Hezbollah te gast in het Parlement
Links: Hussein Al-Haj Hassan, Hezbollah-parlementslid in Libanon. Midden: Abdullah Kassir, directeur van de Libanese Hezbollah-zender Al Manar. Rechts: Dyab Abou Jahjah, sinds begin 2008 algemeen directeur van de IUPFP.
De twee Hezbollah-kopstukken die u links op de foto's hierboven ziet, zijn maandagmiddag te gast in het Belgische parlement. Niet in de plenaire vergadering of in een commissie, maar in een conferentiezaal die door het Parlement ter beschikking wordt gesteld van een congres van de IUPFP, een internationale vereniging van parlementsleden die de Palestijnse zaak genegen zijn. Sinds begin dit jaar wordt de IUPFP geleid door de Bekende Vlaming van Libanese afkomst Dyab Abou Jahjah. Ooit verklaarde dit heerschap dat hij lid was geweest van Hezbollah, maar later trok hij die woorden weer in en verklaarde hij dat dit een leugentje om bestwil was geweest, om politiek asiel te kunnen krijgen in België (wat hem geweigerd werd), zogenaamd als afvallig ex-lid op de vlucht voor de wraak van Hezbollah.
Links: Hussein Al-Haj Hassan, Hezbollah-parlementslid in Libanon. Midden: Abdullah Kassir, directeur van de Libanese Hezbollah-zender Al Manar. Rechts: Dyab Abou Jahjah, sinds begin 2008 algemeen directeur van de IUPFP.
De twee Hezbollah-kopstukken die u links op de foto's hierboven ziet, zijn maandagmiddag te gast in het Belgische parlement. Niet in de plenaire vergadering of in een commissie, maar in een conferentiezaal die door het Parlement ter beschikking wordt gesteld van een congres van de IUPFP, een internationale vereniging van parlementsleden die de Palestijnse zaak genegen zijn. Sinds begin dit jaar wordt de IUPFP geleid door de Bekende Vlaming van Libanese afkomst Dyab Abou Jahjah. Ooit verklaarde dit heerschap dat hij lid was geweest van Hezbollah, maar later trok hij die woorden weer in en verklaarde hij dat dit een leugentje om bestwil was geweest, om politiek asiel te kunnen krijgen in België (wat hem geweigerd werd), zogenaamd als afvallig ex-lid op de vlucht voor de wraak van Hezbollah.
Wat er ook van zij, de eerste grote activiteit van de Belgische tak van IUPFP (onder het voorzitterschap van Luk Vervaet) staat dus op stapel, in de prestigieuze congreszaal van het Parlement. Bij de sprekers vallen alvast twee prominente leden van Hezbollah op, de pro-Syrische en door Iran gefinancierde terroristische beweging uit Libanon. Nu moet ik bij dat woord "terroristisch" wel de volgende duiding verstrekken: ten eerste staat Hezbollah wel in de VS op de zwarte lijst van terroristische organisaties, maar niet in Europa. De Europese politici konden het er immers niet over eens worden of Hezbollah op de zwarte lijst moest komen. Voor Nederland, Canada, de VS en Israël is Hezbollah zonder meer een terroristische organisatie. Voor Groot-Brittannië en Australië is enkel de militaire vleugel van Hezbollah terroristisch, terwijl de politieke vleugel en de uitvoerende vleugel dat niet zijn. Politieke partij, radicale sjiïtisch-islamitische fractie, militante beweging, privé-militie, terroristische groepering: Hezbollah is een mix van al deze gedaantes. Met het oog op de totstandkoming een vreedzame oplossing voor het Libanese conflict menen sommige EU-politici nu de rode loper te moeten uitrollen voor Hezbollah.
