Racisme bestaat niet in België
Ik hoor mensen in België vaak klagen dat het zo moeilijk is om werk te vinden, maar daar heb ik zelf niks van ondervonden. Ik vrees zelfs dat het merendeel van de mensen die niet aan een job raken gewoon niet bereid is om er moeite voor te doen. Al je in het leven iets wil bereiken, staat er je maar één ding te doen: hard werken en doorzetten, en dan lukt het meestal wel. (...) Ik heb nooit één seconde het gevoel gehad dat men mij niet aanvaardde. Ik deed vanaf het begin mijn best om Nederlands te praten, iedereen met wie ik in contact kwam, apprecieerde dat.
Als mensen in Brazilië mij vragen of België een gastvrij en tolerant land is, kan ik alleen maar antwoorden: "Absoluut. Er bestaat geen racisme in België". Ik weet natuurlijk wel dat één op de vier Vlamingen voor het Vlaams Belang stemt en dat daar waarschijnlijk enkele racisten tussenzitten, maar ik ben ze nog nooit tegengekomen. (...)
[Nederlands is] héél moeilijk. Vooral het onderscheid tussen mannelijke, vrouwelijke en onzijdige woorden in het Nederlands is bijzonder ingewikkeld: eigenlijk moet je de hele woordenschat met het juiste lidwoord vanbuiten leren, anders blijf je fouten maken. (...) Eigenlijk vind ik het Nederlands één van de lelijkste talen die ik ken, nog lelijker dan het Duits. Alleen het Arabisch en Turks zijn in mijn ogen nog erger.
Fernanda de Oliveira Andrade, de zwarte Braziliaanse vrouw van bokser Freddy De Kerpel, geïnterviewd door Diederik Van den Abeele in Humo, 11 december 2007
Reacties
Rick
woensdag, 12 december, 2007 - 13:06En ik ben allergisch voor portugees: precies alsof ze een snotvalling hebben als ze praten. En de manier waarop ze het uitspreken in zuid-amerika, zo lelijk!
Tordesillas was er beter nooit gekomen.
traveller
woensdag, 12 december, 2007 - 13:35Excuseer me, maar het braziliaans portugees is een magnifieke zangerige taal, het is de samba van de talen.
dendof
woensdag, 12 december, 2007 - 13:57"eigenlijk moet je de hele woordenschat met het juiste lidwoord vanbuiten leren, anders blijf je fouten maken"
Zo erg is het nu ook weer niet.
Zie ook
http://nl.wikipedia.org/wik...(taalkunde)
Leo Norekens
woensdag, 12 december, 2007 - 14:17@Dendof: Onder jouw link staan enkele "richtlijnen" i.v.m. de geslachten in het Nederlands.
Bij de onzijdige woorden treffen we :
a. de verkleinwoorden
b. werkwoordstammen met voorvoegsels be-, ge- en ont-
c. namen van bedrijven
d. namen van geografische entiteiten
Daarin dus geen plaats voor woorden als *het* boek, *het* aanrecht, *het* lood, *het* gras... En uiteraard ligt net daar *het* kalf gebonden...
Zo makkelijk is het dus niet, bevestigt ook mijn Boliviaanse poetsman Jaime.
dendof
woensdag, 12 december, 2007 - 14:28@Leo
Ik denk dat alle metalen onzijdig zijn. Wel plaats dus.
Benny Marcelo
woensdag, 12 december, 2007 - 14:36Het is volgens mij niet belangrijk wat ze van onze taal vind, al heeft ze daar ongelijk in.
Veel belangrijker is dat ze onze taal geleerd heeft en zich niet wentelt in het slachtofferrolletje van rascisme.
Nu is het natuurlijk ook zo dat als je weet wie haar wederhelft is, je wel twee keer zult nadenken alvorens ze te discrimineren :-)
Leo Norekens
woensdag, 12 december, 2007 - 14:46@Dendof: Je hebt gelijk met die regel, maar ik verwees naar de erg beperkte richtlijnen in die Wiki-link.
Cogito
woensdag, 12 december, 2007 - 15:42Ik denk dat zeer weinig vreemdelingen "discriminatie" ervaren in Belgie.
