Dag Koen Fillet! (2)
En dan is er ook nog de beruchte Luc Van Braekel, een rechtse VLD'er, maar niet onverstandig. Politiek heb ik geen enkel raakpunt met hem, maar wat hij schrijft is niet oninteressant. Het vergif zit 'm in de commentaren van zijn lezers. Er zitten extreem-rechtse flurken tussen, je wordt mottig als je ze leest. Maar het is goed om te weten wat er in die kringen wordt gedacht.
Koen Fillet, geïnterviewd door Staf Herten in Humo van 18 juli 2006
Reacties
dof
dinsdag, 18 juli, 2006 - 18:24"je wordt mottig als je ze leest"
Patron, doe ze nog eens vol en nen dubbele maalox voor Koen!
Nicolas Raemdonck
dinsdag, 18 juli, 2006 - 18:27Dat is wat anders, hé. Neen, dof. Ik denk niet dat jij een extreem-rechtse flurk bent.
Ik vind het wel plezant: ah ja, Luc is rechts maar hij is niet dom hoor. Alsof rechts zijn verbonden is met domheid.
LVB
dinsdag, 18 juli, 2006 - 18:33@Nicolas: Pas op, ik denk dat dof zich beledigd voelt als je hem NIET tot de "extreem-rechtse flurken" rekent...
Publius
dinsdag, 18 juli, 2006 - 19:08Het "genoegen" van het mottig worden bij het lezen van output is wederzijds. Mijn gevoel is dat de fora van lvb heel goed te doen zijn en onderbouwd zijn.
Het verschil tussen 'linkse' en 'rechtse' media (in ruime zin) is dat links overwegend een "geloof" geworden is met onaantastbare dogma's, zoals de multikul, terwijl vanuit, wat men (ten onrechte) rechtse hoek pleegt te noemen, echt een schreeuw uitgaat naar "no nonsense". Trouwens wat is rechts ? Misschien denk ik sociaal economisch relatief links of toch niet zo extreem liberaal, maar sta ik dan wel meer achter traditionelere samenlevingsverbanden en dus haaks op het multikulgelul. Hoe dan ook, de democratie moet haar werk kunnen doen en vrije meningsuiting(links en rechts) niet aan banden gelegd door een gedapo op de loer achter elke hoek. Dat is niet meer zo! Een verkeerde mail of opmerking op café en je hebt een proces aan je been. sta je op een VB lijst, je mag er donder op zeggen dat "men" je zal zoeken en broodroven.
Het is niet vanuit rechtse hoek dat men zich in bochten moet wringen door een cordon aan te leggen om het eigen gelijk in stand te houden, het is niet vanuit rechtse hoek dan men angstvallig vermijdt wat niet in hun kraam past en de splinter in andermans richting uitvergroot....
Dagelijkse actualiteit geeft op sommige punten (niet alle!) het VB overschot van gelijk, toch voldoende om ze niet voortdurend infantiel aan de schandpaal te nagelen. Die nagels dienen ooit voor de doodskist van links.
Dat moet pijn doen, zo'n vrijheid op blogs aan die linkse rakkers; Ik bezoek heel regelmatig blokwatch, vedeze, etc... en weet heel goed wat daar staat...Heel eenzijdig, afgezaagd, inspiratieloos, navelstarend... Maar de realiteit gaat aan die gasten voorbij . En maar sakkeren als meer dan 1 miljoen Vlamingen die toestanden beu zijn en dat op één van de weinige plaatsen laten voelen waar ze dat ongestraft kunnen doen...
Zie gewoon dat bochtenwerk van links rond die 0110 activiteiten. Toch niet normaal ?
Een gezond evenwicht tussen links en recht willen we, geen overheersing van één van de twee. Hoe de VLD zich voor die kar van links laat spannen is onbegrijpelijk. Dat van die smeer en die kandeleer... oud Vlaams gezegde...
Peter Fleming
dinsdag, 18 juli, 2006 - 19:12extreem-rechtse flurken LOL
allez, waar zitten ze hier?!
ivan
dinsdag, 18 juli, 2006 - 19:55Extreem-rechtsen genoeg hier. Maar flurken? En wat is extreem rechts? Extreem conservatief? Extreem liberaal? Of libertarisch?
ivan
dinsdag, 18 juli, 2006 - 19:56Hoera, een rechtse VLD'er!
Bompa
dinsdag, 18 juli, 2006 - 20:36Koen Fillet, wie is dat?