Twee prominenten uit de politieke vleugel van Hezbollah zijn dus maandag in het Parlement:
- Abdullah Kassir, directeur van de Hezbollah-televisiezender Al Manar, en tevens voormalig parlementslid voor Hezbollah. Geert Bourgeois deed als Vlaams minister van media inspanningen om de ontvangst en doorgifte van Al Manar (niet te verwarren met de Brusselse lokale radio Al Manar) in Vlaanderen te laten verbieden. Iets waar ik het - als voorstander van vrije informatiestromen - niet mee eens ben, want hoe kan ik weten hoe slecht, haatdragend of opruiend een zender is als ik er niet eens mag naar kijken? Maar toch is het interessant om weten dat de directeur van de zender die Bourgeois wou verbieden en die in Duitsland en Frankrijk al is verboden, zich morgen in het pluche van het Paleis der Natie zal bevinden.
- Hussein Al-Haj Hassan, parlementslid voor Hezbollah. Na het gewapend conflict tussen Israël en Hezbollah in augustus 2006 wierp Hassan zich op als woordvoerder van de militaire vleugel door te verklaren dat het reguliere Libanese leger niet in staat was om Libanon te verdedigen, en dat Hezbollah de enige waarborg was voor de Libanese nationale eenheid.
Nu is het uiteraard altijd mogelijk dat de conferentie te elfder ure nog verplaatst wordt naar een andere locatie, of wordt afgelast. Voor het schrijven van dit artikel heb ik mij gebaseerd op de informatie die vandaag, zondag, via publieke kanalen beschikbaar was.
En om te eindigen met een positieve noot: de toespraak van de heer Hussein Al-Haj Hassan zal gaan over "de uitwisseling van gevangenen met de staat Israël". In de normale literatuur van de deelnemende verenigingen is er meestal sprake van "de zionistische entiteit", af en toe van "Israël", maar de combinatie van die naam met "staat" schijnt in te druisen tegen hun "statuten"...
UPDATE: Elders over deze zaak:
Conférence du Hezbollah prévue au Parlement belge
Brüssel: Im Parlament der europäischen Hauptstadt tagen Terror-Unterstützer
Greta Berlin and Hezbollah members due to give conference at Belgian Parliament
Two capitals, two conferences
Hezbollah members to speak in Belgian Parliament hall
Reacties
Avondlander
maandag, 15 december, 2008 - 01:06Persoonlijk kan ik de erkenning van de diversiteit (=verrijking!) binnen de brede Hezbolah-beweging alleen maar toejuichen.
Wordt het overigens ook niet stilaan tijd om de diversiteit (=verrijking!) binnen de neonazi-scene in kaart te brengen? Dat reikt daar blijkbaar ook van radicale militanten die er van dromen een zelfmoordaanslag te plegen op andersgelovigen tot primitieve muziekliefhebbers (weliswaar van andere muziek dan op de clandestiene Hezbollah-concerten).
Het is dan ook hoog tijd dat de dialoog met de gematigde vleugel van de neonazis aangegaan wordt teneinde de meer radicale stromingen de wind uit de zeilen te nemen. Luisteren naar hun grieven lijkt me in het post-Bush tijdperk een logische eerste stap. Een uitnodiging in het parlement van enkele prominente neonazis die zich nog niet schuldig gemaakt hebben aan blind bloedvergieten zou blijk geven van onze bereidheid tot dialoog.
Ziezo, de nazis er bij vanaf de eerst reactie! (goed voor een awardje A. Rouet?)
OutlawMike
maandag, 15 december, 2008 - 01:31Waanzin. Complete waanzin.
En Dyab Abu Jahjah een BV???? Hallooooooo???? En ik dacht dat die schijtzak in Libanon ging blijven?
OutlawMike
maandag, 15 december, 2008 - 01:39Heb op die Vervaet zijn site eens gekeken. Net wat ik dacht. Existentialistisch gedaas. Een typische Sartre verafgodende linkse loser. Weet met zijn leven geen blijf, is zowel beroepsmatig als in zijn priveleven een mislukkeling.
En dat soort linkse augurken palmt een congreszaal in. Goeie God.
Omachus
maandag, 15 december, 2008 - 09:43op de website van dit clubje (http://www.iupfp.com/news_d...) staat een tab "Zionist Watcher". Mag zoiets van het Centrum ?