Enkel diegenen, wiens naam in zulk verband niet genoemd mag worden, die zich overal ter wereld gediscrimineerd voelen, behalve waar ze de baas zijn, zullen hierover klagen, zoals ze overal ter wereld klagen, waar ze geen baas zijn.
Vanwege dat globale kenmerk dienen zij de hand in eigen boezem te steken.
traveller
woensdag, 12 december, 2007 - 15:51@ Cogito
Ze worden ook gediscrimineerd waar ze de baas zijn, door hun eigen leiders, stamhoofden, grootvaders en geldmagnaten.
Typerend is het woord "TAL", wat betekent "kom hier", altijd vergezeld van een handgebaar met de hand, palm naar beneden en de vingers bewegen continu van voor naar achter. Ik heb verschillende keer vertaald in het gezicht van de spreker: "kruip naar hier slaaf(crawl to me slave)". Ze begrepen het zogezegd niet maar hun mensen wel.
Erwin
woensdag, 12 december, 2007 - 16:14Wat financiën betreft denk ik dat Vlaanderen het meest solidaire volksverband is ter wereld. Geen enkel volk draagt per hoofd zoveel af voor anderen, zij het binnen of buiten hun leefruimte.
Net daarom is het treffend te moeten vaststellen dat datzelfde volkje zijn ziel hult in de lijnwaad van de strengste antiracismewetten ter wereld.
Dit alles stemt mijns inziens tot dringende reflectie om na te gaan hoe en waarom deze extreem linkse maatregelen zijn nedergedaald op de hoofden van deze extreem solidaire mensen.
Ik denk dat ik open deuren intrap als ik verkondig dat achter deze drakonische wetten een politiek ideologische agenda schuilgaat.
De uitspraak van de echtgenote van De Kerpel zijn mijns inziens een teken aan de wand van hoe het net deze politieke anti-oppositiewetgeving is die van onze solidaire gemeenschap op internationaal niveau een racistische risee maakt.
Voer een algmene snelheidsbeperking in tot 15 km/h en gans de wereld zal denken dat wij snelheidsduivels zijn.
Bart De Meulenaer
woensdag, 12 december, 2007 - 23:15Ik sta recht en geef Benny Marcelo een staande ovatie. Die Braziliaanse mevrouw, krijgt trouwens ook een ovatie.
@Traveller (nu weer zittend) welke taal is TAL?
En tenslotte nog dit: een volk dat gemiddeld meer vreemde talen spreekt per kop dan welk ander europees volk, KAN niet racistisch zijn. Het wordt ons ingepeperd dat wij racistisch zouden zijn. En een geheel volk in te peperen dat het een gebrek heeft, is...... racistisch. Zeker als de verborgen agenda erin bestaat om het ontluikende zelfbewustzijn van dat volk te fnuiken.
Het is zo een beetje als in reactie tegen de eerste emanciperende vrouwen zeggen: vrouwen zijn alleen goed voor de keuken en voor het ..... .
Ik wil nog benadrukken dat ik hier NIET heb beweerd dat vrouwen alleen goed zouden zijn voor de keuken en het......
Rick
woensdag, 12 december, 2007 - 23:20Bart, we hebben het onderhand wel begrepen: je hebt misschien wel en misschien niet beweerd dat vrouwen goed zijn voor de keuken.
(modewoord op deze blog: Quod Non?)
Je staat te veel recht, én je zit te veel...
traveller
woensdag, 12 december, 2007 - 23:45@ BDM
Sorry, dat had ik wel mogen zeggen, het is arabisch en kan ook als THAL geschreven worden.
Benny Marcelo
donderdag, 13 december, 2007 - 06:55Mee eens Bart, ook effe rechtstaan en terug gaan zitten, de bewering dat de vlaming rascistisch zou zijn dient enkel om het bestaansrecht van het peperdure CGKR te verantwoorden.
Dat zit daar vol pseudo-intelectuelen die op de koop toe te lui zijn om te werken. Hun opperhoofd in de eerste plaats.