Nicolas Raemdonck
dinsdag, 18 juli, 2006 - 20:45Een radiomaker die zijn vak kent en leuke radio maakt, mijn inziens, maar politiek heb ik geen enkel raakvlak aangezien ik ook een "rechtse VLD'er" ben.
Cogito
dinsdag, 18 juli, 2006 - 22:01"wel rechts maar niet dom"... daar bedoelt Koen Filé mee dat hij nooit iets rechts had gelezen en altijd heeft geloofd - over rechts - wat hem ingelepeld werd, totdat hij rechts ging lezen dankzij het internet en tot zijn verbazing constateerde dat dat verstandig was.
"extreemrechtse flurken" daar zit ik gegarandeerd bij LOL. hij bedoelt ultraliberale flurken (zie Ivan hierboven)
Ja jongens, liberaal wordt extreemrechts genoemd door de geïndoctrineerde massa, waaronder Koen.
Blijven lezen Koen, ook https://www.brusselsjournal , http://www.libertarian.nl , http://www.meervrijheid.be , http://www.vrijspreker.nl , wwww.novacivitas.be , want ik denk dat een van de functies van internetmedia met gasten als jij duidelijk kan worden: deprogramming.
Cogito
dinsdag, 18 juli, 2006 - 22:02...editknopke???
Jöe
dinsdag, 18 juli, 2006 - 23:40Goed om lezen dat ik een geestesverwant heb.
Cogito
woensdag, 19 juli, 2006 - 00:14Ha ik wist niet dat gij ook graag een editknopke hebt Joek`n.
LVB
woensdag, 19 juli, 2006 - 00:17@Jöe: Maar bèn jij dan Koen Fillet niet????
Thomas
woensdag, 19 juli, 2006 - 01:00Die Koen moet hier dan regelmatig rondlopen, waarschijnlijk ook commentaar geven en "van de linkerkant komen". Als radioman heeft hij altijd veel te vertellen, dus lange posts.
Ik ken maar 1 koen die hier linkse lange posts plaats : koen robeys !
Het profiel klopt precies wel ?
Nicolas Raemdonck
woensdag, 19 juli, 2006 - 01:14Er zullen hier wel genoeg mensen zijn die de site lezen maar niet posten.
Laurent
woensdag, 19 juli, 2006 - 03:59'Rechts maar niet dom', is dat de nieuw versie van 'arm maar proper'?
Jöe
woensdag, 19 juli, 2006 - 08:50Come on, rechtse flurken, do the heksenjacht!
Flurk De Schurk
woensdag, 19 juli, 2006 - 08:52Wie leert lezen, leert ook dat van links naar rechts de juiste richting is
dof
woensdag, 19 juli, 2006 - 09:18Rassurez-vous madame, ce ne sont que des Flurks.
chris impens
woensdag, 19 juli, 2006 - 09:48Blijkbaar zijn, na de "Teletubbies", nu ook "De lustige Kapoentjes" op komst. Zo heetten immers de "dagbladverschijnselen" van Marc Sleen die met hun eeuwige plaaggeest "Flurk" af te rekenen hadden.
Willy
woensdag, 19 juli, 2006 - 10:37Mis allemaal. Het gaat hem hier om een proefpublicatie van een nieuwe reeks "Flurken en Smurfen". Toekomstige hoofdrollen zijn weggelegd voor allerlei fillets : fillet d'anvers, fillet pure, knor-knor-fillet, ook filletjes niet vergeten, en fulletinnetjes. Jaarlijkse verkiezing van Miss Fillet mmv Nat.Lot.
Thomas
woensdag, 19 juli, 2006 - 11:03@Laurent
nee, het is de nieuwe versie van "links maar geen loser" !
Cogito
woensdag, 19 juli, 2006 - 12:11Ik hou het erbij dat Koen Fillet de wetenschapsjongen gewoon leest wat Luc te vertellen heeft, bij zichzelf denkt, zoals de meeste mensen met een normaal gezond verstand: "dat vind ik ook." en vervolgens eigenlijk verbaasd is dat dat rechts genoemd werd. Zoals zovelen komt hij erbij uit dat je bij rechts uitkomt als je je gezond verstand gebruikt. Dat onthutst hem misschien een beetje want hij had dat niet gedacht, hij dacht dat alle linkse koek die hij altijd kritiekloos assimileerde omdat het van de zijde van zijn "nurture givers" kwam, ook juist was en zelfs normaal.