Ik hoop dat alle parlementsleden dit zullen boycotten door afwezig te blijven en hoop dat iemand de namen zal publiceren van wie wel mocht komen luisteren naar dit zootje.
Neverbeendead Religion
maandag, 15 december, 2008 - 11:15Het meest extreme gedachtengoed komt nog steeds van het westen.
De omgekeerde stelling van een quote:
Iets waar ik het - als voorstander van vrije informatiestromen - niet mee eens ben, want hoe kan ik weten hoe slecht, haatdragend of opruiend een zender is als ik er niet eens mag naar kijken?
In omgekeerde stelling geeft dat de vraag hoeveel aanslagen al tot de feitelijke kennis behoren die enkel door de aanslagen zelf tot de menselijke kennis zijn gaan behoren.
Voor de liefhebbers van het three snakes and one charm album van the black crowes en van information for people with an eye for between the lines detail en the so called people who free the world with making bad things known to all in order to be able to recall.
https://www.youtube.com/watc...
https://www.youtube.com/watc...
https://www.youtube.com/watc...
ivanhoe
maandag, 15 december, 2008 - 11:20Zozo Omachus, gaan we mensen aan de schandpaal nagelen die graag naar extremistische meningen gaan luisteren? Vrije meningsvorming gaan beknotten?
Extremistische literatuur is vaak heel interessant, en zo niet, toch vermakelijk. Maar van jou mag ik deze mening dus niet hebben/in de praktijk omzetten...
ivanhoe
maandag, 15 december, 2008 - 11:23Het Israelisch-Palestijns conflict wordt trouwens langs alle kanten fel overhyped. Een regionaal conflictje, meer is het niet. Het voldoet wel aan de vereisten van een TV-soap, mede daardoor is het zo'n populair nieuwsverhaal.
Het overhypen is natuurlijk enkel mogelijk omdat Israel - democratie zijnde - vrije nieuwsgaring toelaat. De grootste gruwelijkheden op deze aardbol worden netjes stilgehouden door dictatoriaal krapuul allerhande.
Neverbeendead Religion
maandag, 15 december, 2008 - 11:26And so they say it takes a special wall to be able to recall
https://www.youtube.com/watc...
Willy
maandag, 15 december, 2008 - 11:32Niet vergeten : België kent geen of bitter weinig terroristen in de betekenis die de meeste landen daaraan hechten. België kent wel, en waardeert zelfs, vrijheidsstrijders en verzetshelden. Die krijgen bij ons toegang, onderdak, kost en inwoon, en alle vrijheden hen toegekend door de Rechten van de Mens.
Vandaar dat er uit een bepaalde hoek zoveel tegenwind komt als er sprake is van het sturen van troepen naar Afghanistan.
Er zitten nu immers twee groepen Belgen in dat land, een groep geschoold en bijgeschoold en Brussel, en een detachement van het officiële belgische leger.
Dhr Jahjah ? Onze landgenoot geniet nog steeds van de sociale voordelen waar elke Belg recht op heeft. Ook al is hij (niet officieel) adviseur van de VRT, van meerdere mediagroepen, en van belangrijke groepen in Libanon.
Geen vuiltje aan de lucht.
Rudy
maandag, 15 december, 2008 - 11:37de verantwoordelijke is Fouad Lahssaini van Ecolo/Groen en ook nog voorzitter van CNCD/11.11.11
Men was fout over de groene Taliban te spreken, het zijn de groene Hezbollah. Ze kunnen tijdens hun TV uitzendingen op RTBF nu de "protocollen van de wijzen van zion" tonen door hun vrienden van Al Manar verwezenlijkt en betaald door "hoe goed is een goed doel" 11.11.11.
pepperjack
maandag, 15 december, 2008 - 12:23Deze vrijheidsstrijders zijn dan ook gelukkig de Dalaï Lama niet. Díe man boeken in ons volkspaleis zou ongetwijfeld veel moeilijker geweest zijn s-)
LVB
maandag, 15 december, 2008 - 13:41Gelezen op http://islamineurope.blogsp... :
"The use of the conference hall was organized by Fouad Lahssaini (Ecolo, the green party). He had made the request already on November 12th, and was granted December 10th. The list of attendees was provided to the Belgian parliament, but no further mention of their position. The IUPFP only advertised the conference on their site on Sunday (December 14th)."