Als ze hier morgen professionele heksenjagers aanstellen, dan zal Vlaanderen vol heksen zitten. In het verleden is zelfs al bewezen dat zoiets opgaat.
Willy
donderdag, 13 december, 2007 - 14:13Fernanda heeft volgens mij gelijk. Maar als "het" zegt dat wij racistisch zijn, dan moeten we dat voor waar aannemen. Het cgkr is immers een overheidsorgaan, en dus is het lidwoord juist.
In mijn studententijd hadden we het dikwijls over een persoon die we "het" noemden. "Het zegt dit", of "Het doet dat", ter verduidelijking vervolledigd met "Het, onnozel onderwerp". Blijft dat hedendaags niet geldig ? "Het" zegt weeral "neen", "het" heeft weerom een ingezonden tekst gepleegd, enz. Ja toch ?
EricJans
vrijdag, 14 december, 2007 - 00:15Het Nederlands is geen taal voor salsa en samba. Daar kun je alleen maar begrip voor hebben. Zjef Vanuytsel heeft echter weer eens een plaat gamaakt... tjongejonge... mooi dat dat is!
Bedankt, Zjef. Bedankt!
joe
vrijdag, 14 december, 2007 - 08:04"Bedankt, Zjef. Bedankt!"
Ja, maar nog een grotere bedankt aan Page, Plant, Paul Jones and kleine Bonham. Ben er nog altijd niet goed van.
claudiana
maandag, 19 mei, 2008 - 19:54so what?
im am from brasil...
and?
WiltEenBeterBelgië
maandag, 15 februari, 2010 - 03:03Da braziliaans mens is niet goed wijs, er is racisme in belgie en teveel, het kan niet genoeg gezegd worden.
Ik ken mensen die genoeg hun best doen maar die gewoon pech hebben met mensen die hun niet kunnen uitstaan en teveel macht hebben om hun niet door te laten gaan naar het punt waar ze naar streven, bij deze bedank ik mijn mede belgen dat ik zo trots mag zijn op zo'n goed land als dit waar we zo verheerlijkt racistisch verder mogen doen... waar we zelf onze theorietjes mogen verzinnen over andere en bevuilen met racistische gedachtes en mogen verder verspreiden en doorgeven aan andere die naar ons opkijken... dus niet... -_- hoe goed kan dit zijn op lang termijn voor belgie? kunnen we ooit super prestaties bereiken met ons land als we zo verder gaan met dit soort bekrompe gedachtes? zullen we ooit zo trots kunnen worden op een klein landje zoals ons land, België? kunnen we ook zo trots worden zoals die noorderburen dat kunnen over hun prestaties? de vraag is of wij met z'n allen al deze buitenlanders volledig kunnen benutten om belgie een superieur(der) land te maken waar we trots op kunnen worden op ONZE buitenlanders die belgie terug aan de top kan brengen? belgie heeft de kans dit te doen, u heeft dit gelezen en U moet met gezond verstand de kans pakken om dit te veranderen. Stop de obsessie met kleingeestig gedoe en werk mee aan een beter belgie! :)
Slade
zondag, 7 maart, 2010 - 18:47Ik kan nog begrijpen dat je Arabisch een lelijke taal vindt, maar het Turks? Kom op! Arabisch heeft ongeveer dezelfde klanken als het Nederlands met die harde 'g' bijvoorbeeld. Voor een buitenlander is er echt geen verschil tussen Arabisch/Hebreeuws en het Nederlands. Harde en vooral storende klanken. Het Turks is daarentegen naast het Frans en Italiaans de meest gebruikte taal voor opera bijvoorbeeld. Dat zegt wel iets over een taal...
Rotterdammmmmmmmmmmmmmmm
woensdag, 9 juni, 2010 - 14:28Jij bent duidelijk gebrainwashed.