Nu ontdekt hij dat het gezonde, gewone, normale zelf denken eigenlijk verboden is in de linkse kerk.
Het Internet is een geweldig medium.
Tor
woensdag, 19 juli, 2006 - 13:26Terwijl jij uiteraard een socialist bent, Cogito, die gelukkig wel het gezond verstand heeft om zich hier niet te uiten, om zo je schizofreen spelletje voort te zetten. Ofte, het heeft geen zin om theorieën te staven met paranormale bedenkingen of gratuite veronderstellingen teneinde gelijkgestemden tot een gezapig knikken te overtuigen, die deel uitmaken van een wereld, de 'rechtse kerk', waar een geloof in irrationele veronderstellingen legio geworden zijn.
Extreemrechtse commentaren, quoi ? http://lvb.net/item/3092#23182
LVB
woensdag, 19 juli, 2006 - 13:32@Tor: wat http://lvb.net/item/3092#23182 betreft, ik had toevallig wél begrepen dat dat sarcasme was waarmee de heer Steerse de draak wou steken met sommige andere commentatoren.
Cogito
woensdag, 19 juli, 2006 - 13:38Ik zou niet reageren op Tor moest hij niet in de waan verkeren dat er een "rechtse kerk" zou bestaan. Zulke mensen moeten onderzoeken waarom Links een Kerk wordt genoemd. Dan zal hij de essentiele verschillen ontdekken en begrijpen dat je van rechts dan wel kan denken en zeggen wat je wil, maar niet dat het een "kerk" zou zijn, itt. de linkerzijde.
Nicolas Raemdonck
woensdag, 19 juli, 2006 - 15:18Haha, Tor heeft zo te zien nooit het verschil geleerd tussen sarcasme en werkelijkheid. Waarschijnlijk heeft hij al een klacht ingediend bij het CGKR om dit sarcasme onmiddellijk te vervolgen.
Tor
woensdag, 19 juli, 2006 - 16:16Precies hetzelfde sarcasme als RvhG's "Weg met Amerika". Twee maten en gewichten ? Klopten jullie toen niet op de verguisde CGKR-deur ?
LVB
woensdag, 19 juli, 2006 - 16:23@Tor: Neen, niet "precies hetzelfde" sarcasme als Raymond van het Groenewoud. Zijn song "weg met Amerika" was immers niet gericht tegen het anti-americanisme. Het sarcasme van Steerse, zoals ik het begreep, was wel gericht tegen anti-allochtonen uitlatingen.
En neen, ik heb toen geen klacht ingediend bij het CGKR. Ik vond dat Groenewoud juridisch wel degelijk het recht had om dat te zingen. Maar ik was het totaal oneens met hem.
Ik richtte mij toen wel tegen de twee-maten-twee-gewichten mentaliteit als het om "racisme" gaat.
Tor
woensdag, 19 juli, 2006 - 17:00Ik moet toegeven dat ik het sarcasme in de reactie van Steerse nooit zal begijpen, en nooit wil begrijpen.
Ik weet dat jij geen klacht indiende bij het CGKR, Luc, andere figuren ( Coveliers ) deden dat wel, maar ik verwees naar de reacties dat het lied "Weg met Amerika" hier veroorzaakte, weinigen konden het vermeende sarcasme van meneer Raymond smaken.
Het feit tegen wat precies een sarcastische tekst is gericht, zou eigenlijks niets mogen uitmaken ( al denken sommige instanties daar anders over ), volgens mij gaat het daarom om 'precies hetzelfde' sarcasme, omdat sarcasme tenslotte niet meer dan een stijlfiguur is.
Nicolas Raemdonck
woensdag, 19 juli, 2006 - 17:19Het was geen sarcasme van Raymond. Het was gemeend. Steerse zat in zijn tekst op dezelfde golflengte als Tor maar kleedde dat in met een sarcastisch tekstje waarin hij de draak stak met een aantal van de andere posters.
Steerse beschouwt migranten niet als minderwaardig (hoop ik toch) maar hij wilde dus de andere belachelijk maken.
RVHGW meende daarentegen wel duidelijk wat hij schreef. Zijn volste recht en hij mag daar verder in gaan tot het einde der tijden maar dan mag Luc daar wel kritiek op hebben, wat je erkent. Maar Rvhgw wilde niet met zijn zogezegde sarcastische tekst aantonen dat de USA goed was.
dof
woensdag, 19 juli, 2006 - 17:20"weinigen konden het vermeende sarcasme van meneer Raymond smaken."