Als het Belgische parlement vooraf een lijst ontvangt van aanwezigen uit landen waar een burgeroorlog woedt of die broeihaarden zijn van terrorisme, dan wordt die lijst niet doorgestuurd naar de Staatsveiligheid?
Omachus
maandag, 15 december, 2008 - 13:50Ivanhoe,
de vraag over het Centrum was sarcastisch, maar ik dacht dat dit duidelijk genoeg zou geweest zijn voor de meesten zonder een "smiley" te moeten toevoegen. LVB kent me goed genoeg om te weten dat ik me zelf inzet voor de volle vrijheid van meningsuiting (bijna zeker meer dan jijzelf). Je zult er zijn woord moeten voor nemen.
Wat het bijwonen van zo'n overeenkomst betreft, dit heeft niets met vrijheid van mening te maken. Ik heb er weinig op tegen dat men larie verkoopt op een website - zolang die niet oproept tot geweld - maar het bijwonen van zo'n bijeenkomst zal je weinig leren wat je niet kon te weten komen door de website te lezen. Elk parlementslid dat bij deze bijeenkomst zal aanwezig zijn verleent credibiliteit aan dit zootje omwille van de symboliek. Als men jouw argument volgt dan zou een of ander neonazi beweging ook naar het parlement kunnen komen en zou het vallen onder de noemer vrije meningsuiting dat parlementsleden naar hen komen luisteren (omdat het "vaak heel interesant" is ?) .
Net zoals eenieder zijn mening mag verkondigen staat het eenieder vrij om daar naar te gaan luisteren. Van parlementsleden hop ik dat ze zelf beslissen om zich niet te associeren met lieden die geweld pediken, of dat nu Hesbollah is of nenazi's. Vandaar dat ik zou willen weten wie daar aanwezig zal zijn zodat ik de volgende keer in het stemhokje met meer kennis van zaken kan stemmen.
LVB
maandag, 15 december, 2008 - 13:55@Omachus @ivanhoe Ik vind dat de kiezers inderdaad het recht hebben te weten welke Belgische parlementsleden er op die conferentie aanwezig waren. Zij hebben uiteraard het volste recht om daar naartoe te gaan, maar de kiezers hebben ook het volste recht te weten wat hun vertegenwoordigers in het kader van hun mandaat allemaal uitvoeren. Daarom ben ik bijvoorbeeld ook voorstander van het publiceren van het individuele stemgedrag van elk parlementslid bij elke stemming in het parlement.
pepperjack
maandag, 15 december, 2008 - 14:00Net zoals die parlementsleden trouwens kunnen onderbouwen dat ze owv kritische redenen aanwezig waren.
Rudy
maandag, 15 december, 2008 - 16:28Zoals op http://www.esisc.org/
It is interesting to note that the decision to give this room to UIPP was submitted to the “Conference of the Presidents” which gathers all the parties represented in the Belgian Parliament. It seems that no one had an objection or ask for any precision on who will speak. That means that anyone could book a room in the Belgian Parliament without further control or that the Belgian parties think it is normal to let Hezbollah speak in the house of democracy.
----------
Dat zijn dus de fractieleiders van de partijen.
Zal even de lijts gaan zoeken.
Rudy
maandag, 15 december, 2008 - 16:32als ik het juist voor heb dan staan ze hier:
http://www.dekamer.be/kvvcr...
Het College van quaestoren staat in voor het materieel en financieel beheer van de Kamer: de gebouwen, het personeel, informatica, de uitgaven...