Belgie zit vol rascisten. Ik zeg niet dat ze allemaal zo zijn, maar zeker 60% van de belgische volk. Ikzelf ben geboren in Rotterdam. Ik woon nu in Sint-Niklaas. En het lijkt soms net een hel hoe je hier wordt aangekeken of beoordeeld. Het is voor een buitenlander moeilijk om aan een appartement of aan werk te komen. Jij vind arabisch en turks lelijk klinken. Jou portugees klinkt ook niet echt als 1 van de mooiste. Het lijkt precies alsof je persend aan het schijten bent als je braziliaan spreekt
Benny Marcelo
woensdag, 9 juni, 2010 - 14:31Als je vind dat het hier vol rascisten zit, bol het gerust af.
mike
zondag, 4 juli, 2010 - 17:07'de' belgische volk, raScisten, geboren in rotterdam en nog steeds nederlands praten als een verdwaalde berberse schoenpoetser... Blijf maar lullen over racisme stommeling, met jouw mentaliteit zul je nooit ergens aan de bak geraken. voor eeuwig en altijd tegen allah lopen klagen en zagen, meer is er hier voor jou niet weggelegd.
Gunther
dinsdag, 29 maart, 2011 - 23:28Tja..
ik stel voor gewoon eens te solliciteren voor 10 functies met een arabische naam en dan voor dezelfde functies met een Vlaamse naam.
Doe hetzelfde bij immo kantoren
en kom dan hier vertellen dat het imaginair is van de allochtoon om zich gediscrimineerd te voelen.
Gunther
dinsdag, 29 maart, 2011 - 23:28Tja..
ik stel voor gewoon eens te solliciteren voor 10 functies met een arabische naam en dan voor dezelfde functies met een Vlaamse naam.
Doe hetzelfde bij immo kantoren
en kom dan hier vertellen dat het imaginair is van de allochtoon om zich gediscrimineerd te voelen.
thinker
woensdag, 30 maart, 2011 - 00:18ik stel je voor om es 20 mensen aan te nemen in je bedrijf... 10 met een arabische naam en 10 met een vlaamse naam... en kom dan nog es oude posts oprakelen
OutlawMike
woensdag, 30 maart, 2011 - 12:11Ga als Kopt eens soliciteren voor een jobke bij de Egyptische overheid. Of probeer als christen in Pakistan eens grond te kopen om een kerk op te bouwen.
De dubbele standaard van personen als 'Gunther' is ijzingwekkend. Hoe ouder ik word, hoe meer ik ervan overtuigd raak dat linksen mentaal gestoord zijn.
En ik meen dat heel, heel, heel serieus. Er is iets aan de hand met die mensen. Ik ben ernstig.
jvn1k
woensdag, 30 maart, 2011 - 15:52beschrijf dat dubbele gedeelte van Gunther's standaard eens, Mike. Ik kan even niet volgen
OutlawMike
woensdag, 30 maart, 2011 - 22:03Ga erbij zitten Joe. Het is heel simpel. De dubbele standaard die Gunther hanteert blijkt daaruit dat die jongen niet kan slapen van Mehmet en Mustafa die gediscrimineerd worden op de arbeidsmarkt terwijl IN ALLE MOSLIMLANDEN andersgelovigen niet alleen op de arbeidsmarkt, maar ook op alle socio-economische, persoonlijke, religieuze en culturele domeinen gediscrimineerd worden.
Meneer Gunther is zo iemand die het heel erg vindt dat die halfbakken moslimbekeerlingen die bij de HEMA werkte haar job kwijtraakt maar die er geen been in ziet dat de Egyptische overheid onder het voorwendsel van varkensgriep alle Egyptische varkens doodt, daarbij honderdduizenden christenen tot de bedelstaf veroordelend.
Meneer Gunther is zo iemand die met verontwaardiging kijkt naar een YouTube filmpje waarop een Israelische soldaat te zien is die rond een geblinddoekt Paleostijns wijf danst, maar die het geen reet kan schelen dat een andere Paleostijn een gezin van vijf orthodoxe joden op beestachtige wijze afmaakt, inclusief een drie maanden oude baby die quasi onthoofd werd.
