals jij, met al dat grof geld, op een zondag als gisteren niks beter weet te doen dan van 10.25 tot 01.36 te zitten schelden op de VN die een "hoerenkot" zijn en fijne woordspelingen bedenkt als "re-poeplikken" en "hoernalisten van de Stavda", tja, dan zou ik er in zijn plaats toch eens over nadenken om met die 2 rechterhanden zo'n propagandakanaal rechts van 't Pallieterke uit de grond te stampen. Of weet de zakenman die je bent ook wel dat niemand, op een paar 100 cogitos na, in zo'n blad geinteresseerd is?
Doe Van Gaever eens een voorstel?
Mag ik je, in alle dankbaarheid voor zoveel vergevingsgezindheid, groeten vanuit het politieke centrum, waar De Standaard, Het Laatse Nieuws en De Gazet van Antwerpen worden gelezen.
Willy
maandag, 13 november, 2006 - 15:20Hoela hoep, we duiken hier weerom de private sfeer binnen. Aub zeg, maak je kwaad op Salmon Rushdie, ayatollah Dinges, Ho Chi Minh, of ontkurk een flesje op de dood van de paus, op het ontslag van Rumsfeld, op de benoeming tot directeur van Desmet, of op de geboorte van de zoveelste prins. Maar laat iedereen in vrede leven. Verdraagzaamheid, weet je wel. Of behoor je tot die groep ezels waar iedereen onverdraagzaam moet tegen zijn, omdat het zo hoort, omdat dat mode is, kortom : iedereen klopt er op, waarom wij niet ? Schapen horen te blaten, meer niet.
mrtos
maandag, 13 november, 2006 - 16:22@Peter Winterson
1) en 2) zijn waar. Hoewel ik wel enige sympathie had voor de stijl van de man, heeft hij nooit echt getuigd van veel competentie op militair vlak. Niet dat hij een regelrechte ramp was zoals sommigen willen laten uitschijnen, maar een groot licht nu ook weer niet.
3) is echter een non-argument. Iedereen kan een klacht indienen, dat wil niets zeggen. We weten al langer dan vandaag dat er in Europa nogal wat slechte verliezers rondlopen die de totale vernedering van Europa en de VN in 2003 nog steeds maar moeilijk kunnen verkroppen, maar dat wil niet zeggen dat hun stuiptrekkingen enige relevantie hebben.
Cogito
maandag, 13 november, 2006 - 16:24@Ivan: Op deze wijze genuanceerd ben ik het er helemaal mee eens dat kritiek op Bush niet anti-amerikaans hoeft te zijn.
Cogito
maandag, 13 november, 2006 - 16:27Is Peter Winterson een ons voorheen bekend Peterken?
Outlaw Mike
maandag, 13 november, 2006 - 22:44Zeg gij kloefkapper van een Rouet, om u een ideeken te geven he: de zondagmorgen heb ik een factuur gemaakt (veel te laat, maar alla, de klant zijn besognes gaan altijd voor), een gebraden kieken gaan kopen, een dutjen gedaan en dan 6 uur gespendeerd aan de renovatie van mijn kot (binnen- en buitenwerken), alvorens 's avonds nog mijn tijd verdeeld te hebben tussen een blogpost op onze grandioze blog en plannen getekend te hebben voor op het werk (haalt diep adem)...
Outlaw Mike
maandag, 13 november, 2006 - 22:45...Tussendoor nog wat over de geschiedenis van Noord-Korea gelezen en inderdaad, een paar postjes op LVB achtergelaten. Doedegij soms beter op uwen zondag meneerken? En IS de VN geen hoerenkot misschien? Al van Paul Volckers onderzoek gehoord? Klojo Annan anyone? HE? Djudedjudedjudedjutoch!
Outlaw Mike
maandag, 13 november, 2006 - 22:55Peter Winterson, die "zowat alle generaals" dat is een VORTE LEUGEN! Wie??? Batiste, Swannack, Zinni en nog een paar mindere goden. Maar IK zeg je dat Tommy Franks, een bekwaam generaal die de operationele leiding over de bevrijding van Irak had, voor de inval een plan had met inzet van 500.000 troepen, en dat het RUMSFELD was, de BURGER, die zei, Tommy, je kan dat ook met minder. En minder was het: vier Amerikaanse divisies en een luchtlandingsbrigade, pakweg 70.000 man, en 42.000 Britten in het zuiden. Of minder dan een kwart van Franks totaal. Saddams Irak lag plat in drie weken. Van een militaire leek gesproken he?