COLLEGE VAN QUAESTOREN
De heer Olivier MAINGAIN (MR)
De heer Luc GOUTRY (CD&V)
De heer Hendrik DAEMS (Open Vld)
De heer Guy D’HAESELEER (VB)
De heer Stefaan DE CLERCK (CD&V)
De heer Claude EERDEKENS (PS)
ivanhoe
maandag, 15 december, 2008 - 16:58@ luc, Omachus,
"Ik vind dat de kiezers inderdaad het recht hebben te weten welke Belgische parlementsleden er op die conferentie aanwezig waren. Zij hebben uiteraard het volste recht om daar naartoe te gaan, maar de kiezers hebben ook het volste recht te weten wat hun vertegenwoordigers in het kader van hun mandaat allemaal uitvoeren."
Waarom zouden kiezers dat recht hebben? Wie zegt er trouwens dat parlementsleden daar naartoe zouden gaan "in het kader van hun mandaat?" Het is toch niet omdat je naar zo'n bijeenkomst gaat dat je per definitie hun gedachtengoed deelt?
Persoonlijk zou ik heel graag eens naar een VB-kopstuk gaan luisteren bij één of andere pensenkermis in de buurt. Maar ik geef toe dat ik niet durf. Ik ben immers bang van de reactie van de Omachussen van deze wereld. Mijn komst zou door hen verklaard worden alsof ik zelf zou beslist hebben om me te associëren met lieden die geweld prediken (dixit Omachus, maar dan in een linkse logica).
Je kan dat lafheid noemen van mijnentwege, of bekrompenheid van geest van de (linkse) Omachussen.
ivanhoe
maandag, 15 december, 2008 - 17:01@ pepperjack, die parlementsleden kunnen dit idd later zo onderbouwen, net zoals kritici van de E-wave chip dat ook later kunnen doen, ergens in een hoekje op pagina 24 of op een persoonlijke blog die de mainstream dan niet haalt.
LVB
maandag, 15 december, 2008 - 17:36@ivanhoe: "Wie zegt er trouwens dat parlementsleden daar naartoe zouden gaan "in het kader van hun mandaat?" Het is toch niet omdat je naar zo'n bijeenkomst gaat dat je per definitie hun gedachtengoed deelt?"
Ik snap het verband tussen die twee vragen niet. Uit hun aanwezigheid trek ik niet de conclusie dat ze de doelstellingen van Hezbollah steunen. Maar de kiezers mogen weten dat parlementslid X, Y, of Z daar was. Tijdens de werkuren en in het gebouw waar die parlementsleden werken, waarom zou dat niet "in het kader van hun mandaat" zijn? Alles wat een verkozen politicus op politiek vlak doet, is van belang voor het mandaat dat de kiezers hem hebben toevertrouwd, en dus mag/moet dat volgens mij geweten zijn, geregistreerd en gepubliceerd worden. En als een kiezer daar bepaalde vragen bij heeft, dan kan hij altijd bijkomende uitleg vragen aan dat parlementslid: "waarom was u daar?"
Omachus
maandag, 15 december, 2008 - 18:00Ivanhoe,
er is een vergelijk tussen Hesbollah en VB en er is geen vergelijk tussen gewone burgers zoals jij en ik en aan de ander kant parlementsleden.
Ik verklaar : Hesbollah roept op tot geweld; VB is een demokratische partij die niet tot geweld oproept.
Jij en ik zijn privee-burgers die kunnen doen wat ze wllen. As jij naar Hesbollah wil gaan luisteren en daarmee je tijd verprutsen, doe maar. En als je dat doet zal Hesbollah niet van de daken schreeuwen en politiek uitbuiten dat Ivanhoe naar hen is komen luisteren (Ivanhoe who ?). Maar als parlementsleden zoiets doen dan wordt dit ongetwijfeld misbruikt door Hesbollah en zou Belgische politiek werkelijk een belabberd en naief figuur slaan en hebben anti-semieten weer punten gescoord.
Wat je commentaar betreft of ik en het VB : ik ben goed genoeg bevriend met een aantal mandatarissen van hen dat ik meermaals bij hen thuis uitgenodigd ben en vice versa. Misschien ben ik toch niet zo "bekrompen van geest" ?
ivanhoe
maandag, 15 december, 2008 - 18:01Alsof er naar die uitleg geluisterd zou worden, kijk maar naar Johan Sauwens en het St. Maartensfonds.