Dat is Gunthers dubbele standaard Joe. Moet ik er nog een tekeningske bij maken?
jvn1k
donderdag, 31 maart, 2011 - 05:55Mikey, toch maar dat tekeningetje hoor. Vooral voor jezelf. Ik denk dat je jezelf voor niets de zenuwen op het lijf jaagt.
luk Vanhauwaert
vrijdag, 1 april, 2011 - 08:07Gunther , verschiet gij daar van? Ik kan me nog herrinnerren dat in onze straat de eerste bruingekleurde gastarbeider met zijn familie kwam wonen. Die mensen werden door de ganse buurt warm en hertelijk ontvangen.
Matrassen, meubelen kleren en alles wat ze maar konden gebruiken en nodig hadden werd aangesleept. Ze werden geholpen waar maar kon.
Toen er meer kwamen en van die komenden er meer dan gemiddeld in het nest waarin ze goed werden verzorgd begonnen te schijten, ze onze volksgastvrijheid begonnen te exploiteren en misbruiken, draaide de opnie geleidelijk, zeer geleidelijk langzaam om.
En dat verhaal is niet alleen geldend voor onze gekleurde gastvolken maar ook voor de blank (Poolse gasten bvb) hebben onze oorspronkelijke goedwilligheidt verloren.
Als de gasten die hier komen werken zich goed gedragen dan heeft de Vlaming geen enkel probleem met een anderstalige of andersgekleurde medemens.
De Poolse achtergebleven AK soldaten na de oorlog, werkers in de limburgse mijnen werden zeer gerespekteerde medeburgers, evenzo de solidarnoc vluchtelingen en ook de van hun joodse werkgevers vluchtende en liefdevol ontvangen Poolse Poetsmeisjes kregen alle krediet.
Het schuim van de Poolse straat komt nu echter ook weer voor die goeden de boel grondig verpesten.
Wees een beetje redelijk en open je ogen.Je moet de kar niet achter da wagen zetten en oorzaak en gevolg niet verwisselen.
Gunther Beerens
maandag, 20 juni, 2011 - 03:08Na de laatste ontwikkelingen...nog steeds overtuigd dat "racisme niet bestaat in Belgie"
En OutlawMike,
Bedankt om eerlijk te zijn en te bevestigen dat we geen haar beter dan wat er in Egypte en weet ik veel wat je nog allemaal oprakelt om ons gedrag hier goed te praten.
Gunther Beerens
maandag, 20 juni, 2011 - 03:14Bah..
telkens ik Vlamingen alle slechtheid uit de wereld zie aanhalen om de eigen slechtheid goed te praten word ik misselijk...
Gelukkig pleiten zo'n mensen tegen eigen winkel met dat gedrag. Buiten het vriendencafeetje waar men een applausje krijgt voor zo'n onzin, heeft zo iets geen vat en wekt het enkel meer polarisatie op in deze maatschappij...
Men ontbreekt alle vermogen op een rationele wijze een probleem aan te pakken. Elke poging hiertoe is "links" en automatisch hypocriet "tegenover de mensheid". Arm Vlaanderen...
We staan ver...heel ver van echte oplossingen.
traveller
maandag, 20 juni, 2011 - 08:02@ Gunther Beerens
Vertel het ons eens, waar wordt het beter gedaan, waar zijn de goede oplossingen gebruikt voor dat probleem?
Gunther Beerens
maandag, 20 juni, 2011 - 13:41Ik ben zo niet bezig met naar andere landen te kijken eerlijk gezegd. Wat ik wel zie is dat het bij ons niet goed gaat. Een ander zijn oplossing, al zijn er voor elk probleem wel talrijke oplossingen die her en der zullen hebben gewerkt (en andere weer niet), werkt daarom niet perse voor ons.Het zou een onoverzichtelijke zooi worden om voor elk probleem een ander land te vinden waar het probleem groter/kleiner is en voor elke oplossing een ander land te zoeken waar die oplossing niet of wel heeft gewerkt.
In eigen boezem kijken is bvb al een start...er niet vanuit gaan dat wij geen fouten begaan of in mindere mate. En zolang we onze eigen fouten niet oplossen, onszelf niet blind staren op een ander zijn fouten. En opnieuw, vooraleer je speculaties op hol slaan, bedoel ik zeker niet dat illegaliteiten niet moeten aangepakt worden. Die moeten veel harder worden aangepakt zodat het volk er niet telkens de dupe van moet worden en minder clevere groepen mensen elkaar met de vinger wijzen. Een belangrijk deel van ons probleem ligt simpelweg bij een compleet falen van justitie.