Outlaw Mike
maandag, 13 november, 2006 - 23:02Welnu, die Franks, die door een burger verplicht werd zijn plan te downscalen, is Rumsfeld nooit afgevallen of heeft nooit om zijn ontslag gevraagd, integendeel. En wat de Army Times betreft, jij citeert hoofredacteur Hodierne, die een kantinecommando is, basta. Wat die kritiek betreft, je bedoelt allicht generaal Shinseki die vond dat er voor de stabiliteit van Irak (NA de omverwerping van het Baath-regime) verscheidene honderdduizenden manschappen nodig waren. Probleempje: om dat te doen heb je een staand leger nodig van drie keer zoveel als de "bezettingsmacht". Dus als je 350.000 man ter plaatse wilt heb je er thuis minstens nog 700.000 nodig. Wel, die zijn er NIET. Rumsfeld heeft eens gezegd dat je ten strijde trekt met het leger dat je hebt, en niet met dat dat je zou willen, en dat is precies wat hij heeft gedaan. Moet ik u nu komen oprapen Peter Winterson?
Outlaw Mike
maandag, 13 november, 2006 - 23:10Die Hodierne van de Army Times had al eerder van zich laten spreken, inderdaad. In 2004 had ie al om het ontslag van Rummy gevraagd naar aanleiding van het zogenaamde "schandaal" van Abu Ghraib. Je weet wel, die klucht waar iedereen zich hier zo druk over maakte, terwijl toen er onder SH in Abu Ghraib gevangenen gebroken flessen in hun anus gestopt kregen, het hier niemand een reet kon schelen. In een oorlog gebeuren afschuwelijke dingen. Amerikaanse GI's hebben in WOII herhaaldelijk (op Sicilie, in Frankrijk en ook in ons land) groepen van tientallen Duitse krijgsgevangenen doodgeschoten. Vreselijk. Maar de geestelijke gezondheid was toentertijd nog van die aard dat Generaal Marshall niet de laan uitgestuurd werd. Gelukkig maar, zoals iedereen zou behoren te weten.
Jöe
maandag, 13 november, 2006 - 23:12Outlaw: jij hebt blijkbaar een interessant leven (met dat gebraden kieken en zo), nooit gedacht om een dagboek-blog te doen, zoals Spiritueel Bertje?
Cogito
maandag, 13 november, 2006 - 23:47Als Vlaanderen ooit onafhankelijk wordt, Mike, moet gij maar minister van Defensie worden. Allee van de luchtmacht toch, want de landmacht dat doet Briggs al zeker?
Outlaw Mike
maandag, 13 november, 2006 - 23:50Dagboeken zijn voor egotrippers Joe. Anderzijds lust ik inderdaad wel gebraden kippen (alsook een ander soort kippen), en mijn lievelingssoep is erwtensoep met brokskes spek. Ook wel kervelsoep met ballekes.
Robert Hodierne, hoofdredacteur van de Army Times: http://www.hodierne.com/ind...
Wat een ZEIKERD. Niks niemandalle militaire ervaring, alleen hoe... journalist en fotograaf. En dat komt drie dagen voor de verkiezingen het ontslag van Rummy eisen. Winnaar van een Pulitzer Prijs. Ha! Walter Duranty ook: http://www.artukraine.com/f...
Outlaw Mike
maandag, 13 november, 2006 - 23:53Briggs krijgt de Geheime Dienst en Politieke Heropvoeding van Socialisten. Heb ik al beslist.
ddvvrr
dinsdag, 14 november, 2006 - 00:45@ Outlaw Mike (sic)
Wel, het is natuurlijk omdat u ervoor kiest om liever factuurkes op te stellen, gebraden kiek te eten en uw Vlaamse voorgevel te renoveren, met andere woorden uitsluitend uw eigen boontjes te doppen (wat uw recht is, laat dat duidelijk zijn - ik haal dat laatste trouwens niet enkel uit wat ik hier omschrijf, maar uit al uw posts errond), dat u gedoemd bent dergelijke ellenlange posts te plaatsen in comments in hoeken van het internet in plaats van uw kunsten te etaleren in een medium waarvoor door de bank genomen iets minder dedain bestaat, maar waarin een type mens werkt dat intellectuele arbeid laat primeren op loutere zelfzucht en geldgewin. U weet wel, het type mens dat serieus genomen wordt.