Inderdaad, net zoals ook weinigen het sarcasme in het makakkenlied konden smaken.
Wat is nu het punt dat je wil maken?
thomas
woensdag, 19 juli, 2006 - 17:26steerse denkt er net hetzelfde over als tor, dat ziet toch het kleinste kind. zijn reactie is typisch puberaal humo-sarcasme (rechts = hitler).
Tor
woensdag, 19 juli, 2006 - 17:53Laten we stellen dat een bepaald niveau van sarcasme me compleet ontgaat, dof, en gelukkig maar. Er moeten geen punten gemaakt.
De figuur Steerse ken ik niet, of er al dan niet een link is tussen z'n politieke overtuiging en de sarcastische tekst, weet ik niet. Ik dacht dus dat ie het wel degelijk meende, dat het dus niet om sarcasme ging, misschien net iets te lang op de weblog van Jurgen Verstrepen gesurft die dag. Alles went.
RvhG's tekst was inderdaad deels gemeend, al werd in de 'open brief' later heel wat verduidelijkt ivm het directe, agressieve taalgebruik ( een persiflage op de agressieve Amerikaanse hip hop ).
Koen Robeys
woensdag, 19 juli, 2006 - 18:05@ Thomas: ik moet je een gunst vragen. Hier zijn de url's van een paar
teksten die ik tamelijk recent op het internet heb gezegd. Kan je me een
kleine dienst bewijzen en me vertellen welke de meest linkse was?
Dank u!
koen
http://speelsmaarserieus.bl...
http://speelsmaarserieus.bl...
http://speelsmaarserieus.bl...
http://speelsmaarserieus.bl...
http://speelsmaarserieus.bl...
http://speelsmaarserieus.bl...
http://speelsmaarserieus.bl...
Uim, om het niet te zwaar te maken heb ik de helft van mijn voorbeelden er
weer uitgegooid: er zijn er dus nog van dezelfde strekking. Je hoeft het
ook niet allemaal te lezen, hoor, als ik alleen verneem welke posts de
meest linkse *indruk* maken, weet ik genoeg...
Nicolas Raemdonck
woensdag, 19 juli, 2006 - 18:12Als het een troost kan zijn Koen Robeys, ik wilde nog op Thomas post een reactie posten om te stellen dat je rechts was.
De humo mag dan wel de zielige visie hebben om rechts met Hitler te vereenzelvigen, sommigen hebben de neiging om iedereen die niet op het Blok of het Belang stemt als links te beschouwen. En dat is dus kwats.
Koen Robeys
woensdag, 19 juli, 2006 - 18:30Ah, wel... ik heb hier al wel minder zielige argumenten gepost om te zeggen dat Hitler (zoals, laten we lkaar nu eens als volwassen mensen berustend aankijken, vanzelf spreekt) rechts was. Maar ik besef dat het niet zo goed klinkt in de huidige tijdsgeest - laten we het er maar op houden dat ik mijn recht op vrije meningsuiting uitoefen...
(En ik *blijf* rechts, natuurlijk, maar niet het soort rechts dat Hitler was :-)
Thos
woensdag, 19 juli, 2006 - 19:31Ik stel vast dat Fillet verzuurd en onverdraagzaam is geworden. Maar ja, zoals het eeuwenoude adagio gaat: "Wessen Brot ich esse, dessen Lied ich singe". In die zin is Fillet dus vooral bezig om via lippendienst zijn positie in de linkse machinerie die pers & media geworden zijn te behouden. Je zou het kunnen zien als leenhulde brengen.
En waarom noemt hij LVB "berucht"?
Paul Belien
woensdag, 19 juli, 2006 - 19:36Fillet? Dat is die linkse flurk die verklaarde dat het hem spijt dat hij Annemans niet onder een trein heeft geduwd toen hij daar de kans toe had.
Zou hij voor die verklaring ondervraagd zijn door de politie? Of worden alleen rechtse flurken door het regime lastiggevallen?
Eric Jans
woensdag, 19 juli, 2006 - 20:18@ Paul Beliën:
Fillet weet zich goed te verkopen als de el sympatico met zijn pseudo-jongensachtige stoutmoedigheid en zijn laatstebankzittersgrapjes.
Maar kennelijk wil hij hogerop binnen de Belgicistisch pseudo-progressieve BRT-dictatuur en moet hij zich een beetje bewijzen. En kijk: in het gelijkgezinde minderheidsblaadje Humo weet hij zich als kandidaat onverdachte Belgicist/progressist te profileren.