Ons volk ophitsen met polariserende onzin zal ons zeker niet vooruit helpen.
Gunther Beerens
maandag, 20 juni, 2011 - 13:44Het artikel dat start met "Ik hoor mensen in België vaak klagen dat het zo moeilijk is om werk te vinden, maar daar heb ik zelf niks van ondervonden. Ik vrees zelfs dat het merendeel van de mensen die niet aan een job raken gewoon niet bereid is om er moeite voor te doen." is een mooi voorbeeld van het blind zijn voor de problemen simpelweg omdat het voor eigen persoon goed gaat (en dit werkt in alle richtingen!)...Als we zien hoe grote bedrijven systematisch allochtone werknemers en zelfs vrouwen hebben geweigerd en nog weigeren (bega aub WEER niet dezelfde fout door te ontkennen), dan mag je overtuigd zijn dat kleinere bedrijven dat ook doen en zelfs op een minder gecontroleerde wijze.
HugoM
dinsdag, 21 juni, 2011 - 01:07@G Beerens "telkens ik Vlamingen alle slechtheid uit de wereld zie aanhalen om de eigen slechtheid goed te praten word ik misselijk..."
Als je misselijk wordt is dat jouw probleem. Hier moet gewoon het wederkerigheidsprincipe gelden. Het is een onloochenbaar feit dat in de landen van de islam de discriminatie in de (grond)wet en in de praktijk ingebakken zit. Zelfs in Maleisië met zijn 52% islamieten is dat zo. De islam is er de "leitkultur". In Turkije en nu in Egypte worden Christenen vermoord of op zijn minst weggepest om hun godsdienst. Daar word ik dan weer misselijk van. Maar tja, het is hun eigen land en ze doen maar.
Het wederkerigheidsprincipe zou dus moeten gelden, maar in het Westen is men uiteraard wat beschaafder, dus wordt er niet gemoord. Er worden zelfs geen mosketen in brand gestoken. Is dat niet fantastisch? De achterlijke woestijnsecte wordt in België zelfs betaald om zijn zgn. "godsdienst" te kunnen praktiseren, en nog is het niet goed.
Telkens ik af en toe in België terugkeer zie ik meer en meer van die mottige hoofddoeken, en dat stoort mij. Van mijn part mag je dat "racistisch" noemen, maar dat is dan maar zo. Ik ben tenslotte nog in mijn eigen land en ik moei me ook niet met het veel erger "racisme" in hun landen.
Als het over bedrijven gaat, wel die hebben klanten. Soms ben ik zo'n klant en ik moet geen moslims. Dat mag, omdat ik _betaal_. Dat kan je erg vinden, maar dan is dat jouw probleem, niet het mijne.
Gunther Beerens
dinsdag, 21 juni, 2011 - 02:26HugoM,
Bedankt voor uw eerlijkheid en het duidelijke bewijs van de mentaliteitsstoornissen bij sommige Vlamingen.
Ik neem als Vlaming afstand van uw repliek.
We hebben een groot deel van onze huidige wetenschap en cultuur te danken aan de Arabische gouden periode. Zij hebben, in tegenstelling tot onze kerkelijke en anti wetenschappelijke instellingen, de verkregen kennis van vorige volkeren en culturen WEL volgens waarde ingeschat en verder ontwikkeld.
Enkel kortzichtigen zien niet in dat onze westerse bemoeienissen al een eeuw lang tot vele problemen in die wereld hebben geleid. Niemand lijkt wakker te liggen van de honderdduizenden slachtoffers van onze "vredesmacht"....
Het evenwicht zal onherroepelijk worden hersteld en polariserende onzin zal hiertegen niets baten.