Hij was er en is daarom moeten opstappen, naar diens uitleg werd door niemand geluisterd.
Omachus
maandag, 15 december, 2008 - 18:02correctie :
er is Geen vergelijk tussen Hesbollah en VB
Omachus
maandag, 15 december, 2008 - 18:07Ivanhoe :
"Persoonlijk zou ik heel graag eens naar een VB-kopstuk gaan luisteren bij één of andere pensenkermis in de buurt. Maar ik geef toe dat ik niet durf. Ik ben immers bang van de reactie van de Omachussen van deze wereld. Mijn komst zou door hen verklaard worden alsof ik zelf zou beslist hebben om me te associëren met lieden die geweld prediken (dixit Omachus, maar dan in een linkse logica)."
tjonge tjonge, wat ben jij bang man van linksen. Trek je dat niet aan en ga eens luisteren. Ik heb dat al vaak gedaan.
ivanhoe
maandag, 15 december, 2008 - 18:17@ Omachus:
Nu nog zeggen dat je ook bevriend bent met enkele verstandige PVDA'ers (die bestaan mss ook wel), en ik ben volledig overtuigd.
"Maar als parlementsleden zoiets doen dan wordt dit ongetwijfeld misbruikt door Hesbollah "
Zoals het ook misbruikt zou worden door bvb. VB'ers indien een ander parlementslid zou gaan luisteren om hem onmiddellijk te betichten van terroristensteun. Ik noem zo'n gedachtengangen bekrompen (wil geen uitspraken doen over jouw persoon an sich, ik ken u niet).
En neen, ik heb geen enkele sympathie voor Hesbollah
ivanhoe
maandag, 15 december, 2008 - 18:58Ik ben niet bang van linksen, ik ben "bang" in het algemeen van wat anderen - tot op zekere hoogte - over mij denken. Dat is immers belangrijk in een maatschappij waar "reputatie" en "imago" belangrijk zijn.
savasorda2
maandag, 15 december, 2008 - 18:59http://www.nieuwsblad.be/Ar...
pepperjack
maandag, 15 december, 2008 - 19:26Djeez, Ivanhoe, hoe laag kun je vallen? Heb jij geen greinjte zelfsrespect? Als je binnen een normaal kader nog niet durft handelen owv wat een ander over je denkt (waarbij je uitgaat van een bepaald heersend wereldbeeld), als je je vernatwoordelijkheid niet durft opnemen voor je daden owv wat de goegemeente (pardon, "een" goegemeente, nog niet eens "de" goegemeente) vindt, hoe leef jij dan?
Als jij een nieuwe wagen koopt, vrees je dan dat de buren gaan babbelen enz en dat je uiteindelijk de fiscus voor verzwaard onderzoek op uw dak krijgt?
Ik vind je reactie volkomen absurd. Als je in de publieke ruimte stapt, wordt je bekeken. Als je als publieke leider in de publieke ruimte stapt, a fortiori. Er kan altijd afgewogen worden in hoeverre rechten tov elkaar doorwegen, maar dat verschilt van situatie tot situatie. Jij gaat al direct staart tussen de benen, poten in de lucht omdat je denkt dat een andere hond KAN grommen?
Komaan, dat meen je zelf niet.
EricJans
dinsdag, 16 december, 2008 - 05:00Ik vind dit tekenend voor de Francofiele entiteit 'La' Belgique: ze heeft een reputatie hoog te houden als het erom gaat ondemocratische entiteiten op te richten met bruut geweld en zonder gefundeerde argumenten: de (achteraf zo genaamde 'Belgische') omwenteling van 1830 in Brussel was er het schoolvoorbeeld van.
De wereldgemeenschap heeft deze entiteit Belgique toen laten ontstaan en moet nu dan maar de bluts met de builen erbij nemen. Vive la Hezbolgique!
Omachus
dinsdag, 16 december, 2008 - 08:28@Ivanhoe
voila : zoals voorspeld : Hesbollah - demokratie 1-0
http://www.standaard.be/Art...