Dat schrijven iets met links of rechts te maken zou hebben, is nonsens die ik gelukkig voor u nog aan uw aan paranoia grenzende anticommunistische psychose kan wijten. U kan hier helaas niet veel aan doen en ik wens dan ook mijn oprechte medeleven te betuigen.
Ik denk niet dat de lieden van The Brussels Journal rijkelijk worden vergoed voor hun bijdragen aan het conservatieve gedachtengoed, om maar iets te zeggen. We kunnen er ook het voorbeeld bijhalen van de conservatieve bloggers in de States die ermee gedreigd hebben op te houden omdat de egoïsten waarvoor ze schreven zelfs voor hen die zich voor hun belangen inzetten het freerider-syndroom niet van zich wilden afschudden. U zal nu denken dat hiermee uw punt bewezen is, maar lees het opnieuw en u zal zien dat enkel het etiket vervalt. My point exactly.
Gelijk zal u van mij niet krijgen, maar het staat u vrij van mening te veranderen en uw gelijk te verdienen.
Dat u voor uzelf zorgt, goed zo, maar loop dan niet zo 'djudedjudedjudedjutoch' te kankeren dat de situatie is zoals ze nu is. The clue train is coming, and the last stop is you: u bent vrijwel onbeduidend.
U heeft een hoogst irritante, betweterige, ik-sleur-er-maar-wat-bij-stijl die mij een pagina zou doen verlaten moest het om een blogpost gaan en niet om een comment. Het siert lvb dat hij praktisch nooit modereert, maar ik word na een tijdje moe van al dat scrollen. U kan dat idee voor een eigen blog gerust nog een tijdje opbergen. Zelfs Spiritueel Bertje zal u op zijn blote knieën danken dat u de goede naam van het vak niet bezoedelt. Zelfs in cyberspace zal u altijd de boer blijven die aan de kasteelmuren staat te brullen. Wegens een totaal gebrek aan humor zal er helaas voor u zelfs geen gooi naar de functie van hofnar inzitten.
http://tinyurl.com/y27mxg
Goed, toegegeven, u staat er inderdaad. Proficiat. Elk kind kan op de knop 'reactie toevoegen' klikken.
Voor mijn part houdt u uw straattaal waar ze vandaan komt. U beseft toch dat lvb niet groot is geworden door te schelden? U surft tenslotte op de golven van zijn populariteit...
Gegroet,
danmaarlievereenkloefkapper
Mijn excuses aan de andere lezers voor de lange comment.
Erik Jans
dinsdag, 14 november, 2006 - 09:40@ Cogito:
<<Als Vlaanderen ooit onafhankelijk wordt, Mike, moet gij maar minister van Defensie worden. Allee van de luchtmacht toch, want de landmacht dat doet Briggs al zeker?>>
De pastjes al aan het verdelen, Cogito? Niet te gauw, hé... ik ben er ook nog, hé. En ik wil Buitenlandse Zaken!
En als dat niet mocht kunnen mogen jullie me troosten met het CGKR!
Cogito
dinsdag, 14 november, 2006 - 11:02Zolang ik mobiliteit en openbare werken krijg, zodat ik het land vol autobahnen zonder snelheidsbeperkingen kan leggen, de flitspalen kan afschaffen, de wegen terug kan verbreden waar de sossen ze versmald hebben, de verkeerspolitie terug met Porsches kan laten rijden en van échte politietaken kan voorzien (we moeten nog iemand vinden die van de politie terug échte flikken kan maken), het openbaar vervoer eindelijk kan privatiseren en nog wat door gezond verstand ingegeven maatregelen die ons écht in beweging zetten kan nemen, ben ik tevreden. Ha ja, ik vind ook dat er geen portefeuille voor economie mag bestaan.
Outlaw Mike
dinsdag, 14 november, 2006 - 19:36The Brussels Journal, is dat niet die site waarvan de bezieler al twee keer bij de flikken is mogen gaan explikeren waarom hij niet Politiek Correct is? En die een tekst heeft moeten verwijderen omdat het Centrum voor Racismeverspreiding een klacht had ingediend? Of ben ik weer paranoide?
Donald Rumsfeld: "Als je geen kritiek krijgt, doe je je werk niet goed genoeg". Dank u ddvvrr.
Ik moet toegeven, hij is beleefder dan ik.
Jöe
woensdag, 15 november, 2006 - 08:49Cogito: ik neem aan dat Autobahn van Kraftwerk en Oh Yeah van Yello constant op je Ipod zitten?
Cogito
woensdag, 15 november, 2006 - 10:41Constant, Joe, constant!