OutlawMike
dinsdag, 21 juni, 2011 - 08:31Gunther Beerens, als jij erin zou slagen je hoofd uit je anus te trekken zou dat een plop geven die gasknal van Ghislengien zou doen verbleken. Elke godverdomde dag worden er christenen en mensen van een andere geloofsbelijdenis bij tientallen zoniet honderden vermoord in moslimlanden of op zijn best op gruwelijke wijze gediscrimineerd. De islam is een kanker die het best zou uitgeroeid worden. Voor het een kopje kleiner maken van 1,3 miljard smoslims ben ik veel te beschaafd, maar als de gok van het westen in Irak, Afghanistan, Libie etc faalt zal het gezond denkend deel der wereldbevolking toch eens moeten denken aan een globale quarantaine van de pedofielaanbidders.
Jouw zgn Gouden Tijdperk heeft amper 200 jaar geduurd en is onbeduidend bij een kwantitatieve en kwalitatieve vergelijking met wat wij gerealiseerd hebben. Voor elke al-Mamun hebben wij honderd Eulers. En kom ALSJEBLIEFT niet af met je Averroes en Avicenna-schaamplapjes, ik kan die namen niet meer uitstaan.
Ik check het nieuws en wat lees ik? Homoseksueel aangevallen in hartje Brussel. De Stavda steekt het op een Guatemalteek maar ik weet wel beter. Of anders, gezien het aantal aanranders, ondergaat Brussel op dit moment een invasie vanuit Guatemala. Een ideologische kompaan van jou annex krankjorume zot, Bruno De lille, meent dat 'dit gedrag vooral voortkomt van macho-jongeren'. De lille is nog zo'n kerel die dag in dag uit zijn darmflora van binnenuit bewondert. Een gezond en normaal denkend mens weet dat de anders moslims zijn. Zoals het ook moslims zijn die een paar uren geleden 25 anderen opgeblazen hebben in irak en die in Baluchistan een meisje van 9 met explosieven uitgerust hebben.
En dan dat Adecco-gezeik. Ik ben ook aan het aanwerven maar bij mij komt er geen smoslim binnen, dank je lekker. Mijn vrouw zit in de zaak. Twee kilometer verderop wil de Alabanese moslim aan het werk in de Renault-truckgarage geen orders accepteren van de bazin, ze moet ze eerst aan de baas overmaken. Als belgische bedrijven moslims weren is dat hun eigen fout.
Word wakker driedubbel overgehaalde idioot.
traveller
dinsdag, 21 juni, 2011 - 08:46@ Gunther Beerens
De islamitische gouden eeuwen hebben nooit bestaan. Er zijn individuele gevallen van islamitische wetenschappers, die toen vooral in het toenmalige Perzië woonden, een eeuwenoude superieure cultuur aan de Arabische.
Commerciële firma's zoals Sotheby's zijn er in geslaagd om de "islamitische" kunstsector in te voeren om de rijke Arabieren aan te trekken.
Die islamitische kunst was Perzisch, Ottomaans(centraal Azië van oorsprong), Centraal Aziatisch en Moghul (weer Centraal Aziatisch van oorsprong).
De enige echte islamitische kunst is calligraphie, een mager beestje.
Je kunt ook eens denken aan het in brand steken van de bibliotheek van Alexandrië, de ganse Griekse, Egyptische en Romeinse literatuur en wetenschap van die tijd. Dat was een gouden brand zeker?
Anonymous
dinsdag, 21 juni, 2011 - 17:19De Arabische periode was een sluier over de oude Griekse cultuur gedurende de Middeleeuwen, waarbij Christelijke monikken in het Midden-Oosten door de sluier braken en aan het Westen de Griekse overlevering bezorgden. Onze 'Arabische' cijfers zijn eigenlijk Indisch.
LVB
dinsdag, 21 juni, 2011 - 19:21@traveller: Ik zie dat je de brand van de bibliotheek van Alexandrië vermeldt in de context die suggereert dat de islam er misschien iets mee te maken had. Volgens alle serieuze bronnen was die brand echter het werk van Romeinen, al dan niet als een ongelukje. In ieder geval was die bibliotheek al lang in rook opgegaan toen Mohammed nog als peuter in zijn luiers rondliep.
Sommige auteurs schreven eeuwen geleden dat de islamieten die bibliotheek in brand hebben gestoken. Al die auteurs waren zelf islamieten, en schreven dat als een vorm van bluf en opschepperij.