'Wij' dienen voor dat soort Belgicistisch collaborateursgespuis (gatlikkers van het Hof, Belgicist en prrrrrrrrrroooooogrrrrreeeesssief... dát is toch altijd weer 'toevallig' het enig-juiste BRT-profieltje, hè Koentje met het moedersmooiste-stemmetje?) enkel om zich eens ferm op af te duwen.
Ik word er namelijk ook niet goed van hoe vakkundig, hoe 'toevallig' en hoe poeslief al wat Vlaams is of heet te zijn bij ons Loentje tussen de mazen van het net valt.
BRT... ik braak op u en uw smerige Belgicistische propagandisten die er enkel toe dienen Vlaanderen te ontnemen waar het recht op heeft: zelbestuur!
Maar niet lang meer.
Cogito
woensdag, 19 juli, 2006 - 20:27Mag ik meebraken? Het antisemitisme van de VRT de laatste dagen herinnert me aan het virtuele jaartal dat Beliën op 2006 kleefde: 1934.
Maar Jongens en Wetenschap vond ik wel geinig.
Jöe
woensdag, 19 juli, 2006 - 20:34Zelfs al wordt er hier over katten, muizen, duiven of Tom Boonen gediscussieerd, Eric Jans vindt dit altijd een gepaste gelegenheid om op Belgicisten en het Hof te schelden. Blijven volhouden, Eric!!!
Nicolas Raemdonck
woensdag, 19 juli, 2006 - 20:50Joë: volgens Tor is Eric Jans Koen Fillet die undercover ons leven wat aangenamer tracht te maken met zijn sarcasme.
Jöe
woensdag, 19 juli, 2006 - 21:00Nicolas: Had ik het niet gedacht dat ook Fillet een duistere Dr. Hyde in zich heeft! Maar die laatste was dan toch niet de runner-up in De Slimste Mens...
Eric Jans
woensdag, 19 juli, 2006 - 21:02Wel... nu je het zegt, Jöe... zó is het. Maar jammer voor jou: het ligt niet aan mijn verzuring. Ik kan het ook niet helpen dat BRT-ers nog nooit een goed woord overhadden voor een Vlaamse Leeuw naast een wielerparcours.
Voor de katten, de muizen en de duiven verwijs ik naar Reinard De Vos.
+ 12 miljard transfers... kom jij nou doen alsof het daar bij den BRT niét over zou gaan? Alsof dat niét stlzwijgendin de achtergrond zou meespelen? Iemand die daarover mekkert is alvast NIET welkom in de BRT-rangen. Zoveel is zeker.
Kom ons nou niet voor onnozel verkopen, hé Jöe. Daarvoor kan je beter terecht bij den BRT.
Overigens: ja... jongens en wetenschap was een leuke format en Fillet heeft dat goed aan elkaar gepraat. Méér moet dat niet zijn.
Echter: HIJ maakt er méér van, niet ik, hé Jöe.
Maar ja... als iemand zich verdedigt heet hij algauw 'uiterst rechts' bij jou én bij de BRT: Israël, Eric Jans, maakt niet uit... noem maar op...
Alleen noem IK dat daarom nog geen argument. Een echte democratie functioneert met échte argumenten, Jöe.
Niet zo België en haar BRT-adepten.
Eric Jans
woensdag, 19 juli, 2006 - 21:08@ Nicolas:
Ik ben sprakeloos... hoe ben je dáár achter gekomen?!
IK BEN SPRAKELOOS!!!
Eric Jans
woensdag, 19 juli, 2006 - 21:19@ Jöe: voor duistere Dr Hydes verwijs ik je door naar de irreguliere loges die BRT besturen volgens de principes van de Franse revolutie (in 't Frans liefst) met de methodes van Louis XIV... daar ben ik geen lid van mogen worden.
Maar een beetje presenteren is toch ook al mooi, vind je niet?
Leo Norekens
donderdag, 20 juli, 2006 - 10:27Rechts *MAAR* (!!)..."niet onverstandig", en ..."wat hij schrijft is niet oninteressant".
Die dubbele negaties zijn best vermakelijk, al zou een beetje meer enthousiasme niet onredelijk zijn. (Gooi het eruit Fillet. Hou U vooral niet in.)
Ondertussen blijf ik mij afvragen wie de extreemrechtse flurken hier wel zijn. De zeldzame keren dat ik mij op één van de bekende politieke discussiefora waag, tref ik ze in elk geval in grotere getale aan.