Rudy
dinsdag, 16 december, 2008 - 10:05@Omachus. en de parlementariers nu maar zeggen "wir haben es nicht gewusst"... Vooral ook nog een Vera Dua waarvan de partij langs Mieke Vogels een brochure subsidieerde met negationistische en antisemitische teksten.
ivanhoe
dinsdag, 16 december, 2008 - 11:07@ Pepperjack:
Zou jij het "aangenaam" vinden als jouw aanwezigheid op een bijeenkomst van de PVDA of het AEL wijd bekend gemaakt zou worden?
Dat Hezbollah geweigerd zou worden in het parlement, daar heb ik op zich geen problemen mee. Ik vind het alleen verwerpelijk om de aanwezigheid van deze of gene te gaan gebruiken voor eigen gewin. Of dat gewin nu is "Hezbollah is goed want wij hebben steun van Belgische parlementairen," of "Kijk eens hoe slecht onze politici zijn, ze gaan zelfs luisteren naar een extreem-linkse bijeenkomst."
pepperjack
dinsdag, 16 december, 2008 - 13:49Maar Ivanhoe, als ik daar naartoe zou gaan sta ik toch in voor het feit dat ik daar naartoe ga? Wat is dat nu? heb jij mensen dan nog nooit over je horen roddelen waarbij je denkt what the f*** verzinnen die nu? Maar wat dan nog?
En hoe dan ook, wat vergelijk je ons, stervelingen met iemand met een politiek mandaat, duseen publieke functie?
Sorry, ik snap je zelfs niet.
EricJans
dinsdag, 16 december, 2008 - 15:20Schan-da-lig.
Rick
dinsdag, 16 december, 2008 - 22:38Iedereen voorbijgegaan aan het editoriaal van van Luc Van Der Kelen (waarvan de hilarische titel onlangs: "Au prison!")in HLN van vandaag?
"Terroristen in het parlement"
Voorwaar een mooi stukje van LVDK.
Binnnenkort afdankingen bij HLN???
LVB
dinsdag, 16 december, 2008 - 22:47@Rick: "iedereen voorbijgegaan aan"
http://lvb.net/item/6882
Rick
dinsdag, 16 december, 2008 - 22:50@ Rick:
En http://lvb.net/item/6882 dan, Dumbo!
De Staat
woensdag, 17 december, 2008 - 00:58Hezbolgique, mooi getekend Mijnheer Jan, alleen de wapens ontbreken nog, ik ben geen doemdenker maar pff, met een regering die gerechtsuitspraken aan zijn laarzen lapt, zal het er wel van komen.
Ik ben benieuwd voor wie u gaat kiezen volgende maand, of is het binnen tien jaar?
De Staat
woensdag, 17 december, 2008 - 02:01Een kleinigheid nog en totaal off-topic:
Ik ben helemaal niet VB en luister veel (te veel) naar de RTBF, een legende gaat daar rond:
Morel schrijft naar Vanhecke: "8/8" ,in haar mail, in een niet nader verklaarde context
interpretatie:
8: achtste letter van het alfabet: het wordt voorgelezen: abcdefg, etc en dus "H"
een tweede maal: "H"
samen: HH : en dus : "Heil Hitler"
Dit wordt voortdurend herhaald op de RTBF, in het nieuws en amusement programmas
l'union fait la force en dus verdeel en heers
Mea Culpa voor dit totaal off-topic thema
ik ben ziek van deze soort desinformatie
hoe worden vlamingen hier voorgesteld?
Bloeddorstig, barbaars?
om over fascisme maar te zwijgen
Een laffe kritiekloze en koningsdienststige pers
kent haar meesters
het moest eruit
Sorry
joe
woensdag, 17 december, 2008 - 10:06deed onze marie-rose dat systematisch of een enkele keer?
nu, 8/8 kan natuurlijk ook betekenen: laten we samen gaan fietsen. of laten we onze brillen bij mekaar steken. of onze marklin-racebanen.