Alle serieuze historici, inclusief de niet bepaald islamofiele Bernard Lewis, verwerpen de suggestie dat islamieten er iets mee te maken hadden.
http://en.wikipedia.org/wiki/Library_of_Alexandria#Destruction
traveller
dinsdag, 21 juni, 2011 - 22:31OK Luc, bedankt, ik zal het nalezen.
traveller
dinsdag, 21 juni, 2011 - 22:44@ LVB
Hier is het dan weer anders:
http://ehistory.osu.edu/world/articles/ArticleView.cfm?AID=9
gunther beerens
donderdag, 30 juni, 2011 - 15:55En nog blijven sommigen sommigen hier op discriminerende en blinde wijze, selectief verontwaardigd met hun vingertje maar in 1 richting wijzen...Arm Vlaanderen.
http://www.deredactie.be/cm/vr...
http://www.deredactie.be/cm/vr...
http://www.hln.be/hln/nl/957/B...
http://www.deredactie.be/cm/vr...
http://www.deredactie.be/cm/vr...
http://www.zita.be/nieuws/binn...
http://knack.rnews.be/nl/actua...
En dan vergeet ik nog tientallen Belgische dramas
En dan hebde onze Vlaamse idioten...die enkel alles wat bruin gekleurd is lijken te zien...
gunther beerens
donderdag, 30 juni, 2011 - 17:27Wat is racisme een lelijk beestje..
traveller
donderdag, 30 juni, 2011 - 21:12@ Gunther Beerens
Rassen bestaan en verschillende culturen behorende bij verschillende rassen bestaan ook.
Het neerkijken op een ras als zodanig is verkeerd aangezien in elk ras goede en slechte individuen en alle mogelijke andere kwalitatieve individuele schakeringen bestaan.
Negatief racisme bestaat in de ganse wereld en niet alleen in Vlaanderen. De grootste racisten vinden we bij het niet-blanke gedeelte van de wereld.
De Chinezen en Japanners WETEN gewoon dat ze superieur zijn en de moslims WETEN dat ze de voorbestemde superieure gelovigen zijn.
Waar heb je het dus over concreet gesproken?
jvn1k
donderdag, 30 juni, 2011 - 21:38Als ik op de autostrade een wagen aan 60 km/uur zie rijden waar iedereen bijna opbotst, en als ik bij het inhalen naar rechts kijkend een zwarte broeder met blik op nul kijkend ontwaar, en ik zucht " 't is natuurlijk weer een negro spiritual ! " ... is dat ook racisme?
Cogito
donderdag, 30 juni, 2011 - 22:20Zeker, jievenoeki, zo racistisch als wat, en dan? Wedden dat ie in een Toyota corolla van 1995 reed? Trouwens, was jij het niet die bakstenen ging gooien naar iedereen die meer dan 30 dierf rijden, vooral in Alfa Romeo's?
jvn1k
donderdag, 30 juni, 2011 - 22:38jajazeker, maar dan wel in de Zone-30-en waar mijn kinderen naar school gaan uiteraard. Alfaromeo's? Reed jij daar toen niet mee?
nu we toch bezig zijn, als ik in brussel bij het oversteken bij groen voetgangerslicht haast van mijn sokken wordt gereden is het een negro-spiritual, een marokkaan of maffiabulgaar met witte bestelwagen, een voyoufrancofone taxichauffeur, een verkrampte moslima, of een vulgaire coiffeuse! ben blij dat ik hier eindelijk als racist wordt gecatalogeerd.
traveller
vrijdag, 1 juli, 2011 - 10:31@ jvn1k
Eindelijk ontmaskerd?-)))
jvn1k
vrijdag, 1 juli, 2011 - 13:16pas op, want als ik me zoals jaren geleden nog eens laat ontvallen dat ik een paar goedmenende hardwerkende vriendelijke en ongevaarlijke marokkanen ken, dan zit ik lap weer in jullie andere schuif.
traveller
vrijdag, 1 juli, 2011 - 13:37@ jvn1k
Je doet ons te kort, we hebben veel schuiven;-)))